Σε αναμονή για το επίδομα ανεργίας βρίσκονται χιλιάδες εποχικά εργαζόμενοι στα Χανιά που απολύθηκαν το περασμένο φθινόπωρο αλλά ακόμα δεν έχουν δει τους λογαριασμούς τους να πιστώνονται. Oι καθυστερήσεις για την ολοκλήρωση της διαδικασίας μπορεί -κατά περίπτωση- να φτάνουν ακόμα και τους 3 μήνες! «Η καθυστέρηση οφείλεται στα προβλήματα που παρουσιάζει το κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα», απαντούν από την πλευρά τους οι άνθρωποι του ΟΑΕΔ, ενώ επικαλούνται τον μεγάλο φόρτο εργασίας που προκύπτει από το γεγονός ότι μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα έγιναν χιλιάδες αιτήσεις για επιδόματα. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι χθες το σύστημα του ΟΑΕΔ θα πίστωνε τους λογαριασμούς σε όσους γράφτηκαν στις 29 Νοεμβρίου. Ωστόσο, η διαδικασία αυτή για έναν άνεργο μπορεί να έχει ξεκινήσει πολύ πριν από την καταληκτική ημερομηνία που ο ΟΑΕΔ θα δώσει εντολή για να πιστωθούν τα χρήματα. Έτσι, ενώ ο νόμος δίνει περιθώριο 40 ημερών για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, άνεργοι στα Χανιά που ξεκίνησαν να κάνουν τα χαρτιά τους από τις αρχές Νοεμβρίου θα πρέπει να περιμένουν τον Φεβρουάριο για να πληρωθούν το επίδομα.
Εποχικά εργαζόμενος (τα στοιχεία του βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας), που επικοινώνησε με τα «Χ.ν.», ανέφερε σχετικά ότι απολύθηκε στις αρχές Νοεμβρίου. Στις 7 Νοεμβρίου πήρε νούμερο από το Εργατικό Κέντρο Χανίων για να παρουσιαστεί στις 5 Δεκεμβρίου στον ΟΑΕΔ και να καταθέσει τα χαρτιά του. Από τα γραφεία του ΟΑΕΔ στην οδό Τζανακάκη πήρε προέγκριση και του δόθηκε περιθώριο να δηλώσει φυσική παρουσία από 7 Ιανουαρίου έως 26 Φεβρουαρίου ώστε να ενημερωθεί για το αν έχει εγκριθεί η αίτησή του και να πιστωθεί στη συνέχεια ο λογαριασμός του. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι πήγε στα γραφεία μέσα στο διάστημα που του δόθηκε δεν εξυπηρετήθηκε καθώς, όπως κατήγγειλε «τα νούμερα προτεραιότητας που δίνονται από τον ΟΑΕΔ είναι ελάχιστα, με συνέπεια πολλοί άνεργοι, ειδικά αν πάνε μετά τις 12.30 , να μην εξυπηρετούνται». «Εχω πάει 4 φορές. Κι ενώ θα έπρεπε κανονικά να είχα πληρωθεί από τις 10 Δεκεμβρίου ακόμα περιμένω!», ανέφερε καταλήγο- ντας.
ΒΛΑΒΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Από την πλευρά του ο ΟΑΕΔ αποδίδει τις καθυστερήσεις σε πρόβλημα του κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος το οποίο καθημερινά σχεδόν «πέφτει» με συνέπεια να «παγώνει» κάθε γραφειοκρατική διαδικασία.
«Το πρόβλημα είναι του κεντρικού συστήματος το οποίο χρειάζεται αναβάθμιση», σημείωσαν άνθρωποι που ΟΑΕΔ στους οποίους απευθύνθηκαν τα «Χ.ν.».
Τόνισαν, μάλιστα, ότι στις 15 Δεκεμβρίου οι εργαζόμενοι είχαν προχωρήσει σε στάση εργασίας διαμαρτυρόμενοι για το συγκεκριμένο θέμα καθώς παρότι το πρόβλημα έχει επισημανθεί εδώ και καιρό παραμένει ακόμα άλυτο από μέρους της κεντρικής διοίκησης του Οργανισμού. Παράλληλα, απαντώντας στις αιτιάσεις περί μη εξυπηρέτησης του κοινού επικαλέστηκαν μεγάλο φόρτο εργασίας, σημειώνοντας ότι από 1 Οκτωβρίου έως 23 Δεκεμβρίου υποβλήθηκαν στον ΟΑΕΔ Χανίων σχεδόν 9.500 αιτήσεις για ένταξη στο ταμείο ανεργίας.
«Μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα γράφτηκαν χιλιάδες άτομα. Προσπαθούμε να εξυπηρετούμε περίπου 200 άτομα την ημέρα, αλλά λόγω του προβλήματος στο σύστημα αυτό είναι αδύνατον με συνέπεια να συσσωρεύεται η δουλειά και να υπάρχουν καθυστερήσεις».