«Σε συνεχή ανοδική πορεία βρίσκεται το αεροδρόμιο Χανιων». Αυτό επισημάνθηκε στην έναρξη της εκδήλωσης της Fraport για την εξέλιξη του αεροδρομίου Χανίων, το απόγευμα της Δευτέρας.
Στην εκδήλωση, στην οποία παρουσιάστηκαν τα σχέδια της Fraport για το αεροδρόμιο Χανίων, συμμετείχαν και μίλησαν εκ μέρους της Fraport οι: Alexander Zinell, chief executive officer της Fraport, Παναγιώτης Σπυράτος, γενικός διευθυντής λειτουργιών της Fraport, Τάσος Τηνιακός, διευθυντής αεροδρομίου Χανίων, Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport, Αγλαϊα Πολιουδάκη, PR officer της Fraport.
Στην εκδήλωση, έγινε αναφορά σε ενέργειες που έγιναν ή γίνονται στο αεροδρόμιο Χανίων, όπως «πρόληψη για καθυστερήσεις με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, ασκήσεις ετοιμότητας σε περίπτωση ατυχήματος, δημιουργία “οδών” από και προς τα αεροσκάφη ώστε να είναι πιο γρήγορη η διαδικασία επιβίβασης – αποβίβασης, καθώς επίσης και συνεργασία με ΕΚΑΒ, ενώ στα σχέδια για την επόμενη χρονιά είναι η καλύτερη πρόσβαση στο προσωπικό του αεροδρομίου».
Η εκτίμηση είναι οτι το αεροδρόμιο Χανίων το 2022 θα έχει συνολική αύξηση της επιβατικής κίνησης 9,7% σε σύγκριση με το 2019. Το 2022, η βάση, από άποψη εθνικοτήτων έχει αλλάξει: Αύξηση Βρετανίας, Γερμανίας, Πολωνίας. Μάλιστα, επισημάνθηκε πως 30 νέες συνδέσεις αφορούν στο 2022.
Τη φετινή χρονιά, υποχωρούν οι Aegean και Ryanair στο μερίδιο αγοράς, ενώ έχουν έρθει και άλλες εταιρείες, άρα έχουμε μεγαλύτερη διασπορά, όπως τονίστηκε. Επίσης, υπογραμμίσθηκε πως «τα Χανιά είναι προορισμός με τεράστια προοπτική ανάπτυξης».
Σε παρέμβασή του, ο Κυριάκος Κώτσογλου εξέφρασε τη διαφωνία του με τη στρατηγική όσον αφορά τους δασμούς και ζήτησε να μειωθούν τα κόστη. Ο Μανώλης Γιαννούλης έθεσε το θέμα του ραντάρ προσέγγισης, ενώ ο δήμαρχος Χανίων, Π. Σημανδηράκης, ανέφερε ότι η επιλογή επισκέπτη δεν γίνεται λόγω του αεροδρομίου και σημείωσε οτι από τα στατιστικά δεν ακούσαμε πολιτικές για να γίνει πιο ελκυστικό το αεροδρόμιο και έθεσε θεέμα για τα τιμολόγια και την προσέλκυση εταιρειών χαμηλού κόστους.
«Στην τελική ευθεία βρίσκεται το θέμα του ραντάρ», είπε ο Γενικός Διευθυντής λειτουργιών, Παναγιώτης Σπυράτος, ενώ ο CEO της Fraport απέδωσε την καθυστέρηση στο θέμα του ραντάρ στη συνεννόηση με την ΥΠΑ.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Νίκος Καλογερής, από πλευράς του, έθεσε επίσης το θέμα της Ryanair και τις μειώσεις των τελών για επέκταση της χειμερινής περιόδου, ενώ ο περιφερειακός σύμβουλος Λευτέρης Κοπάσης τόνισε με τη σειρά του την ανάγκη προγραμματισμού.
Ο Αντώνης Ροκάκης είπε πως θα περίμενε να ακούσει κάτι διαφορετικό και ζήτησε η Fraport να δει αλλιώς τα Χανιά: «Το αεροδρόμιο Χανίων είναι η βασική πύλη εισόδου και θα ήταν πολύ σημαντικό να υπάρχει διαβούλευση με φορείς ώστε να καταθέτουν προτάσεις. Η σημερινή παρουσίαση μου δίνει την αίσθηση ότι έγινε βιαστικά» ανέφερε. Επίσης, ζήτησε χώρο έκθεσης τοπικών επιχειρήσεων και προϊόντων στο αεροδρόμιο.
Ο CEO της Fraport ανέφερε ότι «ως κοινότητα πρέπει να σκεφτείτε που θέλετε περισσότερο τουρισμό το καλοκαίρι. Εμείς όταν δούμε ότι η κίνηση ξεπερνά ορισμένα όρια, τότε θα επεκταθούμε». Επίσης, υποστήριξε οτι περισσότερη κίνηση θα υπάρχει το καλοκαίρι. Για τις τιμές των εισιτηρίων είπε πως δεν έχουν σχέση με τις χρεώσεις των αεροδρομίων, «είναι καθαρά προσφορά και ζήτηση». Επίσης για τη Ryanair, είπε οτι «για εμάς ως αεροδρόμιο είναι μια αεροπορική εταιρεία όπως όλες οι άλλες. Έτσι κάνουμε εμείς δουλειές, δεν κάνουμε διαχωρισμούς. Δεν έχουμε την ευχέρεια να αλλάξουμε τις τιμές, τις καθορίζουμε έναν χρόνο πριν και ειναι οδηγία της ΕΕ. Η Ryanair λέει το ιδιο και για τους άλλους προορισμούς αλλά δίνει έμφαση στα Χανιά. Ολες οι αεροπορικές εταιρείες σταματάνε τις λειτουργίες τους τον Οκτώβριο. Δεν έχει σχέση με τις χρεώσεις, δεν γεμίζουν τα αεροπλάνα».
Ο Γιώργος Βήλος ανέφερε σχετικά ότι «η Ryanair, με την ίδια ευκολία που έρχεται σε έναν προορισμό, φεύγει και επανέρχεται ανεξαρτήτως ταριφών. Οι ταρίφες μας εχουν καθοριστεί από τη σύμβαση παραχώρησης».