Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Τελευταία εκκρεμότητα η έγκριση του αρχαιολογικού συμβουλίου για υδατοδρόμιο στο Ρέθυμνο

Σε έναν μακρύ κατάλογο συνολικά 15 αιτήσεων που εκκρεμούν προκειμένου να λάβουν τη σχετική αδειοδότηση για την κατασκευή υδατοδρομίου, συγκαταλέγεται και το Ρέθυμνο, αφού δύο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου για στρατηγικές επενδύσεις σε όλη την χώρα, μόλις ένα υδατοδρόμιο, στην Κέρκυρα, έχει λάβει άδεια λειτουργίας.
Για το λόγο αυτό το Υπουργείο Υποδομών ξεκινάει τις διαδικασίες για εκπόνηση νέου σχεδίου νόμου που θα επιχειρήσει να επιταχύνει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που σήμερα «πνίγουν» τις διαδικασίες λειτουργίας των υδατοδρομίων.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ ΤΟ «ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ
Στο μεταξύ στο τελικό στάδιο βρίσκεται η διαδικασία αδειοδότησης του υδατοδρομίου στο Ρέθυμνο, που όπως διαβεβαιώνει η πρόεδρος του Λιμενικού ταμείου κ. Ρένα Κουτσαλεδάκη-Καπετανάκη θα ανοίξει ένα ακόμη «παράθυρο» για την τουριστική ανάπτυξη σε έναν κατ εξοχήν τουριστικό προορισμό όπως το Ρέθυμνο.
Την ερχόμενη Δευτέρα, όπως υπογράμμισε μιλώντας στην Κρητική Επιθεώρηση η κ. Κουτσαλεδάκη, αναμένεται να περάσει από το τοπικό αρχαιολογικό συμβούλιο το θέμα της λειτουργίας υδατοδρομίου στο Ρέθυμνο, που αποτελεί και την τελευταία εκκρεμότητα για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες λειτουργίας του.
Επιστολή στο αρχαιολογικό συμβούλιο θα καταθέσει και ο σύλλογος ξενοδόχων, ζητώντας τη θετική εισήγησή του.
Αν το συμβούλιο εισηγηθεί θετικά, τότε ο φάκελος θα έχει ολοκληρωθεί και θα πάρει το δρόμο για τα τις απαιτούμενες εγκρίσεις από το αρμόδιο υπουργείο. Στη συνέχεια, θα δρομολογηθεί η λειτουργία και η οργάνωσή του.
«Το Ρέθυμνο ήταν από τους πρώτους νομούς που ξεκίνησαν μελέτες υδατοδρομίου. Τελευταία εκκρεμότητα είναι να δοθεί η θετική εισήγηση του τοπικού αρχαιολογικού συμβουλίου Ηρακλείου για τη λειτουργία του υδατοδρομείου. Εκτός απροόπτου, αναμένεται να περάσει τη Δευτέρα από το συμβούλιο. Η εισήγηση αυτή απαιτείται διότι η δραστηριότητα θα γειτνιάζει με το Ενετικό λιμάνι. Πρόκειται για μνημείο και πρέπει να δοθεί η έγκριση της αρχαιολογίας. Ωστόσο, σύμφωνα με τις μελέτες οι οποίες είναι τεκμηριωμένες και εμπεριστατωμένες σε σχέση με αυτό, προκύπτει πως η λειτουργία του υδατοδρομίου δεν προσβάλλει το αρχαιολογικό μνημείο. Το ύψος του υδροπλάνου δεν θα ξεπερνά το ύψος του Ενετικού τοίχους, δεν θα φαίνεται καν και δεν θα ενοχλεί αφού οι μελέτες ακοομέτρησης δείχνουν ότι δεν θα δημιουργεί καμία όχληση. Αντίθετα η περιοχή στην πίσω πλευρά του εμπορικού λιμανιού πίσω από τον φάρο θα πάρει ζωή, θα φωτιστεί, θα έχει επισκεψιμότητα. Είναι δεδομένο, όπως αναφέρει και ο σύλλογος ξενοδόχων σε επιστολή του που θα καταθέσει, και με την οποία ζητά τη θετική εισήγηση του αρχαιολογικού συμβουλίου ότι θα δώσει ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη του νομού».
Σε ό,τι αφορά το τελικό στάδιο που είναι η προμήθεια των υδροπλάνων αλλά και η διαμόρφωση του χώρου όπου θα λειτουργήσει το υδατοδρόμιο, η κ. Κουτσαλεδάκη υπογράμμισε: «Η ανάθεση θα γίνει μέσα από διαγωνισμό και οι εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους. Θα φτιαχτεί μια πλωτή εξέδρα και οικίσκος για να ελέγχεται η επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών».
ΜΕ ΕΝΑ ΔΙΚΤΥΟ ΣΤΑΘΜΩΝ ΕΦΙΚΤΗ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΖΟΝ
Ωστόσο, αν η διαδικασία προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς και περάσει από τα απαραίτητα στάδια των εγκρίσεων που υπολείπονται, η κ. Κουτσαλεδάκη ανέφερε πως ενδεχομένως και υπό προϋποθέσεις, το Ρέθυμνο μπορεί να ελπίζει σε λειτουργία του υδατοδρομίου ακόμη και την ερχόμενη τουριστική περίοδο.
«Προϋπόθεση για να υπολογίσουμε στη λειτουργία του την επόμενη τουριστική σεζόν είναι να έχουμε κι άλλους σταθμούς στην Κρήτη ή στην Πελοπόννησο ή σε άλλα νησιά. Τότε θα υπάρχει ένα πυκνό δίκτυο ανάπτυξης της δραστηριότητας. Θα μπορούμε να έχουμε και περιηγήσεις στην Κρήτη, αν έχουμε κι άλλους σταθμούς» κατέληξε.
Η διαδρομή ωστόσο μέχρι να φτάσει ο φάκελος να βρίσκεται ένα βήμα πριν περάσει από το αρχαιολογικό συμβούλιο, δεν ήταν εύκολη όπως ανέφερε η κ. Κουτσαλεδάκη. Ήταν μια διαδικασία χρονοβόρα, που απαιτούσε μια σειρά εγγράφων και εγκρίσεων που «έπνιγαν» κάθε προοπτική άμεσης έναρξης λειτουργίας του υδατοδρομίου. «Η γραφειοκρατία είναι φοβερή, γι’ αυτό το λόγο και το Υπουργείο προσπαθεί να επιταχύνει τέτοιου είδους αδειοδοτήσεις» ανέφερε η κ. Κουτσαλεδάκη που παρέστη το προηγούμενο διάστημα σε συνέδριο στην Αθήνα όπου συζητήθηκε μεταξύ άλλων και το ζήτημα της γραφειοκρατίας.
ΑΠΕΜΠΛΟΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΤΟ ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Σύμφωνα με απαντήσεις των υπουργείων Οικονομίας και Υποδομών σε γραπτή ερώτηση του βουλευτή Χίου της ΝΔ κ. Νότη Μηταράκη, το 2015 δεν δόθηκε καμία απολύτως άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου, καθώς είτε δεν έχουν εκδοθεί οι αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών επιπτώσεων είτε οι φάκελοι των αιτήσεων είναι ελλιπείς. Όπως αποκαλύπτει απάντηση του υπουργείου Υποδομών, εκπονείται νέο σχέδιο νόμου που θα επιχειρήσει να επιταχύνει τις αδειοδοτικές διαδικασίες των υδατοδρομίων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών που διαβίβασε στον κ. Μηταράκη ο υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο κατάλογος των προς αδειοδότηση υδατοδρομίων περιλαμβάνει τις πόλεις Βόλο, Λαύριο, Ρέθυμνο, Πάτρα, Αγία Μαρίνα Γραμματικού, Ζάκυνθο, Σκύρο, Αλόννησο, Σκόπελο, Παξούς, Αμφιλοχία, Πάτμο, Τήνο και Θεσσαλονίκη.
«Έως σήμερα έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία μας, εκτός του αδειοδοτημένου υδατοδρομίου της Κέρκυρας, 14 αιτήσεις οι οποίες εξετάζονται από τα συναρμόδια υπουργεία και αφορούν υδατοδρόμια σε όλη την επικράτεια. Ωστόσο, καμία αίτηση δεν έχει υποβληθεί για υδατοδρόμιο στη νήσο Χίο και στα υπόλοιπα νησιά του βορειοναταολικού Αιγαίου» σημειώνεται.
«Υπάρχει πλήρης καταγραφή και παρακολούθηση όλων των αιτήσεων από την οποία καταδεικνύεται ότι οι μεγάλες καθυστερήσεις οφείλονται κατά κύριο λόγο στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο που προβλέπει την αδειοδότηση υδατοδρομίων σε ένα μόνο στάδιο (μία άδεια για την ίδρυση εγκαταστάσεων, λειτουργία και εκμετάλλευση) το οποίο απαιτεί την ύπαρξη εξειδικευμένου και πιστοποιημένου προσωπικού για μεγάλο χρονικό διάστημα πριν την έναρξη λειτουργίας του υδατοδρομίου. Συνεπώς, κατά πλειοψηφία οι αιτήσεις που υποβάλλονται στο υπουργείο μας δεν είναι πλήρεις σύμφωνα με τα απαιτούμενα του Ν. 4146/2013» αναφέρεται.
«Μείζον πρόβλημα προκύπτει με την περιβαλλοντική αδειοδότηση. Σημειώνεται ότι στο σύνολο των 14 αιτήσεων δεν έχει εκδοθεί καμία απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) που να περιλαμβάνει το υδατοδρόμιο, γεγονός που δημιουργεί επιπλέον καθυστέρηση ακόμα και σε περίπτωση που κατατεθεί πλήρης φάκελος» αποκαλύπτει το έγγραφο.
«Για τον λόγο αυτό, το υπουργείο μας επεξεργάζεται νέο σχέδιο νόμου προκειμένου να αναμορφώσει το παρόν νομοθετικό πλαίσιο και να επιλύσει την πληθώρα προβλημάτων και ελλείψεων που προκύπτουν κατά τη διαδικασία αδειοδότησης του Ν.4146/2013» καταλήγει η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα