2ο Ειδικό Δημ. Σχ. και Νηπιαγωγείο Χανίων
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Eνα σπονδυλωτό και πολυεπίπεδο έργο τέχνης, σε μια πρώτη ματιά, το Επιτραπέζιο Ημερολόγιο που κυκλοφόρησαν με την αρχή του νέου έτους, οι δάσκαλοι του 2ου Ειδικού Δημ. Σχ. και Νηπιαγωγείου Χανίων. Σαν ανθό και σαν καρπό της αγάπης τους, στα παιδιά με τις ειδικές ανάγκες και τις ξεχωριστές ικανότητες, τους μαθητές των. Για μια όμορφη και ωφέλιμη για τα παιδιά δέσμη δραστηριοτήτων με τον γενικό τίτλο “Πελάγη αυτοέκφρασης”, πρόκειται. Δεν το συζητώ ότι «η τέχνη μπορεί να μετατραπεί σε θεραπευτικό εργαλείο για τη μάθηση και τη γνωστική ανάπτυξη ενός παιδιού με αναπηρία, ιδιαίτερα στους τομείς της επικοινωνίας και της κοινωνικοποίησης». Πάνω απ’ όλα και πρώτα απ’ όλα την ευχαρίστηση των συγκεκριμένων παιδιών μ’ αυτήν τους την ενασχόληση, “λογαριάζω”, ωστόσο, περισσότερο. Ακριβώς γιατί βρίσκουν, χάρις στους δασκάλους των, θέσεις στον ήλιο, ένα ένα ξεχωριστά κι όλα μαζί τα συγκεκριμένα παιδιά που έχουν δικαίωμα να πετάξουν με τα όποια δικά τους φτερά.
Σας ευχαριστώ, καλοί μου συνάδελφοι, για την ευκαιρία που μου δώσατε να ονειρευτώ μαζί με τους μαθητές σας και να γίνω συνοδοιπόρος τους, μέσω της τέχνης. Πάντα άξια στην υπηρεσία του “εμείς”, Δασκάλων και Γονέων, προς όφελος των μαθητών, καλή μου φίλη Ιωάννα Φιλιππάκη, διευθύντρια του Σχολείου!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Σας αποστέλλουμε τo επιτραπέζιο ημερολόγιο του Σχολείου μας με τις θερμές ευχές μας για χαρούμενο και δημιουργικό νέο έτος.
Η αξία του δεν έγκειται στην πολυτέλειά ή στην εικονογράφηση του μα στην ενδεικτική καταγραφή των δραστηριοτήτων που υλοποιούνται στα πλαίσια των προγραμμάτων συνεκπαίδευσης, ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της σχολικής αλλά και της ευρύτερης κοινότητας. Η τέχνη μπορεί να μετατραπεί σε θεραπευτικό εργαλείο για τη μάθηση και τη γνωστική ανάπτυξη ενός παιδιού με αναπηρία, ιδιαίτερα στους τομείς της επικοινωνίας και της κοινωνικοποίησης .Δημιουργεί ένα ποικιλόμορφο περιβάλλον που προάγει την συνεργασία, την κατανόηση και αποδοχή της διαφορετικότητας.
Η ενασχόληση με την τέχνη αποτελεί ίσως το σημαντικότερο πεδίο έκφρασης και δράσης των μαθητών με αναπηρία.Πολλές φορές ένα τραγούδι ή μια ζωγραφιά μπορεί να μας πει περισσότερα απ’ ότι αρκετές ώρες θεραπείας.
ΑΠΟ ΤΟ 2ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Οι κούκλες που μας μοιάζουν!!!
(Εργο της εικαστικού Μ. Καλογνώμου)
Οι κούκλες έχουν ταυτότητα. Η κάθε μία έχει τα χαρακτηριστικά και την προσωπικότητα κάθε παιδιού.
Αποτελούν ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο, αποκτούν φωνή κι εκφράζουν τον συναισθηματικό κόσμο, τις συνήθειες , τα ενδιαφέροντα και τα στοιχεία του χαρακτήρα κάθε μαθητή.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Κάτω από τον ίδιο Ουρανό
Στα πλαίσια του προγράμματος «Υιοθετώντας ένα πάρκο στην πόλη μας» του Δικτύου Μαθητικού Εθελοντισμού Χανίων ΔΗΜΟΦΙΛΟΣ το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση φυτεύοντας λουλούδια και κρεμώντας χειροποίητες φωλιές πουλιών στα δέντρα.
ΜΑΪΟΣ
Εικαστικές δημιουργίες μαθητών στο πλαίσιο προγράμματος συνεκπαίδευσης με τη Γ΄ τάξη του Δημοτικό Σχολείο Στερνών
Η διοργάνωση δράσεων οργανωμένου παιχνιδιού, αθλοπαιδιών, καλλιτεχνικών και λοιπών δραστηριοτήτων αποσκοπούν, αφενός, στην καλλιέργεια στάσεων αποδοχής της διαφορετικότητας και αφετέρου στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων
ΙΟΥΝΙΟΣ
Γιορτή αποχαιρετισμού
Η φωνή, το άγγιγμα, η χειραψία, η κίνηση και η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο γίνονται τα βασικά εργαλεία για να ανακαλύψεις τη μοναδικότητά σου και να σεβαστείς τη διαφορετικότητα του άλλου. Αν τραγουδήσεις μαζί του, αν σε ζωγραφίσει, αν με την πλάτη σου στηρίξεις τη δική του αν χορέψετε ή αν απλώς τεντωθείς συγχρονισμένα μαζί του, θα έχει σημασία αν και πόσο διαφορετικοί είστε;
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
Ποια είναι τα υλικά για να φτιάξεις ένα φανταστικό κάστρο;
Τα παιδιά έγιναν μια ομάδα, απελευθέρωσαν την δημιουργικότητά τους και καλλιέργησαν τις μοναδικές δεξιότητές τους. Με πολύ απλά υλικά, την φαντασία τους, και την βοήθεια των εκπαιδευτικών δημιούργησαν το δικό τους κάστρο.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Εργο από το πρόγραμμα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών του 15ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων
Ο κοινωνικός αποκλεισμός των ατόμων με αναπηρία μπορεί να απαλυνθεί εάν από πολύ μικρή ηλικία τα παιδιά εξοικειωθούν με την έννοια της «διαφορετικότητας». Ένας άνθρωπος με πλήρη κατανόηση των αναγκών ενός ατόμου με αναπηρία, είναι ο καλύτερος σύμμαχός του για μια ζωή χωρίς διακρίσεις και φόβο
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Εργο από την ΣΤ΄ τάξη του 11ου Δημοτικού Σχολείου στα πλαίσια της εκδήλωσης της γιορτής βιβλίου με την κα Σκορδαλά –Κακατσάκη Ευδοκία
…και τότε, ένας μαγικός αέρας φύσηξε. Πήρε τη λύπη απ τις καρδιές μας. Τις γέμισε ελπίδα και χαρά. Κι απλώσαμε τα χέρια τα παιδιά. Κι απλώσανε τις φτερούγες τους οι άγγελοι και ταγγελάκια. Κι άπλωσαν τα φτερά τους τα πουλιά. Κι αγκαλιαστήκαμε. Κι έτσι αγκαλιασμένοι, αρχίσαμε να χορεύουμε. Χορεύαμε και τραγουδούσαμε. Και λέγαμε ξανά και ξανά το τραγούδι της καρδιάς. Το τραγούδι της δικής μας καρδιάς.