Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024

Θέματα για καλά διαβασμένους χθες στις πανελλαδικές

Με ανάμεικτα συναισθήματα ολοκλήρωσαν χθες τις πανελλαδικές εξετάσεις οι Χανιώτες μαθητές των Γενικών Λυκείων.

Oι μαθητές εξετάστηκαν στην Οικονομία (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), τη Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), την Ιστορία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) με την πλειοψηφία τους να μιλάει για δυσκολίες σε ότι αφορά την Οικονομία και τη Φυσική, σε σύγκριση με τα “πολύ εύκολα και βατά θέματα” που είχαν μπει στα υπόλοιπα τρία μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που ακολουθούσαν. Οι εξετάσεις συνεχίζονται για τους μαθητές που δίνουν ειδικά μαθήματα, ενώ σήμερα συνεχίζουν τις εξετάσεις τους οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ.

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Τα θέματα ήταν “τσιμπημένα” σε σύγκριση με αυτά που δώσαμε τις προηγούμενες ημέρες. Ήταν ανεβασμένης δυσκολίας, με μια- δύο παγίδες στη θεωρία» μας λέει η Αντιγόνη Κρασονικολάκη, που έγραψε Οικονομία και επιθυμεί να σπουδάσει Πληροφορική (Θεσσαλονίκη ή Ηράκλειο) . Οικονομία έδωσε και ο Γιώργος Σουβαρής και όπως μας τονίζει «τα θέματα ήταν βατά! Για ένα καλά προετοιμασμένο μαθητή έδιναν δυνατότητες ώστε να γράψει πολύ καλά. Κάποιες δυσκολίες είχαν το γ΄ και το δ΄ θέμα. Όμως ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής έγραφε». Στόχος του Γιώργου η εισαγωγή στην Αεροπορία και εκτιμά πως είναι κοντά στο στόχο του. «Τα θέματα ήταν πιο “ζόρικα” και προσωπικά λέω “επιτέλους” γιατί στοχεύω σε μια υψηλή σχολή. Πληροφορική, μαθηματικά τα θέματα ήταν βατά, ευτυχώς όχι στην Οικονομία που πιστεύω ότι έγραψα άριστα» αναφέρει ο Μιχάλης Μαράκης που έχει ως πρώτη επιλογή το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ο Γιώργος Βαβουλές εκτιμά πως πήγε “μέτρια” καθώς όπως υπογραμμίζει «το β΄ θέμα ήταν αρκετά δύσκολο το ίδιο και το δ΄ θέμα. Γενικά πιστεύω ότι είμαι μέσα στην επιλογή μου στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού». Ακολούθως η Αργυρώ Καλαμαράκη εξηγεί πως «μέχρι και το γ΄ όλα τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας και όλοι οι διαβασμένοι μαθητές μπορούσαν να γράψουν! Το δ΄τώρα ήταν αρκετά δύσκολο και εκεί πολλοί θα γράψουν άσχημα.» Η Αργυρώ θέλει να περάσει στο Οικονομικό τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης.

ΙΣΤΟΡΙΑ

«Για μένα τα θέματα ήταν εύκολα, βέβαια αν δεν είχες διαβάσει δεν έγγραφες. Ήταν και πολλά και ο χρόνος αρκούσε ίσα- ίσα, όπως σχεδόν πάντα γίνεται με την ιστορία» επισημαίνει ο Βαγγέλης Κελαϊδής που ελπίζει να εισαχθεί στη σχολή της Αστυνομίας. Από τη μεριά του ο Μιχάλης Σεϊκη που έδινε ιστορία εμφανίζεται προβληματισμένος. «Δεν περίμενα αυτά τα θέματα, είχε κάποιες συνδυαστικές ερωτήσεις όπως στο γ΄ θέμα αλλά ελπίζω να πάω καλά. Έκανα ότι καλύτερο μπορούσα και ελπίζω. Θέλω να περάσω Ιστορικό- Αρχαιολογικό ή Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών» δηλώνει.

ΦΥΣΙΚΗ

«Τα θέματα μέχρι και το β΄ ήταν βατά, το γ ΄και το δ΄ ήταν πολύ δύσκολα και θεωρώ ότι ο χρόνος δεν αρκούσε» είναι τα λόγια της Νίκης Κιμιωνή που ελπίζει να πέσουν οι βάσεις ενώ καθώς «έχω πάει στα άλλα μαθήματα καλά ελπίζω να περάσω στη Φαρμακευτική». Φυσική έδινε ο Σταύρος Κανατάκης που επιθυμεί να περάσει στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. και λέει πως «τα θέματα ήταν εύκολα και είμαι πολύ ευχαριστημένος, πήγα καλά».

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ

 

Για θέματα που «κινούνται δυστυχώς στην παγιωμένη λογική να δίνουμε για την Φυσική μια στρεβλή εικόνα στους μαθητές» μιλάει σε γραπτή του ανακοίνωση ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης. «Μας προκαλεί εντύπωση ότι ο Ηλεκτρομαγνητισμός κυριαρχεί σε όλα τα θέματα του διαγωνίσματος, ενώ η ύλη αποτελείται και από άλλα 5 κεφάλαια. Κρίνεται προφανώς ως θετικό ότι δόθηκε τυπολόγιο για πρώτη φορά.

•Το Θέμα Α εξετάζει επαρκώς την θεωρία, τα ερωτήματα είναι διατυπωμένα με σαφήνεια και χωρίς παγίδες.

•Το Θέμα Β έχει την σωστή διαβάθμιση, εξετάζει στο Β.1 το κεφάλαιο των κυμάτων, στο Β.2 την κβαντομηχανική με μια άσκηση στο Φωτοηλεκτρικό Φαινόμενο και το Β.3 είναι μια βασική εφαρμογή της κίνησης φορτίου σε Ηλεκτρικό και Μαγνητικό πεδίο (φασματογράφος μάζας). Συνολικά το Β Θέμα δεν θα δυσκολέψει τους προετοιμασμένους μαθητές.

•Το θέμα Γ θεωρούμε ότι ήταν μια ατυχής επιλογή από την επιτροπή θεμάτων. Είναι ένας συνδυασμός της κίνησης ράβδου σε ομογενές μαγνητικό πεδίο με το φαινόμενο της αυτεπαγωγής σε πηνίο. Απευθύνεται σε μαθητές που έχουν κατανοήσει σε μεγάλο βάθος τον Ηλεκτρομαγνητισμό και θεωρούμε ότι δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ενός τυπικού Θέματος Γ. Η εφαρμογή του 2ου κανόνα του Kirchhoff με την εμφάνιση 2 πηγών σε ένα κύκλωμα θα μπορούσε να αποφευχθεί, καθώς είναι γνωστό ότι ο κανόνας αυτός διδάσκεται και «δεν διδάσκεται» τα τελευταία χρόνια στην Β Λυκείου στο μάθημα της Γενικής Παιδείας. Επίσης οι οδηγίες διδασκαλίας φέτος για τον παραπάνω προφανή λόγο θέτουν εκτός ύλης ασκήσεις με κίνηση ράβδου, παρουσία επιπλέον πηγής στο κύκλωμα (πέρα από της πηγής εξ επαγωγής). Εκτιμούμε ότι η επίδοση των μαθητών σε αυτό το Θέμα θα είναι απογοητευτική.

• Το θέμα Δ είναι για ακόμα μια φορά μια πειραματική «κατασκευή» μέτρησης μαγνητικού πεδίου που απέχει από την πραγματικότητα της πειραματικής διαδικασίας. Στην προσπάθεια της επιτροπής να χωρέσει σε ένα θέμα το κεφάλαιο της ισορροπίας στερεού, τον μαγνητισμό, τις κρούσεις και τις ταλαντώσεις, δημιούργησε ένα θέμα που δίνει μια στρεβλή αντίληψη για την Φυσική, ως την επιστήμη που με απλό τρόπο περιγράφει τον κόσμο γύρω μας».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα