Ε2 τάξη 11ου Δημ. Σχ. Χανίων
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Για τα δικαιώματα που είχαν και τα “έχασαν” τις μέρες της καραντίνας, μας μιλούν τα παιδιά της Ε2 τάξης του 11ου Δημ. Σχ. Χανίων στον σημερινό Παιδότοπο. Για τις απαντήσεις τους στο σχετικό ερώτημα της δασκάλας Γιώτας Μπούρα, που τους κάνει το μάθημα της Πολιτικής Αγωγής πρόκειται. “Απαντήσεις με θάρρος και ειλικρίνεια”, όπως σημειώνει στο συνοδευτικό σημείωμα ο και καλός μου φίλος, συνεργάτης μου για χρόνια, στο 5ο Δημ. Σχ. Χανίων, δάσκαλός τους Γιώργος Κανδαράκης. O,τι καλύτερο η λειτουργία του “εμείς” ενός Σχολείου, το μόνο σχόλιό μου, για την παραπάνω δραστηριότητα. Συγχαρητήρια στη διευθύντρια Μαρία Κληματσάκη που το συντονίζει. Συγχαρητήρια στους δασκάλους που χάριν των μαθητών τους υπάρχουν. Στον Γιώργο και στη Γιώτα στη συγκεκριμένη περίπτωση. Και βέβαια στα παιδιά, τα φιλαράκια τα καλά, για τις υπέροχες εργασίες τους.
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Τα παιδιά του Ε2 του 11ου Δ.Σ. Χανίων είναι μια ομάδα μαθητών, από τα εκατομμύρια των συνομηλίκων τους στον κόσμο, που πειθάρχησαν στα μέτρα προφύλαξης της υγείας τους, έναντι στην παγκόσμια πανδημία του νέου ιού, με υπομονή και σύνεση στον περιορισμό τους από αγαπημένες τους δραστηριότητες. Oμως απαντούν με θάρρος και ειλικρίνεια, αναφέροντας τα όσα στερήθηκαν, με αφορμή το ερώτημα της δασκάλας τους στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής.
Ο δάσκαλος της τάξης Γιώργος Κανδαράκης
Θα ήθελα να αναφέρετε ποια δικαιώματα του παιδιού από αυτά που μάθαμε φέτος και χρησιμοποιήσαμε και στο ημερολόγιό μας, πιστεύετε ότι χάθηκαν τώρα που βρισκόμασταν στην καραντίνα.
Η δασκάλα Γιώτα Μπούρα
Πιστεύω ότι ένα από τα δικαιώματα των παιδιών που χάθηκε, είναι το δικαίωμα στο παιχνίδι. Δυστυχώς, τον καιρό της καραντίνας, τα περισσότερα παιδιά μένουν σπίτι κλεισμένα γιατί λίγα είναι αυτά που διαθέτουν αυλή για να βγουν έξω να παίξουν. Επίσης χάθηκε το δικαίωμα να πηγαίνουμε σχολείο και να έχουμε ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση. Κάποια παιδιά δυστυχώς δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες πρόσβασης στην τηλεκπαίδευση όπως ιντερνέτ και υπολογιστές. Ακόμη ένα δικαίωμα που χάσαμε είναι το δικαίωμα της ελεύθερης συνάντησης και ομαδικής συνεργασίας τόσο με τους φίλους μας όσο και με τους συμμαθητές μας. Τέλος και πιο σημαντικό είναι ότι πολλά παιδιά που μένουν κλεισμένα στο σπίτι είναι πιο ευάλωτα και πιο εκτεθειμένα στην κακοποίηση είτε αυτή είναι ψυχολογική, είτε σωματική.
Βιργινία Κανδηράκη
Τώρα στην καραντίνα χάθηκε το δικαίωμα του παιδιού να μορφώνεται στο σχολείο. Εχασε τους φίλους του. Τώρα πια χρειάζεται ευλαβική προσοχή σε οτι κάνουν τα παιδιά και οι μεγάλοι. Τα θρανία των τάξεων πρέπει να είναι 1,5 μέτρο απόσταση που αυτό σημαίνει ότι το κάθε παιδί πρέπει να κάθεται μόνο του. Τέλος αυτό σημαίνει ότι το κάθε παιδί δεν μπορεί να κάθεται με τον φίλο του.
Γιώργος Παυλάκης
Να βλέπουμε τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας, να πηγαίνουμε βόλτες με τους φίλους μας, να κάνουμε διάφορες δραστηριότητες, να συναναστρεφόμαστε με κόσμο και πάνω από όλα η ελευθερία μας.
Νάνσυ Καυκαλά
Το παιδί έχει δικαίωμα να δείχνει το πρόσωπο του σε φωτογραφίες ή βίντεο σχολικού ή άλλου εξωτερικού προγράμματος μόνο άμα θέλει και το δικαίωμα αυτό τηρείται και τώρα στα ηλεκτρονικά μαθήματα.
Ανδρέας Τσινάρης
Χάθηκε το δικαίωμα για εκπαίδευση, για παιχνίδι και διασκέδαση με φίλους, για ελεύθερη μετακίνηση.
Αντωνία Δερμιτζάκη
Κάποια δικαιώματα χάθηκαν όπως να βγαίνουμε έξω να πηγαίνουμε σχολείο και Φροντιστήριο.
Γιώργος
Μιχαηλίδης
Τα δικαιώματα του παιδιού που δεν εφαρμοζόντουσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού ήταν το δικαίωμα στην μάθηση, το δικαίωμα στην άθληση, το δικαίωμα στη μετακίνηση δικαίωμα στην ψυχαγωγία και το δικαίωμα στην διασκέδαση.
Σπύρος Μπαλάσης
Εγώ πιστεύω ότι πολλά παιδιά δεν έχουν χαρά, διασκέδαση και παιχνίδι, επειδή μένουν συνέχεια στο σπίτι και δεν έχουν τι να παίξουν μόνα τους. Έτσι είναι πάντα στεναχωρημένα, λυπημένα και συνέχεια βαριούνται. Επίσης δεν έχουν τους φίλους και συγγενείς κοντά τους οι οποίοι τους κάνουν χαρούμενους.
Γεωργία Φραγκεδάκη
Νομίζω ότι τώρα με την καραντίνα τα δικαιώματα του παιδιού είναι πιο λίγα απ’ ό,τι λέγαμε φέτος στην κανονική τάξη μας π.χ. κάποιοι άστεγοι και παιδιά που δεν έχουν σπίτια τα έχουν πάει νομίζω στο “Χαμόγελο του παιδιού” και τους δίνουν φαγητό νερό και αλλά εμένα ο νονός μου αγοράζει από το Χαμόγελο του παιδιού για να τα βοηθήσει και νομίζω βρουν και ρούχα για αυτά.
Ευτυχία Λιανιδάκη
Κάποια δικαιώματα χάθηκαν και κάποια άλλα όχι. Ενα δικαίωμα που χάθηκε είναι διασκέδαση με φίλους και συγγενείς. Τα δικαιώματα που δεν χάθηκαν είναι να περνάμε περισσότερο χρόνο με την οικογένεια μας. Επίσης με τον εαυτό μας και να σκεφτούμε και να έχουμε περισσότερο χρόνο μελέτης.
Μιχαέλα Βλαστάκη
Κι ένα ποίημα από
τον Παιδότοπο
του προηγούμενου Σαββάτου, (30 Μαΐου) που δεν μπήκε εκ παραδρομής
Ερχομαι μαζί με τα ταξιδιάρικα χελιδόνια.
Ελα, έλα κοριτσάκι,
μυρίζω την άσπρη ανθισμένη αμυγδαλιά
και τα τσουρέκια τα πασχαλινά, που ψήνει η γιαγιά και η μαμά.
Ελα, έλα αγοράκι,
ετοιμάσου να βάλεις κοντομάνικο μπλουζάκι,
να σουβλίσεις το αρνάκι.
Για κοίτα πώς ταιριάζει το μαρτάκι στο χεράκι!
Ελα, έλα αγοράκι, έλα, έλα κοριτσάκι. Δε μ’ ακούς:
Είμαι η Ανοιξη!
Μανώλης Γεωργεδάκης
(Β1 Ταξη 9ου Δημ. Σχ. Χανίων)