«Τα εκπαιδευτικά προγράμματα για υποψήφιους θετούς γονείς, τους βοήθησαν να αντιληφθούν σε βάθος τις υποχρεώσεις τους απέναντι στο υποψήφιο θετό τέκνο, να κατανοήσουν τις προσδοκίες τους, να λύσουν τυχόν απορίες που είχαν αναφορικά με το θεσμό της υιοθεσίας και να ενημερωθούν σχετικά με διαδικαστικά και νομικά ζητήματα.»
Αυτά τονίζει μεταξύ άλλων, ο αντιπεριφερειάρχης υγείας και κοινωνικής μέριμνας, Χαράλαμπος Μπονάνος, μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, σχετικά με την υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για υποψήφιους θετούς γονείς.
Μάλιστα, όσον αφορά στην ανταπόκριση υποψήφιων θετών γονέων, ο Χαράλαμπος Μπονάνος λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «ήταν θετική από την πρώτη στιγμή, όπως επίσης ιδιαίτερα θετική ήταν και η ανατροφοδότηση των συμμετεχόντων κατά την εκπαίδευση, εκφράζοντας την επιθυμία για περαιτέρω ανάπτυξη προγραμμάτων συμβουλευτικής γονέων.»
Στο 4ο podcast της σειράς, επισκεπτόμαστε την παλιά πόλη των Χανίων, για να ανακαλύψουμε το πιο μεγάλο, το πιο εντυπωσιακό αλλά και παραγνωρισμένο μνημείο της. Τις βυζαντινές και βενετσιάνικες οχυρώσεις.
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, «η διαδικασία εκπαίδευσης υποψηφίων θετών γονέων αποτελεί, σύμφωνα με το νέο νόμο 4538/2018, προϋπόθεση για την εγγραφή τους στο εθνικό μητρώο υποψηφίων θετών γονέων.»
Όπως προσθέτει, «τα εκπαιδευτικά προγράμματα ξεκίνησαν τον περασμένο Ιούνιο και το κάθε πρόγραμμα είχε διάρκεια 30 ωρών, ενώ μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία στην Δυτική Ελλάδα πέντε κύκλοι εκπαιδευτικών προγραμμάτων από εξειδικευμένα στελέχη μας, όπως κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι και δικηγόροι.»
Στόχος αυτών των προγραμμάτων, όπως λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Χαράλαμπος Μπονάνος, «είναι η υποστήριξη των υποψήφιων θετών γονέων, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες ανατροφής των παιδιών στη σύγχρονη εποχή» και εξηγεί: «Μέσω έξι θεματικών ενοτήτων και με την αξιοποίηση ενεργητικών εκπαιδευτικών μεθόδων και βιωματικών τεχνικών που ενισχύουν τη συμμετοχή και τη θετική αλληλεπίδραση, οι υποψήφιοι θετοί γονείς αποκτούν την δυνατότητα να καταρτιστούν σε ζητήματα σχετικά με την εκπλήρωση του γονεϊκού τους ρόλου, αποκτώντας παράλληλα νέες δεξιότητες. Με το τέλος των προγραμμάτων, οι καταρτιζόμενοι υποψήφιοι θετοί γονείς, εγγράφονται στο εθνικό μητρώο υποψήφιων θετών γονέων,» γεγονός που όπως τονίζει, «θα τους επιτρέψει να ολοκληρώσουν τη διαδικασία της τεκνοθεσίας σύμφωνα με το νέο νόμο.»
Σχετικά με τα εφόδια που αποκτούν οι υποψήφιοι θετοί γονείς, μέσω των προγραμμάτων, ο αντιπεριφερειάρχης επικαλείται τις μαρτυρίες των ίδιων:
«Σύμφωνα με όσα αναφέρουν και οι ίδιοι υποψήφιοι θετοί γονείς, τα εκπαιδευτικά προγράμματα τους βοήθησαν να αντιληφθούν σε βάθος τις υποχρεώσεις τους απέναντι στο υποψήφιο θετό τέκνο, να κατανοήσουν τις προσδοκίες τους, να λύσουν τυχόν απορίες που είχαν αναφορικά με το θεσμό της υιοθεσίας και να ενημερωθούν σχετικά με διαδικαστικά και νομικά ζητήματα.»
Επίσης, προσθέτει ο Χαράλαμπος Μπονάνος, «ενημερώθηκαν για τα δικαιώματα και τις ανάγκες του παιδιού που θα υιοθετήσουν, όπως για παράδειγμα το δικαίωμα ενημέρωσης του παιδιού για την προέλευσή του και για την υιοθεσία, μόλις αυτό ενηλικιωθεί.»
Μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ για την ανταπόκριση στα εκπαιδευτικά προγράμματα, τη οποία χαρακτηρίζει θετική, εξηγεί ότι «η συμμετοχή των υποψηφίων είναι συγκεκριμένη, αφού υπάγονται στη διαδικασία μόνο όσοι γονείς έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς το στάδιο της κοινωνικής έρευνας της αρμόδιας κοινωνικής υπηρεσίας.»
Επίσης, υπογραμμίζοντας ότι «το στάδιο της εκπαίδευσης των υποψηφίων θετών γονέων είναι υποχρεωτικό για την ολοκλήρωση της τεκνοθεσίας σύμφωνα με το νέο νόμο» συμπληρώνει: «Εμείς από την πλευρά μας, αμέσως μετά την έκθεση της κοινωνικής υπηρεσίας, εντάσσουμε τους υποψήφιους θετούς γονείς στα εκπαιδευτικά προγράμματα που τρέχουν καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.»
Όσον αφορά το μέλλον αυτών των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ο Χαράλαμπος Μπονάνος λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «τα εκπαιδευτικά προγράμματα των υποψηφίων θετών γονέων ήρθαν για να μείνουν, διότι αποτελούν προαπαιτούμενο της τεκνοθεσίας, σύμφωνα με το νόμο, ευελπιστώντας ότι στο μέλλον θα φέρουν απτά αποτελέσματα στο γονεϊκό ρόλο των θετών γονέων στη χώρα μας.»
Τέλος, να σημειωθεί, ότι λόγω της πανδημίας και των μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό, πλέον τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα διενεργούνται διαδικτυακά.