Ματιές στην οθόνη της πόλης
“Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς”
Μαύρη κωμωδία, ελληνικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Γιάννη Οικονομίδη, με τους Βασίλη Μπισμπίκη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιάννης Τσορτέκη, Στάθη Σταμουλακάτο, Βαγγέλη Μουρίκη, Γιώργο Γιαννόπουλο, Λένα Κιτσοπούλου κ.ά.
Ο Γιάννης Οικονομίδης («Το Μικρό Ψάρι», «Μαχαιροβγάλτης», «Σπιρτόκουτο») που έχει αποκτήσει πλέον το δικό του κοινό, σουλατσάρει για μια ακόμη φορά στο γνώριμο κινηματογραφικό του σύμπαν. Πρόσωπα που κινούνται στα όρια της παρανομίας, δίνοντας τροφή στις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, λούμπεν καταστάσεις που ξεφεύγουν και καταλήγουν σε ένα κρεσέντο βίας, μπόλικη βωμολοχία και νατουραλιστική προσέγγιση του ελληνικού μικροαστισμού, συνθέτουν το φιλμ του Οικονομίδη, απ’ το οποίο δεν λείπει τον διακριτό μαύρο χιούμορ του σκηνοθέτη.
Σε μια επαρχιακή πόλη, μία όμορφη γυναίκα απατά τον άνδρα της, ο οποίος θέλει να την σκοτώσει μαζί με τον εραστή της, αλλά όλα μπερδεύονται όταν μπαίνει στην υπόθεση και ένα εκατομμύριο ευρώ, βάζοντας στην υπόθεση ανθρώπους της νύχτας, ενώ σημαντικό ρόλο παίζουν και δυο μάνες πολύ μακριά από το πρότυπο της ελληνικής μητέρας.
Η ορμητική σκηνοθεσία του Οικονομίδη δεν αφήνει τίποτα όρθιο για την Ελλάδα της κρίσης και μιας γενικευμένης διαφθοράς, που εδώ ακουμπά την επαρχία, την οποία ακτινογραφεί με μια γκροτέσκο διάθεση. Κι ενώ η ταινία έχει την πλάκα της, προσπαθεί να αρθρώσει λόγο, να αναδείξει τα στραβά και ανάποδα που βουλιάζουν τη χώρα, αποδομεί τους χαρακτήρες, σαρκάζοντάς τους, τελικά μοιάζει με ένα αεροπλανάκι που βγάζει σπίθες, αλλά δεν μπορεί να απογειωθεί. Έτσι, το προσωπικό κινηματογραφικό στιλ και η θεματολογία του Οικονομίδη φαίνεται ότι έχει εξαντληθεί και απλώς επαναλαμβάνεται ως συνταγή που αδυνατεί να προσφέρει κάτι καινούργιο, κάτι που θα μας ξαφνιάσει. Θα προτιμούσαμε ευχάριστα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ: Σε μια μικρή πόλη της Ελλάδας, όταν το ερωτικό πάθος διασταυρώνεται με την απληστία για το χρήμα, τα πτώματα αρχίζουν να στοιβάζονται το ένα μετά το άλλο και η «Ωραία Κοιμωμένη» Όλγα δεν θα μάθει ποτέ από τι πραγματικά έχει γλιτώσει.