Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Θετικά και αρνητικά των βιντεοπαιχνιδιών

Έρευνα της Αμερικανικής Μ.Κ.Ο. Anti-Defamation League (ADL) που διενεργήθηκε το διάστημα μεταξύ Απριλίου και Μαΐου του 2019 μελετά την επιρροή που έχει στους παίκτες η κοινωνική αλληλεπίδραση μέσα από διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια (online multiplayer games).


Το 88% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι ωφελήθηκε σε κάποιο βαθμό παίζοντας τα συγκεκριμένα βιντεοπαιχνίδια, με το 51% να δηλώνει μάλιστα ότι έκανε φίλους μέσα από αυτά.
Τα βιντεοπαιχνίδια με την πιο θετική κοινωνική επίδραση βάσει των απαντήσεων των παικτών είναι το World of Warcraft και το Minecraft , ενώ το League of Legends (γνωστό και ως LOL) βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις, με μόνο το 37% των παικτών να δηλώνει ότι ωφελήθηκε από αυτό.

ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ
Το 74% των παικτών αναφέρει ότι έχει υπάρξει θύμα κάποιας μορφής παρενόχλησης μέσα από διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια, με το 65% να δηλώνει συγκεκριμένα πως έχει υποστεί σοβαρή παρενόχληση, ενώ το 35% αναφέρει ότι δέχθηκε σεξουαλική παρενόχληση .
Τις περισσότερες αρνητικές αναφορές συγκέντρωσε το Dota 2 με 79% αρνητικές αναφορές, το Counterstrike: Global Offensive (75%), το Overwatch (75%), το Player Unknown’s Battlegrounds (75%) και το League of Legends το οποίο συγκεντρώνει και αυτό αναφορές για παρενόχληση από το 75% των συμμετεχόντων στην εν λόγω έρευνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περισσότερα από τα συγκεκριμένα βιντεοπαιχνίδια είναι ιδιαίτερα δημοφιλή και στην Ελλάδα.
Όσον αφορά τις επιδράσεις που μπορεί να έχει η παρενόχληση στην ψυχολογία του παίκτη, η έρευνα τονίζει ότι οι επιπτώσεις ξεφεύγουν από τα στενά όρια της εικονικής πραγματικότητας και του διαδικτυακού gaming, καθώς επηρεάζουν μέχρι και την εικόνα που έχει ο παίκτης για την κοινωνία γενικότερα αλλά ακόμα και για τον ίδιο του τον εαυτό. Συγκεκριμένα, το 10% των παικτών που υπέστησαν παρενόχληση δήλωσαν ότι το γεγονός αυτό τους οδήγησε σε καταθλιπτικές σκέψεις ή ακόμα και σε αυτοκτονικό ιδεασμό, ενώ το 15% των θυμάτων παρενόχλησης απαντά πως νιώθει περισσότερη μοναξιά και απομόνωση (βλ. γράφημα).
Η έρευνα κλείνει με προτάσεις προς τις αρχές, τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών καθώς και την παγκόσμια βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών για να καταπολεμηθεί το συγκεκριμένο φαινόμενο.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα