Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, 2024

Ταχυδρόμοι παντός καιρού…

Ο ταχυδρόμος στις πόλεις και στα χωριά, χειμώνα, καλοκαίρι, με ζέστη και κρύο, καβάλα στο ποδήλατό του, αργότερα πάνω σε μηχανάκι ή ακόμα και με αυτοκίνητο έτρεχε να μοιράσει την αλληλογραφία, να δώσει την επιταγή, να μεταφέρει καλά ή άσχημα νέα.
Aκόμα και σήμερα τον ταχυδρόμο στις γειτονιές και στα χωριά τον θεωρούν δικό τους άνθρωπο, τον φωνάζουν με το μικρό του όνομα, του ανοίγουν την πόρτα τους, αλλά και την καρδιά τους λέγοντάς του τον πόνο τους, τα βάσανά τους, τη χάρα αλλά και τη λύπη τους.
Βέβαια τα τελευταία πέντε χρόνια καθώς οι λογαριασμοί έρχονται ο ένας πίσω από τον άλλο οι άνθρωποι όταν τον βλέπουν, τις περισσότερες φορές παρακαλούν να μην αφήσει στην πόρτα ή στο ταχυδρομικό κουτί κάποιον φάκελο, αφού 9 στις 10 φορές είναι για υποχρεώσεις, κυρίως προς το Δημόσιο. Λογαριασμούς και οφειλές μεταφέρει πλέον ο ταχυδρόμος, αφού με την είσοδο της τεχνολογίας το γράμμα από έναν συγγενή, φίλο ή ακόμα μία ευχετήρια κάρτα τις γιορτές αποτελεί μακρινό παρελθόν…
Για την ιστορία τώρα να αναφέρουμε ότι 187 χρόνια έχουν περάσει από τότε που ο Κυβερνήτης της Ελλάδος Ιωάννης Καποδίστριας υπέγραψε ψήφισμα “περί συστάσεως τακτικής ταχυδρομικής συγκοινωνίας” ιδρύοντας το “Γενικόν Ταχυδρομείον”. Το ημερολόγιο εκείνη την ημέρα έγραφε 24 Σεπτεμβρίου 1828.
Τα “Χ.Ν.” με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείου, η οποία καθιερώθηκε το 1969 και εορτάζεται κάθε χρόνο στις 9 Οκτωβρίου, ημερομηνία που ιδρύθηκε το 1874 η Παγκόσμια Ταχυδρομική Ένωση, συνάντησε τον πρόεδρο των εργαζομένων ΕΛΤΑ Ν. Χανίων Γιώργο Λουγιάκη καθώς και τον προϊστάμενο της μονάδας διανομής των ΕΛΤΑ Χανίων, Μιχάλη Επιτροπάκη και είχαμε μαζί τους μια ενδιαφέρουσα συνομιλία..

1«Η τεχνολογία “σκότωσε” την αλληλογραφία»
Ο κ. Λουγιάκης σημειώνει ότι «η τεχνολογία,  τα e-mail, οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και τα κινητά τηλέφωνα έχουν συμβάλει στη μείωση της αλληλογραφίας. Θυμάμαι παλιά τις ημέρες των Χριστουγέννων, αλλά και του Πάσχα υπήρχε μία τεράστια αύξηση της αλληλογραφίας, αφού όλος ο κόσμος έστελνε ευχετήριες κάρτες. Την ίδια περίοδο τα τελευταία χρόνια διακινούμε 50 κάρτες σε όλο τον Νομό». Αυτό βέβαια είναι και μελαγχολικό. Δεν λέμε να σταματήσει η τεχνολογία, αυτό δεν μπορεί να γίνει, αλλά θεωρώ ότι ο γραπτός λόγος, δεν συγκρίνεται με τα νέα συστήματα επικοινωνίας. Το συναίσθημα δηλαδή που εισπράττει ένας άνθρωπος, όταν ανοίγει έναν φάκελο, μια ευχετήρια κάρτα ή ένα γράμμα από κάποιον συγγενή, φίλο από την Ελλάδα ή και το εξωτερικό απλά δεν περιγράφεται».

Η Ευρώπη αλληλογραφεί…
«Υπάρχει το εξής παράδοξο. Ενώ βλέπουμε ότι στην Ελλάδα υπάρχει μία μείωση της αλληλογραφίας, της επικοινωνίας δηλαδή ουσιαστικά μεταξύ των ανθρώπων δεν συμβαίνει το ίδιο και στην Ευρώπη. Από στατιστικές που έχουν προκύψει ο κάθε πολίτης στην Ευρώπη (όχι στην Ελλάδα) λαμβάνει κάθε χρόνο περίπου 500 αντικείμενα από το ταχυδρομείο του. Στην Ευρώπη οι πολίτες αισθάνονται την ανάγκη και τους ευχαριστεί το να γράψουν ένα γράμμα ή να στείλουν μια ευχετήρια κάρτα».

Πρόβλημα στα Χανιά η ελλειπής οδοαρίθμηση
«Το θέμα στον καλλικρατικό Δήμο Χανίων είναι ότι σε αρκετές περιοχές, όπως τα Κουνουπιδιανά ή το Ακρωτήρι στους περισσότερους φακέλους ή δέματα υπάρχει το ονοματεπώνυμο του παραλήπτη και για διεύθυνση μόνο η λέξη π.χ. Κουνουπιδιανά. Αυτό δεν είναι -όπως καταλαβαίνετε- αρκετό για να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο. Βέβαια ο μόνιμος διανομέας της κάθε περιοχής γνωρίζει τους κατοίκους, αν όμως πάρει άδεια ή αρρωστήσει και στη θέση του για κάποιο διάστημα πάει ένας άλλος που δεν γνωρίζει την περιοχή τότε αντιμετωπίζουμε πρόβλημα.
Αυτό πρέπει να το λύσει άμεσα η Δημοτική Αρχή και να τοποθετήσει σε όλες τις περιοχές οδούς και αριθμούς εκεί που δεν υπάρχουν. Μέχρι να γίνει αυτό η υπηρεσία μας έχει βρει έναν προσωρινό τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος. Ετσι σε περιοχές που υπάρχει ελλειπής οδοαρίθμηση έχουμε τοποθετήσει γραμματοθυρίδες που αποτελούνται από 20 κουτιά για τον κάθε πελάτη μας, ο οποίος έχει και ένα κλειδί. Μέσα στις γραμματοθυρίδες ο διανομέας λοιπόν αφήνει την αλληλογραφία. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται τόσο το απόρρητο της αλληλογραφίας, ενώ υπάρχει και μια καλή εξυπηρέτηση. Ομως αυτή είναι μια λύση προσωρινή».

Φιλότιμες προσπάθειες
«Με τη μείωση της αλληλογραφίας τα τελευταία χρόνια η διοίκηση του οργανισμού, προχώρησε στην αναδιάθρωση του δικτύου διανομών καθώς και άλλων τομέων της με στόχο να διατηρήσει την κερδοφορία της. Ετσι από τους 33 διανομείς, αυτή τη στιγμή έχουμε 20 και δύο έκτακτους (8μηνης διάρκειας) οι οποίοι για κάποιο διάστημα καλύπτουν κενά και οργανικές θέσεις. Επειδή οι διανομείς είναι λίγοι, αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα που αφορά τις άδειες που δικαιούνται καθώς δεν μπορούν να φεύγουν για μεγάλο διάστημα παρά μόνο για μια ή δύο ημέρες ο καθένας. Με αυτό τον τρόπο δεν επιβαρύνουμε τους υπόλοιπους, ενώ καταφέρνουμε να κρατάμε σε ένα ανεκτό επίπεδο την εξυπηρέτηση των πολιτών. Τα ΕΛΤΑ των Χανίων -θέλω να επισημάνω- λειτουργούν χωρίς προβλήματα και καθυστερήσεις χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες όλων των διανομέων και του προσωπικού».
Ο κ. Λουγιάκης αναφορικά τώρα με τη λειτουργία των ΕΛΤΑ σημείωσε «τα Ελληνικά Ταχυδρομεία κινούνται σε μια ελεύθερη αγορά. Είναι μια αμιγώς ιδιωτική εταιρεία, η οποία δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και τον Ελληνα πολίτη ούτε με 1 ευρώ. Ετσι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία λειτουργούν σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, ενώ φροντίζουν να έχουν προσιτές τιμές από τη μια άκρη της Ελλάδας μέχρι την άλλη ακόμα και στο πιο απομακρυσμένο σημείο. Το μεγάλο αυτό δίκτυο δημιουργεί και μεγάλα κόστη. Το να έχουμε αναλάβει να εξυπηρετούμε όλη την περιφέρεια και όχι μόνο τις πόλεις που κάνουν άλλες ιδιωτικές εταιρείες είναι για εμάς ζημιογόνο. Η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη βάσει νόμου και κοινοτικής οδηγίας να μας δίνει το αντίτιμο της άγονης γραμμής. Ομως δυστυχώς δεν μας δίνει τα χρήματα που μας χρωστά με αποτέλεσμα να δημιουργεί και πρόβλημα ρευστότητας στο οργανισμό. Είναι ένα θέμα που οι αρμόδιοι του Υπουργείου Μεταφορών πρέπει να το λύσουν σύντομα».

2Από την πλευρά του ο κ. Μιχάλης Επιτροπάκης λέει: «Aκόμα και σήμερα με την τεχνολογία που υπάρχει αλλά και τον ανταγωνισμό που δεχόμαστε από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των μεταφορών, ο κόσμος δείχνει την εμπιστοσύνη του στα ΕΛΤΑ και μέσω αυτών εξακολουθεί να κάνει τις συναλλαγές του. Ο ταχυδρόμος πάντοτε ήταν ο άνθρωπος που ο κόσμος εμπιστευόταν, του άνοιγε την πόρτα του, τον υποδεχόταν με χαρά, αφού τις περισσότερες φορές “μοίραζε” χρήματα. Τα τελευταία χρόνια με τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνουμε όλοι μας, οι λογαριασμοί, οι υποχρεώσεις που αυξάνουν, έχουν κάνει τους ανθρώπους μελαγχολικούς, δύσπιστους, καχύποπτους, πλημμυρισμένους από πολλά προβλήματα. Αυτά τα προβλήματα έχουν μεταφερθεί από τον κόσμο και στον ταχυδρόμο και σε πολλές περιπτώσεις η στάση του κόσμου απέναντί του έχει αλλάξει, αφού τον βλέπουν σαν τον άνθρωπο που μεταφέρει μόνο… υποχρεώσεις».
Ο κ. Επιτροπάκης έθεσε και αυτός το ζήτημα της ελλειπούς οδοαρίθμησης ακόμα και μέσα στην πόλη, ενώ όπως σημείωσε «επανειλλημένα έχουμε ζητήσει από τον Δήμο Χανίων, όχι μόνο την οδοαρίθμηση εκεί που δεν υπάρχει, αλλά και να εκδώσει έναν χάρτη της πόλης με ακριβή στοιχεία, αριθμούς, οδούς καθώς και τα νέα ονόματα που έχουν δοθεί σε παλιές οδούς και δρόμους. Δεν είναι δυνατό η υπηρεσία μας να χρησιμοποιεί ένα τουριστικό χάρτη της πόλης για τις ανάγκες της».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα