» Ματιές στην οθόνη των σινεμά της πόλης
Scooby-Doo!
(Scoob!) Παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, αμερικανικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Τόνι Τσερβόνε.
Η πρώτη ταινία της σεζόν για το νηπιακό κοινό είναι εδώ. Η παρέα του χαζοχαρούμενου σκύλου αφήνει τη μικρή οθόνη για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων και μπαίνει σε μία περιπέτεια για να λύσει ακόμη ένα μυστήριο. Το animation δεν έχει να δώσει κάτι περισσότερο απ’ αυτά που έχουμε δει στην τηλεόραση και θα ευχαριστήσει μόνο τα νήπια, με ότι σημαίνει αυτό.
Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη με τις φωνές των Χρήστου Θάνου, Σοφίας Καψαμπέλη, Γιάννη Στεφόπουλου, Μελίνας Κατσακούλη κ.ά.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ: Έχοντας στο ενεργητικό τους εκατοντάδες λυμένα μυστήρια, ο Σκούμπι και η παρέα του έρχονται τώρα αντιμέτωποι με την πιο δύσκολη αποστολή στην καριέρα τους: την απελευθέρωση του σκύλου φάντασμα Κέρβερους…
Ο Προδότης
(Il Traditore) Γκανγκστερικό δράμα, ιταλικής παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Μάρκο Μπελόκιο, με τους Πιερφρανσέσκο Φαβίνο, Λουίτζι Λο Κάσιο, Μαρία Φερνάντα Κάντιντο, Φαμπρίτσιο Φερακάνε κ.ά.
Ο 80χρονος πλέον Μάρκο Μπελόκιο, με τούτη δω την άκρως ενδιαφέρουσα ταινία του, αποδεικνύει ότι δεν έχει χάσει τη ζωντάνια του και πως παραμένει μάχιμος και πιστός στις ιδεολογικές αρχές του. Ο Ιταλός σκηνοθέτης, με τη μακρά και αξιοσημείωτη πορεία του, καταπιάνεται με την ιστορία του φημισμένου μαφιόζου Τομάζο Μπουσέτα, που όταν είδε να προδίδεται από τα μέλη της Κόζα Νόστρα και να σκοτώνουν μέλη της οικογένειάς του θα γίνει πληροφοριοδότης των αρχών, οδηγώντας σε καταδίκη πάνω από 400 μέλη της εγκληματικής οργάνωσης. Είχε προηγηθεί η συνάντησή του, στις αρχές του ’80, με τον δικαστή/σύμβολο στον αγώνα κατά της μαφίας, Τζοβάνι Φαλκόνε, ο οποίος δολοφονήθηκε μετά από λίγα χρόνια.
Ο Μπελόκιο, μεταφέρει το κλίμα της εποχής και του σιτσιλιάνικου οργανωμένου εγκλήματος, με τη βία, τα ξέφρενα πάρτι, το χαμηλό επίπεδο αυτών των ανθρώπων, το κιτς, αλλά και σημαντικό μέρος της ιταλικής ιστορίας, της διαπλοκής, της μανίας για το χρήμα και την εξουσία, της αλαζονείας. Κεντράρει πάνω στον Μπουσέτα, τον οποίο προσεγγίζει με ανθρωπιά και σεβασμό στο προσωπικό του δράμα, χωρίς να τον ηρωοποιεί, αλλά αναδεικνύοντας τη γενναιότητά του να αναθεωρήσει τη ζωή του, διαπιστώνοντας ότι χάθηκαν και οι όποιες αξίες της οργάνωσης.
Ωστόσο, η ταινία του έχει και αδυναμίες, με κυριότερη εκείνη των σκηνών στο δικαστήριο, που ενώ είναι απαραίτητες για το σύνολο του έργου, αφενός κρεμάει το φιλμ και αφετέρου δείχνει αδύναμη η παραγωγή να σηκώσει το βάρος και τις αντικειμενικές δυσκολίες των γυρισμάτων στη δικαστική αίθουσα, χάνοντας το ρεαλισμό και το ενδιαφέρον του θεατή.
Ο πρωταγωνιστής Πιερφραντζέσκο Φαβίνο, δυνατή “φάτσα”, μπαίνει στο ρόλο σαν να έχει ζήσει τη μισή του ζωή στο έγκλημα του Παλέρμο, δίνει μία σπουδαία ερμηνεία, που δύσκολα μπορεί να λησμονηθεί και σου δίνει να καταλάβεις γιατί το μόνο που ζητά ο Μπουσέτα, στο τελευταίο κεφάλαιο της ζωής του, είναι να πεθάνει ήσυχος στον ύπνο του -κάτι που έγινε πραγματικότητα το 2000 στη Φλόριντα των ΗΠΑ, όπου έζησε για χρόνια.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ: Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, ξέσπασε πόλεμος μεταξύ των αφεντικών της Κόζα Νόστρα. Ο Τομάτο Μπουσέτα κρύφτηκε με την οικογένεια του στη Βραζιλία. Το ξεκαθάρισμα λογαριασμών ωστόσο συνεχιζόταν στην Ιταλία, και οι σύμμαχοι του δολοφονούνταν ο ένας μετά τον άλλο. Η σύλληψη και η έκδοση του Μπουσέτα από τη βραζιλιάνικη αστυνομία τον οδήγησε να πάρει μια απόφαση που θα άλλαζε ολόκληρη την ιστορία της μαφίας: συναντήθηκε με τον δικαστή Φαλκόνε και πρόδωσε τον αιώνιο όρκο σιωπής που έδωσε στην Κόζα Νόστρα. Ο Μπουσέτα έγινε ο πρώτος πληροφοριοδότης στην ιστορία της μαφίας.
Πόλεμος στο Σπίτι
(The War with Grandpa) Κωμωδία, αμερικανικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Τιμ Χιλ, με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Ούμα Θέρμαν, Κρίστοφερ Γουόκεν, Τζέιν Σέιμουρ, Όακς Φέγκλεϊ κ.ά.
Ακόμη μία αρπαχτή, που βγάζει μάτι, από τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, σε τούτη την αδιάφορη κωμωδία για όλη την οικογένεια. Ο Τιμ Χιλ, που ειδικεύεται σε παιδικές ταινίες (“Γκάρφιλντ”, “Μπομπ ο Σφουγκαράκης” κ.λπ.), βάζει τον εγγονό και τον παππού να παίζουν “πόλεμο” στο σπίτι του πρώτου, να φτάνουν στα άκρα και τελικά να ανακαλύπτουν τον δεσμό που τους ενώνει.
Μία ακόμη σαχλαμάρα, χωρίς ούτε μία ιδέα που να προσθέτει κάτι καινούργιο στο είδος, χωρίς μία έκπληξη ή έστω κάποια γκαγκς για να γελάσει η πιτσιρικαρία. Μια ταινία που στην καλύτερη θα έπρεπε να κατευθυνθεί απευθείας στα βίντεο κλαμπ.
Εκτός από τον Ρόμπερτ Ντε Νιρο, που κάνει αγγαρεία και μάλλον δεν βοηθάει ούτε στο ελάχιστο το καχεκτικό σενάριο και την επιεικώς διεκπεραιωτική σκηνοθεσία, η Ούμα Θέρμαν μοιάζει με απόκοσμο πλάσμα από τις πλαστικές και την άγνοιά της τι σημαίνει κωμωδία, ενώ η Τζέιν Σέιμουρ και ο Κρίστοφερ Γουόκεν προσθέτουν απλώς ένσημα, για τη σύνταξη.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ: Ο Πίτερ και ο παππούς του, Τζακ, είναι πολύ αγαπημένοι και δεμένοι μέχρι που… ο παππούς του θα μετακομίσει στο σπίτι της οικογένειάς του και θα πάρει το δωμάτιο του εγγονού του. Ο Πίτερ, όμως, δεν το βάζει κάτω και επινοεί με τους φίλους του φάρσες για να τον διώξει! Αλλά και ο παππούς του δεν παραδίνεται εύκολα… Ένας πόλεμος είναι προ των πυλών!