Φυσικά δεν είμαι αρμόδιος ούτε και έχω γνώσεις για να εκφέρω άποψη για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών στα σχολεία που τελευταία υπήρξε θέμα. Ανέσυρα από τη βιβλιοθήκη μου όσα βιβλία σχολικά σχετικά βρήκα και αναφέρομαι σ’ αυτά.
1. Ιερά Ιστορία της Παλαιάς Διαθήκης για την πρώτη τάξη Γυμνασίων, έκδοση 1939, Οργανισμού Εκδόσεως Σχολικών Βιβλίων.
2. Ιστορία της Καινής Διαθήκης για την Β’ τάξη.
3. Ιστορία του Έργου των Αποστόλων για την τρίτη τάξη, έκδοση 1939.
4. Κατήχησις και Λειτουργική της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας για την πέμπτη τάξη του εξατάξιου και έκδοσης 1942.
Δεν γνωρίζω αν υπήρχαν άλλα βιβλία με παρεμφερή θέματα.
Όσο για την Γεωγραφία και Ιστορία της Κρήτης, και πάλι σαν μη ειδικός, η γνώμη μου είναι ότι φαίνεται να θεωρείται πλέον ενδιαφέρον μάθημα η θεατρική αγωγή κ.λπ., από την γνώση των αγώνων της Κρήτης με την ιστορία και την γνώση του μοναδικού σε φυσικό κάλος αυτού του τόπου με την Γεωγραφία. Μέσα στα σχετικά βιβλία που έχω, πλέον ενδιαφέρον είναι η “Γεωγραφία της Ελληνικής Μεγαλονήσου Κρήτης, φυσική και Πολιτική προς χρήσιν των παντός βαθμού Δημοτικών Σχολείων Αρρένων και Θηλέων”. Έκδοση έτους 1900 εκ του τυπογραφείου Η ΠΡΟΟΔΟΣ Ε.Δ. Φραντζεσκάκη.
Οσο για τα Αρχαία, όπως διδασκόταν τότε, βρήκα στην βιβλιοθήκη μου: Σοφοκλέους Τραγωδίαι: “Αντιγόνη”, έκδ. 1874 και Ευριπίδου “Ιφιγένεια εν Αυλίδι” για την Ε’ τάξη εξατάξιου γυμνασίου, έκδ. 1938.
Για τα άλλα χρήσιμα μαθήματα που καταργήθηκαν: Ελληνική Οικιακή Οικονομία προς χρήσιν των απανταχού Ελληνικών Παρθεναγωγείων. Έκδοση Δ. Κορομηλά, Κων/πολη 1875.
Τις περιόδους εκείνες φυσικά δεν υπήρχαν καταλήψεις και παρ’ ότι τα σχολεία και μέχρι πριν λίγα χρόνια, λειτουργούσαν και τα Σάββατα, οι μαθητές δεν… κουράζονταν όπως υπάρχει σήμερα ισχυρισμός.