Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024

Τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus στο Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου

Για περισσότερο από μία δεκαετία, το Λύκειό μας είναι ενεργό σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα. Συντονίζουμε ή συμμετέχουμε σε διακρατικές συνεργασίες και κινητικότητες, προσφέροντας σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες σημαντικές μορφωτικές εμπειρίες. Στο ιστορικό του σχολείου μας, προσμετρώνται πλέον η αξιοποίηση του eTwinning για αναζήτηση και θεμελίωση συνεργασιών, το πρόγραμμα Comenius, το Erasmus και το Erasmus+ με επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (ΚΑ1) και διασχολικές ανταλλαγές μαθητών (ΚΑ2). Πέρυσι επιτύχαμε να ενταχθούμε στο πρόγραμμα της Διαπίστευσης εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή μας σε κάθε είδους σχολικά προγράμματα Erasmus για τα επόμενα χρόνια μέχρι και το 2027 με χρηματοδότηση από το Εθνικό μας Ίδρυμα, το ΙΚΥ.
Το σχολικό έτος 2021-22, παρά τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία, καταφέραμε στα πλαίσια του προγράμματος «Pl@ntNet-monitoring biodiversity of plants» και κωδικό 2020-1-SK01-KA229-078224_3 να επισκεφθούμε τη Σλοβακία και τη Βουλγαρία και να φιλοξενήσουμε στα Χανιά εκπαιδευτικούς και παιδιά από πέντε διαφορετικές χώρες. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε και φέτος με μετακινήσεις στην Πορτογαλία και την Ισπανία και ολοκληρώνεται την Άνοιξη του 2023 στο Παλέρμο της Ιταλίας. Επιδίωξη του προγράμματος: να αποκτήσουμε συνείδηση της μοναδικότητας και της αξίας της βιοποικλότητας τόσο κάθε τόπου ξεχωριστά, όσο και του πλανήτη μας στο σύνολό του και κατά προέκταση οικολογική μας ευαισθητοποίηση ως προς την προστασία και την διατήρησή του. «Παράπλευρη» ωφέλεια: οι φιλίες, οι συνεργασίες, η αντίληψη των εκπαιδευτικών συνθηκών και συστημάτων άλλων χωρών.
Όσον αφορά την κινητικότητα εκπαιδευτικών, το καλοκαίρι του 2022 ολοκληρώσαμε ένα σημαντικό αριθμό επιμορφωτικών σεμιναρίων πάνω στη χρήση νέων τεχνολογιών και την αξιοποίηση τους στη σχολική πραγματικότητα, μέσα από το πρόγραμμα ΚΑ1 «Υποστηρίζοντας το σχολείο του μέλλοντος». Στόχος μας είναι η βελτίωση του διδακτικού μας έργου μέσω της ένταξης των ΤΠΕ στη μεθοδολογία και το μάθημά μας, καθώς και η ενδυνάμωση του ψηφιακού εγγραμματισμού των μαθητών μας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αυτό σχεδιάστηκε, λοιπόν, για να βελτιώσουμε την ποιότητα της διδασκαλίας μας, να εναρμονίσουμε τις διαδικασίες του σχολείου με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, ώστε να κερδίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών μας και την αγάπη τους για τη γνώση, αλλά και να τους εκπαιδεύσουμε ώστε να είναι επαρκείς και κριτικοί χρήστες των νέων τεχνολογικών μέσων.

Ειδικότερα, μέσα από το πρόγραμμα αυτό επιμορφώθηκαν οκτώ εκπαιδευτικοί στα παρακάτω σεμινάρια:
• «There Is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning» Βαρκελώνη 27 Ιουνίου -2 Ιουλίου 2022.
• «Social Media in the classroom» Βαρκελώνη 11-16 Ιουλίου 2022.
• «Photo and video making in your classroom: the educational power of multimedia»Δουβλίνο 11-16 Ιουλίου 2022.
• «STEAM» Σεβίλλη 11-15 Ιουλίου 2022.

Στο πρώτο σεμινάριο, οι καθηγητές εκπαιδεύτηκαν στη χρήση εφαρμογών που παρέχουν στους μαθητές ευχάριστη και αποτελεσματική μαθησιακή εμπειρία, μετατρέπουν το μάθημα σε παιχνίδι, εξοικειώνουν το μαθητή με τη γνώση και δημιουργούν ένα ευχάριστο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Διδάχτηκαν πώς να διακρίνουν ποια εργαλεία ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες των μαθητών και γνώρισαν εφαρμογές για τη οργάνωση πληροφοριών, την κατανόηση, σύνθεση, δημιουργία νέων ιδεών. Λειτούργησαν σαν μαθητές, έπαιξαν, συνεργάστηκαν απόλαυσαν τη διαδικασία της επιμόρφωσης.
Το δεύτερο σεμινάριο είχε ως κεντρικό άξονα τα social media. Σε αυτό, οι καθηγητές εκπαιδεύτηκαν στην αξιοποίηση της κοινωνικής δικτύωσης στη διαχείριση ομάδων, την ανάθεση εργασιών, την αλληλεπίδραση, την επικοινωνία, τον διαμοιρασμό και την κοινή χρήση υλικού. Ασχολήθηκαν με την ασφαλή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τα προβλήματα που προκύπτουν με τον εκφοβισμό και την υπερέκθεση σε αυτά.
Οι εκπαιδευτικοί στο τρίτο σεμινάριο διδάχθηκαν βασικές τεχνικές για τη δημιουργία και επεξεργασία φωτογραφιών και βίντεο. Εκπαιδεύτηκαν περαιτέρω στη χρήση οπτικοακουστικών πόρων για εκπαιδευτικούς σκοπούς και την ανάπτυξη του ψηφιακού εγγραμματισμού των μαθητών μας. Εργαλεία χρήσιμα και για τις ομάδες του σχολείου μας που ασχολούνται με τη φωτογραφία και τον κινηματογράφο.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί του σεμιναρίου STEAM γνώρισαν τον τρόπο συνδυασμού πολλών αντικειμένων (Φυσικές Επιστήμες, Τέχνη, Μαθηματικά, Προγραμματισμό) για την επίλυση ενός καθημερινού προβλήματος. Είδαν παραδείγματα εισαγωγής αυτής της τεχνικής στο μάθημα τους και ήδη σχεδιάζουν την εφαρμογή τους στην τάξη.
Πέρα από το ειδικό θέμα και το αντίστοιχο όφελος, ιδιαίτερη ευχαρίστηση σε αυτά τα σεμινάρια μας δημιουργεί και η επαφή με εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες γιατί κατανοούμε ότι μοιραζόμαστε τις ίδιες αγωνίες με εκείνους για τη βελτίωση και την αναβάθμιση της διδασκαλίας σου, παρόλο που τα εκπαιδευτικά συστήματα διαφέρουν πολύ, όπως άλλωστε διαφέρουν και οι υποδομές και η χρηματοδότηση.

Το προηγούμενο σχολικό έτος, διαμορφώσαμε το σχέδιο ανάπτυξης του σχολείου μας με βασικούς οραματισμούς την θεμελίωση ενός σχολείου τεχνολογικά αναβαθμισμένου, ουσιαστικά δημοκρατικού, με σεβασμό προς τη διαφορετικότητα και φιλόξενου για όλους τους μαθητές μας, ικανού να περιορίζει ή και να εξαλείφει την σχολική εγκατάλειψη. Στο πλαίσιο αυτό υποβάλλαμε αίτηση και επιτύχαμε την ένταξή μας στο πρόγραμμα της Διαπίστευσης 2021-2027, εξασφαλίζοντας συνεχή ροή ευρωπαϊκών προγραμμάτων και δράσεων για το σχολείο μας.

Το πρόγραμμα της Διαπίστευσης περιλαμβάνει συνεργασία με σχολεία Ευρωπαϊκών χωρών, παρακολούθηση μαθημάτων σε τάξεις του εξωτερικού, αντίστοιχη φιλοξενία εκπαιδευτικών στο δικό μας σχολείο, σεμινάρια επιμόρφωσης, ανταλλαγή μαθητών που έχουν προηγούμενα καταπιαστεί με ένα κοινό θέμα και έχουν ήδη εργαστεί πάνω σε αυτό εξ αποστάσεως.
Η πολύχρονη εμπειρία μας στα ευρωπαϊκά προγράμματα, μας διδάσκει ότι η εμπλοκή μας σε αυτά αξίζει πραγματικά γιατί προάγει το παιδαγωγικό κλίμα στο σχολείο, δημιουργεί γέφυρες επικοινωνίας ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, βελτιώνει το επίπεδο γνώσεων, ενισχύει τη γλωσσομάθεια, ειδικά της Αγγλικής, καλλιεργεί τις ψηφιακές δεξιότητες και τον ψηφιακό εγγραμματισμό, προάγει την ανεκτικότητα και την οικουμενική συνείδηση. Και φυσικά, μας προσφέρει επαφή με τον πολιτισμό και την κουλτούρα άλλων τόπων. Είναι μια ευκαιρία για εμάς και τους μαθητές μας να βιώνουμε στον πραγματικό κόσμο αυτά που βλέπουμε στην τηλεόραση και το διαδίκτυο. Και είναι φυσικά μεγάλη δικαίωση να προσφέρουμε εμπειρίες ποιοτικές και μοναδικές στους μαθητές μας. Είναι πηγή μεγάλης χαράς όταν παίρνουμε μαζί μας παιδιά που δεν έχουν μπει ποτέ πριν σε αεροπλάνο και δεν έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό και αισθανόμαστε ακόμη μεγαλύτερη ικανοποίηση όταν μας λένε ότι διατηρούν επικοινωνία με τα παιδιά που γνώρισαν σε κάποιο από αυτά τα ταξίδια και απέκτησαν καινούριες φιλίες. Για όλους αυτούς τους λόγους, λοιπόν, συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με τα Ευρωπαϊκά προγράμματα, να βαθύνουμε και να επεκτείνουμε τις συνεργασίες μας.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα