Αποκτούμε γνώσεις και διδασκόμαστε στη χώρα μας, δυστυχώς, μετά τις τραγωδίες. Το ναυάγιο του “Σάμινα” υποχρέωσε τις πλοιοκτήριες εταιρίες να βγάζουν ονομαστικά εισιτήρια σε ταξιδιώτες. Σε κάθε συμφορά υπάρχει, εκτός από τις αναγκαίες διευθετήσεις διαφόρων συμφερόντων και ένα ολέθριο ανθρώπινο λάθος. Σε μια χώρα, που οι Δημόσιες Υπηρεσίες δεν είναι στην πολιτική βούληση του Υπουργού εύκολα υποσκάπτεται, η ομαλή λειτουργία υπονομεύεται και τότε όλα “πάνε κατά διαόλου”!
Το λάθος του ατυχούς σταθμάρχη της Λάρισας, που οδήγησε δεκάδες ανθρώπων σε φρικτό θάνατο στην κοιλάδα των Τεμπών, δεν είναι το μόνο, αν δεν προηγούντο εγκληματικές διαπιστωμένες παραβλέψεις για μη εκτελεσθέντα έργα. Τερατώδη συμφέροντα προκαλούσαν έναν πόλεμο που διαρκεί δεκαετίες με αποτέλσμα να καταστήσουν τους Ελληνικούς σιδηρόδρομους ενέδρα θανάτου. Αποδόθηκε ως αίτιο της καθυστέρησης αναβάθμισης των σιδηροδρόμων στα μνημόνια και στην πανδημία, αλλά περισσότερα επιρρίπτονται ευθύνες στις παθογένειες, που χρόνιζαν στη χώρα μας προάγγελοι της σημερινής τραγωδίας.
Ένα από τα “τραίνα που φεύγαν” με ταχύτητα 200χλμ την ώρα, δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του. Συγκρούσθηκε με έναν εμπορικό συρμό πολλών βαγονιών στον οποίο επέβαιναν δυο μηχανοδηγοί που σκοτώθηκαν και δεν μάθαμε τι ακριβώς εμπορεύματα μετέφεραν, ποιοι ήσαν οι αποδέκτες τους, αν υπήρχαν τιμολόγια και πολλά άλλα “αν”!
Τι νόημα δίδεται στην παραίτηση του υπ. κ. Κώστα Καραμανλή του Αχιλλέα και στην απάντησηή του σε σχετική ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ στη βουλή, ότι δεν παίζουμε με την ασφάλεια των σιδηρόδρομων; Ποια η αξία της κατόπινης δήλωσης του πρωθυπουργού ότι “δεσμεύεται, να μεριμνήσει ώστε «να μην συμβεί ξανά… και ότι θα επιταχυνθούν οι έρευνες να επιβληθούν ευθύνες»; Οι νεκροί έφυγαν με τον πιο τραγικό και απάνθρωπο τρόπο. Δεν έχουν γυρισμό και οι δικοί τους θα μείνουν με τη θλίψη ζωγραφισμένη στα μάτια τους ανακατεμένη με οργή και αναπάντητα ερωτηματικά.
Βρέθηκαν τα “μαύρα κουτιά” και των δυο συρμών. Ε! Και; Η Ε. Ένωση προειδοποιούσε, επέβαλε πρόστιμα, οι εργαζόμενοι έστελναν εξώδικα, αλλά η Hellenic Train συνέχιζε να κινεί τα τραίνα με μεγάλες ταχύτητες, σαν να μην συνέβαινε τίποτα!
Και μια απίστευτη αποκάλυψη απ’ τα Μ. Ενημέρωσης με αναρρίθμητα γιατί. Υπάρχει Διεθνής κανονισμός, που υποχρεώνει τις σιδηροδρομικές εταιρείες να αποζημιώνουν εντός 15 ημερών επιβάτες που υπέστησαν βλάβες από παραλείψεις και από σιδηροδρομικά δυστυχήματα. Όμως στις 27/12/19 υπεγράφη Υπουργική Απόφαση που εξαιρεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τέτοια υποχρέωση για 5 χρόνια μέχρι το τέλος του 2024.
Ενδέχεται λοιπόν οι συγγενείς των θανούντων των αγνοούμενων και οι τραυαματίες να μην πάρουν καμία αποζημίωση, ούτε και για ηθική αμοιβή ένεκα της ύπαρξης αυτής της απόφασης. Αίσχος!