Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024

Θέσεις Περικλή Χηνόπουλου για το Ε.Β.Ε.Χ.

Τις θέσεις του εν όψει των επερχόμενων εκλογών στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων εκφράζει ο υποψήφιος πρόεδρος Περικλής Χηνόπουλος.

 

Ποιες συγκεκριμένες δράσεις βάζετε σε προτεραιότητα για την ενίσχυση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στα Χανιά;

Ο κύριος στόχος μας είναι η αύξηση του ΑΕΠ των Χανίων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με πολλούς τρόπους σε όλους τους τομείς της οικονομίας μας. Με μελέτες και έρευνες θα αναδειχθούν οι ευκαιρίες και οι απειλές της επιχειρηματικότητας, όπου θα αποτελέσουν τις κατευθύνσεις των δράσεων μας. Εντός μικρού χρονικού διαστήματος θα επεξεργαστούμε προτάσεις στήριξης και ανάπτυξης των μικρομεσαίων επιχείρησεων, τις οποίες θα παρουσιάσουμε στο ΔΣ και θα ζητήσουμε την εγκρισή τους. Ενδεικτικά όμως θα πρέπει να γίνουν κάποιες βασικές παρεμβάσεις.

Πρώτα απ’ όλα, θα ξεκινήσουμε με την προσβασιμότητα στο κτήριο του Επιμελητηρίου. Θεωρώ απαράδεκτο να μη μπορεί να επισκεφθεί το Επιμελητήριο ένας πολίτης που αντιμετωπίζει για παράδειγμα κινητικά προβλήματα. Το Επιμελητήριο ανήκει σε όλα τα μέλη του και θα πρέπει να είναι προσβάσιμο από όλους στο πλαίσιο μιας γενικής ανακαίνισης του κτηρίου.

Δεύτερον, θα αλλάξουν πολλά ως προς την ενημέρωση. Όλα τα μέλη του Επιμελητηρίου θα ενημερώνονται για τα τρέχοντα προγράμματα, ενώ ειδικοί σύμβουλοι επί των θεμάτων αυτών, θα μπορούν να λύνουν απορίες και να κατευθύνει τους επιχειρηματίες.

Τρίτον, η πλήρης καταγραφή των προβλημάτων των μμε σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς θα μας δώσει το πλεονέκτημα ώστε να καταθέσουμε συγκεκριμένο πλαίσιο προτάσεων στα αρμόδια υπουργεία.

Τέταρτον, όλες οι αποφάσεις θα λαμβάνονται από το ΔΣ και όχι μια κλειστή ομάδα διοίκησης. Σε ανοιχτές και δημόσιες συνεδριάσεις. Σε αυτές θα καλούνται ιδιαιτέρως τα σωματεία, ώστε να μας μεταφέρουν τα αιτήματα των μελών τους και να παίρνονται άμεσα αποφάσεις.

Πέμπτον, στο τέλος κάθε έτους θα γίνεται προγραμματισμός δράσεων που θα στοχεύουν στην ανάδειξη της επιχειρηματικότητας και συμμετοχής σε εκθέσεις, ώστε όλες οι επιχειρήσεις να κάνουν έγκαιρα τον προγραμματισμό τους.

Έκτο, θα δούμε μία προς μία τις αεροπορικές εταιρείες με στόχο να ενισχύσουμε το τουριστικό –και όχι μόνο- προϊόν του τόπου μας. Αυτό θα ενισχύσει αρκετά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αφού θα μας δώσει το πλεονέκτημα να έχουμε επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για την προώθηση επιχειρηματικότητας στην ενδοχώρα του νομού; 

Έχω τονίσει εξαρχής ότι η επιχειρηματικότητα δεν οριοθετείται στα στενά πλαίσια της πόλης των Χανίων. Υπάρχουν χιλιάδες αξιόλογες επιχειρήσεις σε όλο το νομό που δίνουν υπεραξία στο «προϊόν» και το κυριότερο: δίνουν ζωή στους τόπους μας, με ότι συνεπάγεται αυτό: εργασία, προσφορά στη χανιώτικη οικονομία, ισχυροποίηση των τοπικών κοινοτήτων κα. Είναι προφανές λοιπόν, ότι αφενός οι επιχειρήσεις της ενδοχώρας πρέπει να στηριχθούν με δράσεις και παρεμβάσεις, αφετέρου σκοπεύουμε να συμβάλλουμε στη δημιουργία των προϋποθέσεων, ώστε να αναπτυχθεί η επιχειρηματικότητα στην ενδοχώρα. Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται είναι η πλήρης και λεπτομερής καταγραφή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, το δεύτερο η προσπάθεια για την επίλυσή τους, το τρίτο η ενημέρωση (πχ για προγράμματα ΕΣΠΑ κλπ), το τέταρτο η ενίσχυση των περιοχών ακόμα και σε συμβολικό επίπεδο: για παράδειγμα, προτίθεμαι κάποιες συνεδριάσεις του Επιμελητηρίου να γίνονται στην ενδοχώρα, ώστε να καταλάβουν όλοι ότι το Επιμελητήριο δεν είναι ένα «κτίριο», αλλά ένας ενεργός θεσμός που τους ανήκει.

Πώς τοποθετήστε απέναντι στις προσπάθειες εξαγοράς τοπικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων από πολυεθνικές, με τελευταίο παράδειγμα αυτό της ΕΤΑΝΑΠ;

Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι ένας συνεταιρισμός δημιουργείται, προκειμένου το προσφερόμενο «προϊόν» ή υπηρεσία, να έχει βιωσιμότητα και να αναπτυχθεί καλύτερα, με σταθερότητα και ασφάλεια. Ταυτόχρονα, τα οφέλη του για την τοπική κοινωνία και οικονομία είναι πολλά. Από την άλλη πλευρά, μια πολυεθνική, έχει αποδειχθεί τοις πράγμασι, ότι τα οφέλη που προσφέρει στην τοπική κοινωνία και οικονομία, είναι λιγοστά. Επομένως, θεωρώ ότι οι τοπικοί συνεταιρισμοί ΠΡΕΠΕΙ να στηριχθούν και το Επιμελητήριο να αποτελέσει τον βασικό τους σύμμαχο. Το να «ξεπουλάμε» είναι κάτι εύκολο, αλλά με συνέπειες. Ως χανιώτικη κοινωνία, ας μην το επιτρέψουμε!

Πώς σκοπεύετε να παρέμβετε για προβλήματα υποδομών που επηρεάζουν την επιχειρηματική δραστηριότητα, όπως η κατάσταση των οδικών δικτύων στα Χανιά και η ανεπαρκής ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού;

Πιστεύω στο διάλογο, πιστεύω και στην Πράξη! Χρειάζονται ωστόσο, σχέδιο, επιχειρήματα, θέληση, όρεξη για δουλειά και στόχευση. Το επιμελητήριο –προφανώς η διοίκησή του- οφείλει να ανοίξει το διάλογο για αυτά τα θέματα, να συνεργαστεί στενά με τους Δήμους και την Περιφέρεια και να υπάρξει ένας ορθολογικός προγραμματισμός εργασιών, για τον οποίο η επιχειρηματική κοινότητα θα είναι σύμφωνη και ενήμερη.

Σε ότι αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού, θα έλεγα ότι μπροστά μας έχουμε «πεδίον δόξης» λαμπρό. Το λέω από την άποψη ότι η διεκδίκησή μας θα ξεκινήσει από το Υπουργείο Ναυτιλίας και θα επεκταθεί στις ναυτιλιακές εταιρείες. Τα Χανιά δεν πρέπει να συνεχίσουν να βρίσκονται πίσω και σε αυτόν τον τομέα. Τα Χανιά πρέπει να συνδεθούν ακτοπλοϊκά με πλοία που θα ταξιδεύουν σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, γεγονός που θα αυξήσει τον τουρισμό και το εμπόριο.

Πώς τοποθετήστε στη συζήτηση περί υπερτουρισμού στα Χανιά; 

Ζούμε σε ένα ευλογημένο μέρος με απαράμιλλη φυσική ομορφιά, πλούσια ιστορία και παραδόσεις που κεντρίζουν το ενδιαφέρον όλων και παγκοσμίως. Είναι λογικό -και είμαστε τυχεροί σε αυτό- να θέλουν εκατομμύρια τουρίστες να επισκεφθούν τα Χανιά για τις διακοπές τους. Είναι επίσης λογικό να υπάρχει «υπερτουρισμός» κατά την περίοδο αιχμής. Από την άλλη πλευρά, ας δούμε το ζήτημα σε μια άλλη βάση. Μας «περισσεύει» κάποιος επισκέπτης; Ποιοι είμαστε εμείς που θα πούμε «στοπ, δεν θέλουμε εσένα ή εσένα ή εσένα» ή θα βάλουμε «κόφτη» στο πόσοι και ποιοι θα έρχονται στα Χανιά; Και αν το κάνουμε, ποια θα είναι τα κριτήρια;

Η άλλη οπτική των πραγμάτων λοιπόν, είναι ότι πρώτον, πρέπει να επενδύσουμε στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και δεύτερον, πρέπει να θέσουμε κανόνες κυρίως σε περιοχές natura που θα προστατεύουν το περιβάλλον. Το να βάλουμε σε «γυάλες» ολόκληρες περιοχές, δεν θα λύσει κανένα πρόβλημα. Το να βάλουμε όμως, κανόνες που θα σέβονται όλοι και ταυτόχρονα οι άνθρωποι θα μπορούν να απολαμβάνουν τα φυσικά κάλλη του τόπου μας, είναι η λύση!

Ποιες αλλαγές ή βελτιώσεις θα εισάγετε στις υπηρεσίες και την υποστήριξη που παρέχει το Επιμελητήριο στα μέλη του, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις σύγχρονες απαιτήσεις

Καταρχήν, θα ξεκινήσουμε από το site του επιμελητηρίου, το οποίο δεν ανταποκρίνεται ούτε στη σημαντικότητα του θεσμού, ούτε στη σύγχρονη εποχή, ούτε στην πραγματικότητα.

Είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Οι επιχειρηματίες πληρώνουν το ΓΕΜΗ και τη συνδρομή τους στο Επιμελητήριο, δίχως να βλέπουν αντίκρισμα για τα χρήματα που δίνουν. Άρα, αυτό που θα πρέπει να κάνουμε είναι να υπάρχει ανταποδοτικότητα. Επομένως μια σωστή αναδιοργάνωση των υπηρεσιών βάσει των αναγκών και της στόχευσης, είναι απαραίτητη.

Μέσα στις βασικές αλλαγές που θα προωθηθούν άμεσα, είναι η ύπαρξη γραφείου υποστήριξης μικρομεσαίων επιχειρήσεων που θα ασχολείται με την ενημέρωση των επιχειρηματιών για τα τρέχοντα προγράμματα, αλλά και τις δράσεις που θα κάνει το επιμελητήριο. Ταυτόχρονα, θα επενδύσουμε στην εκπαίδευση, με σεμινάρια που να αφορούν όλους τους κλάδους της χανιώτικης επιχειρηματικότητας, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στις επιχειρήσεις μας να αναβαθμίσουν και ποιοτικά τις υπηρεσίες τους.

Με ποιο τρόπο μπορούν να αξιοποιηθούν έρευνες – προτάσεις του Πολυτεχνείου Κρήτης, του ΜΑΙΧ και άλλων φορέων για την ενίσχυση των μικρομεσαίων τοπικών επιχειρήσεων;

Στο πρόγραμμά μας έχουμε κάνει ιδιαίτερη μνεία στην καινοτομία, στην έρευνα και στη διασύνδεση των ερευνητικών Ιδρυμάτων με την τοπική επιχειρηματικότητα. Άλλωστε, το να έχεις έναν τέτοιο «θησαυρό» και να μην τον εκμεταλλεύεσαι, είναι τουλάχιστον απερισκεψία. Έχω κάνει ήδη αρκετές συζητήσεις με στελέχη των ιδρυμάτων, ώστε την επόμενη ημέρα, η διοίκησή μας να έχει έναν ΝΕΟ στενό συνεργάτη, με στόχο το «πάντρεμα» μεταξύ έρευνας και τοπικής επιχειρηματικότητας αφενός να γίνει, αφετέρου να αποδώσει καρπούς!


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα