Τραγελαφικές στιγμές στο χθεσινό συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Χανίων, που δείχνουν το μέγεθος του “χάους” πάνω στο οποίο έχει στηθεί η τουριστική ανάπτυξη της πόλης.
Τρία φαινομενικά μικρής σημασίας θέματα που είχαν να κάνουν με το τουριστικό κομμάτι του Δήμου Χανίων φανέρωσαν το μπάχαλο που επικρατεί λόγω πολυνομίας, συναρμοδιότητας και αναρμοδιότητας διάφορων υπηρεσιών, ανυπαρξίας επί της ουσίας των ελεγκτικών μηχανισμών όπως και του τρόπου που ορισμένοι επιχειρηματίες λειτουργούν με γνώμονα αποκλειστικά το δικό τους και μόνο όφελος.
ΑΔΕΙΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Στα τρία χρόνια λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου της κοινότητας Χανίων (όπως προέκυψε από τις εκλογές του 2019) σχεδόν σε κάθε συνεδρίαση έρχονται αιτήματα επιχειρήσεων για επέκταση του ωραρίου μουσικής για μετά τις 11 το βράδυ. Σχεδόν όλα τα αιτήματα γίνονταν δεκτά με μεγάλη πλειοψηφία αλλά το χθεσινό Δ.Σ. . μετά από την ανάγνωση ανώνυμης επιστολής κατοίκου της παλιάς πόλης που διαμαρτύρονταν για την ηχορύπανση και άλλα προβλήματα που προκύπτουν από την ανεξέλεγκτη λειτουργία ορισμένων καταστημάτων, άλλαξε…ρότα και απέρριψε ένα μέρος των αιτημάτων, εγκρίνοντας τα υπόλοιπα!
Σημειώνεται πως δημοτικοί σύμβουλοι που ψήφιζαν υπέρ των αιτημάτων να επεκταθεί το ωράριο μουσικής δήλωναν ότι το κάνουν για να στηρίξουν τις επιχειρήσεις που περνάνε δύσκολες εποχές, την ίδια ώρα που στον τύπο δημοσιεύονταν επιστολές διαμαρτυρίας επιχειρηματιών με ενοικιαζόμενα καταλύματα, μικρά ξενοδοχεία αλλά και κατοίκων που αντιδρούσαν στην επέκταση του ωραρίου!
ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ
Εκεί που ξέφυγε η συζήτηση ήταν το θέμα των κόκκινων λεωφορείων. Στο Δ.Σ. μετά από αίτημα του συμβούλου κ. Νεκτάριου Τζομπανάκη ήλθε προς συζήτηση το αίτημα να αλλάξει το δρομολόγιο του κόκκινου λεωφορείου, να μην μπαίνει στη οδό Δασκαλογιάννη και στην παλιά πόλη γενικότερα καθώς αυξάνει τα κυκλοφοριακά προβλήματα.
Από μεριάς της δημοτικής Αρχής ο δήμαρχος κ. Π. Σημανδηράκης και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Μ. Καλογριδάκης αναφέρθηκαν σε σειρά προβλήματα που έχουν προκύψει από το κόκκινο λεωφορείο (μη τήρηση της αδειοδοτημένης διαδρομής, παράνομες στάσεις και σταθμεύσεις κ.α.)
Η εκπρόσωπος της Τροχαίας Χανίων (σ.σ. στην αρχή της συνεδρίασης οι δημοτικοί σύμβουλοι εξέφρασαν τα έντονα παράπονά τους για την υπηρεσία της καθώς δεν συμμετέχει στα συμβούλια που έχει κληθεί και δεν παρευρίσκεται ούτε και στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Κυκλοφοριακού!) ανέφερε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι έχουν μπει πρόστιμα για παραβιάσεις του ΚΟΚ αλλά δεν επιθυμεί να πληγεί «το τουριστικό προϊόν», ενώ στο ερώτημα γιατί δεν αφαιρείται η άδεια των λεωφορείων αν παρανομεί συστηματικά μίλησε για αναρμοδιότητα της υπηρεσίας της και ότι για τα θέματα αυτά την ευθύνη έχει η τουριστική αστυνομία και το Περιφερειακό Γραφείο του ΕΟΤ!
ΣΗΜΑΝΔΗΡΑΚΗΣ ΚΑΤΑ Ε.Ο.Τ.
Ιδιαίτερα αιχμηρός ήταν ο δήμαρχος Χανίων κ. Παναγιώτης Σημανδηράκης που ανέφερε πως «στα παλιά παπούτσια του επιχειρηματία για το τι συζητάμε, τι αποφάσεις παίρνουμε, την κατάσταση στην πόλη. Και πιστεύω ότι έχετε πειστεί όλοι για αυτό! Δεν υπάρχει τίποτα μα τίποτα που να λογαριάζει, είναι όμως εκπρόσωπος των τουριστικών πρακτόρων γιατί συμμετέχει στο Δ.Σ. και για να μην ξεχάσω συνομιλεί με τον ΕΟΤ για να προωθήσει το τουριστικό προϊόν των Χανίων! Και απασχολεί την δημοτική κοινότητα Χανίων για δεύτερη φορά για να συζητήσουμε για το αν μπορεί ένα λεωφορείο με τα χαρακτηριστικά που έχει να περνάει από τη Δασκαλογιάννη, για το αν μπορεί να σταματάει μπροστά στη δημοτική αγορά που έχουμε κάνει μεγάλο αγώνα για να μείνει ο χώρος ελεύθερος, για να παρκάρει στον ποδηλατόδρομο, για να παρκάρει στο “Σαμαριά” σε ώρες αιχμής και να έχει το θράσος να έρχεται εδώ μαζί με τον πρόεδρο του δικηγορικού συλλόγου (σ.σ. δικηγόρος του επιχειρηματία ήταν ο κ. Χρήστος Πραματευτάκης) για να προασπίσει το ατομικό του συμφέρον σε βάρος όλων.» Ο δήμαρχος μίλησε επίσης για «ασυδοσία κάποιων στο κέρδος» και πως ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας δεν είναι «μόνος του, εκπροσωπεί μια μερίδα επιχειρηματιών που ξέρει πως θα υπάρξουν κάποιες κλήσεις από την τροχαία αλλά το κέρδος θα είναι τέτοιο που θα υπερκαλύψει το όποιο κόστος.»
Ο κ. Σημανδηράκης άφησε αιχμές και σε βάρος των Περιφερειακών υπηρεσιών του ΕΟΤ στο Ηράκλειο τονίζοντας πως «το ότι υπηρεσιακοί όπως ο κ. Στρατάκης (προϊστάμενος γραφείου) μας κουνάνε το δάχτυλο ότι δήθεν προωθούν το τουριστικό προϊόν πάει πολύ. Και προφανώς θα υπάρξει αντίστοιχη αντίδραση από το Δήμο Χανίων απέναντι του για το ύφος, το περιεχόμενο και την ουσία του κειμένου που απέστειλε στο Δήμο Χανίων (σ. σ. για το κόκκινο λεωφορείο)».
Απαντώντας ο κ. Χρήστος Πραματευτάκης τόνισε πως ακόμα και αν γίνει αποδεκτό ότι ο επιχειρηματίας είναι «ο μεγαλύτερος εγκληματίας στην Ελλάδα, σε αυτήν την περίπτωση είχε δικαίωμα να παραστεί με τη συνδρομή του δικηγόρου του και να υπερασπίσει τη θέση του.» Ο κ. Πραματευτάκης υπογράμμισε πως τα κόκκινα λεωφορεία προβάλουν την πόλη και ότι «αυτή τη στιγμή υπάρχει άδεια για μια συγκεκριμένη διαδρομή, που απορρέει από υπουργικές αποφάσεις, αυτή η διαδρομή δεν μπορεί να αλλάξει παρά μόνο με την ύπαρξη αστικής περιοχής. Δεν θα αναφερθώ αν ο επιχειρηματίας ή ο οδηγός κάνει παραβάσεις του ΚΟΚ αλλά ότι για τη συγκεκριμένη διαδρομή έχει το απόλυτο της νομιμότητας». Ο ίδιος επιχειρηματίας μίλησε για πολεμική που δέχεται χωρίς λόγο από τη δημοτική αρχή.
Ολοκληρώνοντας τη συζήτηση η Δημοτική Κοινότητα γνωμοδότησε να αλλάξει το κόκκινο λεωφορείο τη διαδρομή της Δασκαλογιάννη και να αφαιρέσει το τμήμα της παλιάς πόλης και θα κληθεί να λάβει απόφαση και η Επιτροπή Κυκλοφοριακού.
Tέλος στο θέμα της εφαρμογής του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων έγινα μια πρώτη μικρή συζήτηση ωστόσο αναβλήθηκε για επόμενο συμβούλιο καθώς δεν υπήρχε κανένας εκπρόσωπος από τις εταιρείες διανομής κ.α.