Τετάρτη, 6 Νοεμβρίου, 2024

Τα προικιά της γιαγιάς στο ίντερνετ!

» Πώς μια έξυπνη επιχειρηματική ιδέα μπορεί να εξελιχθεί με τη μέθοδο του crowdfunding

Πνεύμα ανήσυχο και δημιουργικό, αγάπη για την παράδοση -με μια σύγχρονη ωστόσο ματιά- αλλά και μυαλό… ακαδημαϊκά επιχειρηματικό αποτέλεσαν τα βασικά συστατικά της “μαγιάς” για μια πρωτότυπη ιδέα, που “παντρεύοντας” την τέχνη της … γιαγιάς με το σύγχρονο επιχειρείν κάνει τα πρώτα της οργανωμένα “βήματα” και μας συστήνεται μέσω διαδικτύου.

Ο λόγος για το “plektronio”, μια επιχείρηση που η Δήμητρα Δημητρακοπούλου, επικοινωνιολόγος και εκλεγμένη (αλλά αδιόριστη προς το παρόν) λέκτορας στο Τμήμα Δημοσιογραφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.), “γέννησε” βλέποντας τη δυναμική πίσω από ένα της χόμπι, το πλέξιμο.
Το “plektronio” στηρίζεται στον σχεδιασμό και τη δημιουργία χειροποίητων πλεκτών και, μάλιστα, μέσω μιας crowdfunding καμπάνιας, που βρίσκεται ήδη στον “αέρα” του κυβερνοχώρου, έχει προχωρήσει ένα βήμα παραπάνω – στο πεδίο του mass customization (μαζική εξατομίκευση).

Η ΝΟΝΑ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ
«Με το πλέξιμο δεν είχα καμιά απολύτως σχέση. Μέχρι πριν από δύο χρόνια δεν ήξερα να ρίχνω ούτε μια θηλιά. Κάθε χρόνο προσπαθώ να βρω ένα χόμπι και μια δραστηριότητα κι έτσι ξεκίνησα κάποια σεμινάρια για το πλέξιμο», εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η Δήμητρα, η οποία βρήκε στις… βελόνες δύο πράγματα που είναι η ίδια ως άνθρωπος: ένα κομμάτι δημιουργικό κι ένα πιο πειθαρχημένο, με οδηγίες και πατρόν.
Εμπνευση και αφορμή για να “μυηθεί” στον κόσμο των πλεκτών ήταν η μικρή της βαφτιστήρα. «Περίμενα να γεννηθεί και η προσμονή της γέννησής της συνέπεσε με τα μαθήματα. Ηθελα να της φτιάξω ένα ιδιαίτερο δώρο, χειροποίητο, γι’ αυτό και της έφτιαξα ένα ζευγάρι πλεκτά παπουτσάκια», μας εξομολογείται.
Και κάπως έτσι έγινε το πρώτο βήμα μιας μικρής επιχειρηματικής “περιπέτειας”. Τα πλεκτά παπουτσάκια της μικρής βαφτιστήρας της Δήμητρας εντυπωσίασαν φίλους και γνωστούς. «Είμαστε σε μια εποχή που το χειροποίητο επαναπροσδιορίζεται ως αξία και όλο αυτό άρχισε να παίρνει ένα μέγεθος και μια δομή. Εβγαλα την πρώτη μου συλλογή και πήγε πολύ καλά. Εφτασα, όμως, σ’ ένα σημείο που θα έπρεπε να αποφασίσω εάν θα το συνεχίσω ως χόμπι ή αν θα έφτιαχνα μια μικρή επιχείρηση. Επέλεξα το δεύτερο», λέει η νεαρή λέκτορας που καταφέρνει να συνδυάζει μοναδικά τα επιστημονικά και τα επιχειρηματικά (πλέον) ενδιαφέροντά της.

ΝΙΚΗΣΕ ΤΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ
Ετσι, τον Μάιο του 2013 στήθηκε το “plektronio” ως ατομική επιχείρηση πια και από εκεί και πέρα η Δήμητρα άρχισε να διευρύνει τα σχέδιά της, να δοκιμάζει νέα πράγματα και να “πειραματίζεται”.
Ωστόσο, πέρα από το δημιουργικό κομμάτι που, όπως λέει η Δήμητρα, της έδωσε πολλά ως άνθρωπο, ήταν μια διαδικασία πάρα πολύ χρονοβόρα. «Γραφειοκρατία, εφορία… Εγώ είχα μια ιδέα για μια start-up που συνδύαζε κάτι καινοτόμο ως προοπτική και κάτι παραδοσιακό ως τεχνική. Ηταν πάρα πολύ δύσκολο να γίνει αυτό», μας εξηγεί. Με πείσμα, υπομονή, επιμονή και πάρα πολύ τρέξιμο, πάρα πολλές “ανθρωποώρες”, το “plektronio” πήρε τελικά σάρκα και οστά.

ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Στη συνέχεια, ήρθε το επόμενο “βήμα”, η σκέψη να δοκιμαστεί ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο που άρχισε να έχει απήχηση, το λεγόμενο crowdfunding, ένας εναλλακτικός τρόπος χρηματοδότησης. «Στην ουσία κάνεις τον κόσμο συμμέτοχο στην ιδέα σου», σημειώνει η Δήμητρα και προσθέτει: «Το crowdfunding, η χρηματοδότηση από το πλήθος, δίνει την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να παρουσιάσουν και να ζητήσουν τη στήριξη της επιχειρηματικής τους ιδέα από πολλούς μικρο-επενδυτές, οι οποίοι συμβάλλουν σε αυτή παίρνοντας ως ανταπόδοση (perks) τις αποκλειστικές προσφορές της καμπάνιας».
Οι πιο γνωστές πλατφόρμες crowdfunding παγκοσμίως είναι η “kickstarter” και η “indiegogo” που προσφέρουν όλα τα τεχνολογικά εργαλεία για να στήσει κανείς τη δική του καμπάνια. Την τελευταία επέλεξε η Δήμητρα Δημητρακοπούλου για να βγάλει στον αέρα την καμπάνια της, που “τρέχει” ήδη με πολύ ενθαρρυντικά μηνύματα.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να “φτιάξουν” το δικό τους πλεκτό, επιλέγοντας σχέδιο, χρώμα, αξεσουάρ μέσα από διαφορετικά προϊόντα για μωρά, παιδιά, αλλά και ενηλίκους, τα οποία προσαρμόζονται στο μέγεθος, τους χρωματικούς συνδυασμούς και τα αξεσουάρ της επιλογής τους.
Η καμπάνια θα διαρκέσει έως τις 31 Δεκεμβρίου και η Δήμητρα στοχεύει σε ένα κεφάλαιο 15.000 ευρώ, το οποίο θα τη βοηθήσει να περάσει στο επόμενο “βήμα”: να βελτιστοποιήσει τη διαδικασία παραγωγής έτσι ώστε να οργανώνεται η δουλειά με τέτοιο τρόπο που θα διατηρείται ο χαρακτήρας του χειροποίητου, του μοναδικού και του εξατομικευμένου, ταυτόχρονα με την υψηλή ποιότητα του αποτελέσματος και την έγκαιρη παράδοση της παραγγελίας.

ΜΕ ΛΙΓΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ
Η ιδέα μπορεί να έχει… ονοματεπώνυμο, αλλά για να στηθεί το “plektronio” χρειάστηκε συλλογική δουλειά από τον Ηρακλή Κούρτη (business strategy), τον Αρη Ράμμο (φωτογράφο), την Ελεονώρα Κανάκη (styling), τον Αντώνη Πετρούλια (video editor), τη Μαργαρίτα Δημητριάδου (γραφίστρια), τον Θάνο Φουλούλη (tech developer), ο οποίος έστησε τη διαδικτυακή πλατφόρμα, αλλά και τους φίλους της Δήμητρας που φωτογραφήθηκαν μαζί με τα παιδιά τους για τις ανάγκες της συλλογής.
Αξιοποιώντας τα “social media” που, όπως ομολογεί, τη βοήθησαν αρκετά στην προώθηση της ιδέας της, αλλά και τη δικτύωση στον… offline κόσμο, όπως χαρακτηριστικά λέει, η Δήμητρα σκοπεύει, με το πέρας της καμπάνιας, μέσα από την οποία θα έχει την ευκαιρία να τεστάρει την ιδέα της και να δημιουργήσει μια σχέση διάδρασης με τον κόσμο, να προχωρήσει στο επόμενο βήμα, μια πλατφόρμα με full customized προϊόντα!

ΣΟΦΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα