Τα Εκπαιδευτήρια Θεοδωρόπουλου, ως μέλος της WWF Ελλάς (μη κυβερνητικός οργανισμός για τη διατήρηση, την έρευνα και την αποκατάσταση του περιβάλλοντος) συμμετέχουν όπως ανακοινώθηκε, στο πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «Τα σχολεία υιοθετούν χερσαία και παράκτια οικοσυστήματα της Ελλάδας».
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση των Εκπαιδευτηρίων «στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος, η Α΄ τάξη του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων με συντονιστή τον καθηγητή κ. Χατζησταύρο Βασίλη (ΠΕ 04.02) επισκέφτηκαν την παραλία του Αγίου Ονουφρίου στα Χανιά. Σκοπός της επίσκεψης ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν την συγκεκριμένη παραλία, να την προστατεύσουν και να πραγματοποιήσουν παρεμβάσεις βελτίωσης, ώστε να συνεισφέρουν στην ενεργοποίηση και ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.
Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να ευαισθητοποιηθούν οι έφηβοι σχετικά με τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στα φυσικά οικοσυστήματα. Επιπρόσθετα, επιδιώκεται να αποκτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν ικανότητες, δεξιότητες και στάσεις αναφορικά με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον. H ενεργός συμμετοχή των μαθητών επιδιώκεται με την ανάληψη δράσεων ευαισθητοποίησης και προστασίας των χερσαίων και παράκτιων οικοσυστημάτων της Ελλάδας.
Σε αυτό το πλαίσιο οι μαθητές του σχολείου, καθάρισαν την παραλία από τα απορρίμματα, τα οποία στη συνέχεια διαχώρισαν σε ανακυκλώσιμα και μη ανακυκλώσιμα. Στη συνέχεια, συμπλήρωσαν κάποια έντυπα για να υπάρχει ιστορικό καταχώρησης και συχνότητας παρουσίας των απορριμμάτων που συνέλεξαν.
Οι μαθητές με τον συντονιστή καθηγητή υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά στην παραλία την κυρία Γουνάκη Ιωσηφίνα, Βιολόγο του τμήματος Μηχανικού Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου Κρήτης. Η κυρία Γουνάκη παρουσίασε στα παιδιά τον τρόπο που πραγματοποιείται η μικροβιακή ανάλυση και ο έλεγχος ποιότητας σε δείγματα θαλασσινού νερού και άμμου . Ταυτόχρονα λήφθηκαν δείγματα προς ανάλυση από την παραλία και έγινε παρουσίαση του τρόπου ανάλυσης των δειγμάτων σε συνθήκες εργαστηρίου και των αναμενόμενων αποτελεσμάτων τους.
Το περιβάλλον είναι υπόθεση όλων μας. Η βιωματική συμμετοχή των μαθητών σε τέτοια προγράμματα τους μετατρέπει από απλούς θεατές σε «δυνάμει» προστάτες των παράκτιων περιοχών»