Η σύγκρουση στα Τέμπη των δύο τρένων παρουσιάζεται σαν σύγκρουση του βάθους και του σκότους με το βάθος και το σκότος του κέρδους. Πάνω στις ράγες που κυλούσαν τα τρένα, πάνω εκεί κυλάει και ένας ανίκανος δημόσιος τομέας που ξεπουλάει στους ιδιώτες απαξιωμένες και σαλαμοποιημένες Υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και αμελεί για τον εποπτικό και συνταγματικό του ρόλο, όσος του έχει μείνει, ούτε αναλαμβάνει την προτεραιότητα να διαχειρίζεται και να συντονίζει το δημόσιο αγαθό της ασφάλειας. Λογαριάζει ως ασφάλεια του κράτους τις φρεγάτες Μπελαρά και τα Ραφάλ από τους Γάλλους και τα F- 35 απ’ τους Αμερικανούς. Μισή αξία ενός F- 35 ήταν αρκετά χρήματα για να συντονιστεί ένα σύγχρονο λογισμικό για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων!
Μικροσυγκρούσεις είχαμε στο παρελθόν. Καταγγελίες γινόντουσαν απ’ το προσωπικό, ότι προμηνύονται δυστυχήματα που θα θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές, αλλά η Διοίκηση «αγρόν ηγόραζε». Η προδιαγεγραμμένη καταστροφή ήταν εν γνώσει και των δημοσιογράφων, αλλά επειδή δεν “πούλαγε” ή κάτι άλλο συνέβαινε, δεν έβγαινε στο “γυαλί”, μέχρι που ήρθε το τελευταίο τραγικό συμβάν. Βγήκε στην επιφάνεια η παθογένεια δεκαετιών των Ελληνικών Σιδηροδρόμων.
Ο ιταλικός κολοσσός Ferrovia dello Stato “F.S.”, που αγόρασε τον ΟΣΕ το 2017 δραστηριοποιείται στη Γερμανία, στην Πολωνία, στη Σερβία, στο Μαυροβούνιο και σε χώρες της Βόρειας Αφρικής. Απασχολεί 82.000 εργαζομένους σε 10.000 τρένα την ημέρα. Η ιδιωτικοποίηση του Ο.Σ.Ε. άρχισε απ’ το 2012 επί κυβερνήσεως Σαμαρά, ολοκληρώθηκε το 2017 και η “F.S.” δεν αξιώθηκε να τοποθετήσει ένα σύγχρονο σύστημα ελέγχου των σιδηροδρομικών γραμμών. Η Κομισιόν εκφράζει την αγανάκτησή της για τη σπατάλη των ευρωπαϊκών πόρων που έχουν δοθεί στη χώρα μας και δεν συμμορφώθηκε με τους ευρωπαϊκούς κανόνες.
Για πολλά χρόνια δεν υπήρχε Επιτροπή Διερεύνησης Συμβάντων για τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους. Πριν έναν μήνα ψηφίστηκε νόμος για «Οργανισμό Διερεύνησης». Παρά ταύτα μετά το δυστύχημα των Τεμπών, την παραίτηση του υπουργού Κ. Καραμανλή και την ανάληψη καθηκόντων στο Υπουργείο απ’ τον κ. Γεραπετρίτη, συγκροτήθηκε νέα «Ανεξάρτητη Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων» να εξετάσει το συμβάν.
Η “Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης” είχε στείλει εξώδικο στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών που αναφερόταν σε «εικόνα διάλυσης στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο». Μιλούσε για συνεχείς εκτροχιασμούς, προειδοποιώντας για τα χειρότερα, ως “προάγγελος” της κόλασης στην κοιλάδα των Τεμπών.
Η τραγωδία απεδόθη σε «τραγικό ανθρώπινο λάθος». Δεν υπάρχει πολιτική ευθύνη; Φταίει μόνο ο σταθμάρχης; Η παραίτηση του υπουργού, που τον τιμά, τον απαλλάσσει από τυχόν ευθύνες;
Οι κυβερνήσεις οφείλουν ν’ αντιμετωπίζουν τις παθογένειες και να μην τις διαιωνίζουν. Οι σαλαμοποιήσεις και ιδιωτικοποιήσεις κοινωνικών αγαθών κοστίζουν στο σύνολο των πολιτών, γίνονται δε προς όφελος των ημετέρων. Το σιδηροδρομικό μας δίκτυο κινείται όπως το έφτιαξε ο Χαρίλαος Τρικούπης (1831-1896)!!!