Η δυσκολότερη αποστολή για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία είναι η επανάληψη μιας εμπορικής επιτυχίας. Για παράδειγμα, η VW μετά τη θερμή υποδοχή που επεφύλαξαν οι υποψήφιοι αγοραστές στη πρώτη γενιά του Tiguan, θα προσπαθήσει και η δεύτερη γενιά αυτού του μοντέλου, να αποσπάσει μεγάλο μερίδιο από τη διεθνή αγορά. Το μικρομεσαίο SUV μετράει ήδη 2.64 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο σε διάφορες εκδόσεις κινητήρων και εξοπλισμού.
Στην 66η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης που θα παραμείνει ανοιχτή έως την Κυριακή 27 Σεπτέμβριου, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της δεύτερης γενιάς του αυτοκινήτου. Πρόκειται για μια νέα μελέτη η οποία όπως διαπιστώθηκε, συνδυάζει στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων.
Τα μυστικά που κρύβονται πίσω από τις γυαλισμένες λαμαρίνες του γερμανικού αυτοκινήτου είναι πολλά:
Για πρώτη φορά σε SUV του ομίλου χρησιμοποιήθηκε μια εκδοχή της καινοτομικής πλατφόρμας MQB. Αυτό το πάτωμα έχει κοστίσει μερικά δις ευρώ στον όμιλο, αλλά είναι μια ανεξάντλητη πηγή εφαρμογών και δίνει σημαντικά πλεονεκτήματα στα νέα αυτοκίνητα.
Συγκεκριμένα, μειώνει το βάρος της συνολικής κατασκευής, αυξάνει την στρεπτική ακαμψία με άμεσα οφέλη στην οδική συμπεριφορά και την αντοχή στις συγκρούσεις. Έχει αξιοποιηθεί με επιτυχία σε αρκετά μοντέλα του γερμανικού γκρουπ, όπως το Audi A3, VW Golf, Skoda Fabia, Seat Ibiza κ.α. Το συνολικό βάρος του νέου Tiguan περιορίσθηκε κατά 50 κιλά. Αυτό το θετικό αποτέλεσμα επιτεύχθηκε με την συμβολή της νέας πλατφόρμας και την χρήση νέων ελαφρύτερων υλικών. Το μικρότερο βάρος αναδεικνύει τις ικανότητες των κινητήρων συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Η νέα πλατφόρμα συνέβαλε και στην αύξηση των ωφέλιμων χωρών.
Οι επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο στη διάθεση τους ενώ στην αποθηκευτική ικανότητα προστέθηκαν άλλα 150 λίτρα περίπου. Πλέον ο χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 615 λίτρα και αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα δημιουργείται μία ενιαία επιφάνεια που φιλοξενείτο αποσκευές 1.655 λίτρων. Πλήρες πακέτο ασφάλειας από τον βασικό εξοπλισμό. Αναβαθμισμένο συστήματα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Ψηφιακή κονσόλα. Αρκετά premium στοιχεία στον εξοπλισμό και στα υλικά κατασκευής. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η plug-in υβριδική έκδοση, η οποία παρουσιάστηκε σαν πρωτότυπο, αλλά σύντομα θα μπει στη γραμμή παραγωγής.
Στην Ελλάδα θα έρθει στα μέσα Απρίλιου 2016 και αρχικά θα εξοπλίζεται με δυο βενζινοκινητήρες TSI και έναν ντίζελ TDI. Η γκάμα των βενζινοκινητήρων TSI έχει δυο μέλη την μονάδα 1.400 κ.εκ. 122 ίππων και την μονάδα 1.400 κ.εκ. 150 ίππων. Η ισχυρότερη θα συνδυάζεται με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο DSG και ανακοινώθηκε ότι θα είναι η μοναδική πρόταση στην αγορά των SUV με αυτά τα χαρακτηριστικά. Ντίζελ 2.000 κ.εκ. TDI ισχύος 140 ίππων, αργότερα μάλλον θα τοποθετηθεί και ο πετρελαιοκινητήρας 1.600 κ.εκ.