Κοινή ανακοίνωση, για την εισαγωγή των φοιτητών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας εξέδωσαν τα Εργατικά Κέντρα, Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Λασιθίου και Ρόδου.
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση «σήμα κινδύνου για την εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας με βαθμολογίες που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές γνώσεις των μαθητών, εκπέμπουν τα Εργατικά Κέντρα Κρήτης και Ρόδου.
Όπως επισημαίνεται σε κοινή τους ανακοίνωση, πρώτιστο μέλημα όλων των εργαζομένων είναι το μέλλον των παιδιών μας, της νέας γενιάς. Διαχρονικά η εκπαίδευση αποτέλεσε τη μοναδική οδό και ελπίδα για τους νέους ανθρώπους, ώστε να κάνουν κάτι καλύτερο στην ζωή τους. Κάθε μαθητής προερχόμενος από οικογένεια μη προνομιούχων γνώριζε ότι με την προσπάθεια του, με τον ιδρώτα του, έχει την ευκαιρία να σπουδάσει, να διεκδικήσει μια αξιοπρεπή θέση εργασίας, να ξεφύγει από την δύσκολη μοίρα των περισσοτέρων εργαζομένων.
Σήμερα, όμως, φαίνεται ότι επιστρέφουμε πολλά χρόνια πίσω, όταν θέση στο Πανεπιστήμιο και στις καλές θέσεις εργασίας θα έχουν μόνο οι έχοντες, αυτοί που διαθέτουν χρήματα για να στείλουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία. Πλέον, μετά την ψήφιση του Νόμου 4713/2020 από την Υπουργό Παιδείας τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια δεν λειτουργούν ως σχολεία, αλλά καθαρά ως επιχείρηση χωρίς σοβαρό έλεγχο του κράτους.
Τα Εργατικά Κέντρα Κρήτης και Ρόδου επισημαίνουν τον κίνδυνο, κάποια από αυτά τα σχολεία να «πουλούν» επί της ουσίας χιλιάδες απολυτήρια λυκείου με ψεύτικα εικοσάρια. Αυτό θα έχει δραματικές επιπτώσεις για τα δικά μας παιδιά. Τα παιδιά που φοιτούν στο δημόσιο σχολείο.
Πρώτον γιατί οι μαθητές των συγκεκριμένων ιδιωτικών σχολείων με τα πλαστά «άριστα» πριμοδοτούνται ευνοϊκά στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
Δεύτερον, διότι ήδη ξεκινάει από φέτος ο «κόφτης» που ονομάζεται «Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής» και θα αφήσει πάνω από 20.000 μαθητές εκτός Πανεπιστημίου, ενώ ταυτόχρονα χωρίς τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις κανείς δεν μπορεί να ελέγξει τι είδους βαθμοί θα μπουν στα ιδιωτικά σχολεία (με το καθεστώς τηλεκπαίδευσης και τις προφορικές βαθμολογίες είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει καταιγίδα με «μαϊμού» εικοσάρια).
Τρίτον, διότι με τον βαθμό του απολυτηρίου και το ξεχωριστό μηχανογραφικό, μαθητές με πλαστά άριστα θα καταλαμβάνουν και τις θέσεις στα δημόσια ΙΕΚ.
Τέταρτον, διότι με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων (την οποία το 2014 παραποίησαν εύκολα αρκετά ιδιωτικά σχολεία θα αρχίσουν να μετρούν οι βαθμοί Λυκείου για τις Πανελλαδικές, με αποτέλεσμα νέα άδικη και παράνομη πριμοδότηση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων.
Πού οδηγούν όλα αυτά; Ξεκάθαρα στον αποκλεισμό δεκάδων χιλιάδων παιδιών των δημόσιων σχολείων και των εργατικών οικογενειών, από την Πανεπιστημιακή γνώση και από τις καλοπληρωμένες δουλειές.
Με βάση τα παραπάνω είμαστε υποχρεωμένοι να κρούσουμε σε κάθε πολίτη τον κώδωνα του κινδύνου. Πλησιάζει ταχύτατα μια εκπαιδευτική τραγωδία με θύματα τα παιδιά μας, που παραδίδονται βορά είτε στην ανεργία, είτε σε επιτήδειους των ιδιωτικών ΙΕΚ και Κολλεγίων που ζητούν χιλιάδες ευρώ το χρόνο δίδακτρα πουλώντας ψεύτικες ελπίδες.
Οι εκπρόσωποι των Εργατικών Κέντρων Κρήτης και Ρόδου δηλώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε να συντελεστεί το εν λόγω έγκλημα κατά της ελληνικής νεολαίας.
Καλούμε άμεσα την Υπουργό Παιδείας:
• Να αποσύρει τις διατάξεις αυτές του Νόμου 4713/2020, που μετατρέπουν τα ιδιωτικά σχολεία σε επιχείρηση και τους εκπαιδευτικούς σε τρομοκρατημένους υπαλλήλους με αποτέλεσμα να εκδίδονται χιλιάδες παράνομοι, δήθεν άριστοι τίτλοι σπουδών.
• Να δίδονται οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων υπό τον δημόσιο έλεγχο, όπως συνέβαινε και πριν το 2000, για όσο διάστημα εξακολουθεί να ισχύει το καθεστώς αυθαιρεσίας στα ιδιωτικά σχολεία.
• Να αποσυρθεί άμεσα η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και να ξεκινήσει ένας διάλογος για τον δίκαιο εξορθολογισμό του συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
Το επόμενο διάστημα θα προχωρήσουμε σε δράσεις με σκοπό την ενημέρωση των τοπικών βουλευτών, εκπροσώπων, συλλογικών φορέων, γονέων, κάθε πολίτη, ώστε να γίνει κατανοητή σε όλους η διάσταση του προβλήματος.
Οι εργαζόμενοι μαχόμαστε για το κοινωνικό αγαθό της Παιδείας για ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως της κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης»