Υπάρχουν στόχοι που δεν πιάνει ένα ραντάρ;
Η απάντηση είναι Ναι. Είναι θέμα εμβέλειας, στόχων, λογισμικού και εμπειρίας του χειριστή.
Συζητούσα, προ ημερών, με έμπειρους αυτοδιοικητικούς οι οποίοι είχαν την απορία του τίτλου.
«Θα σας απαντήσω από την πλευρά της ψυχολογίας. Είναι θέμα φίλτρων. Κάθε άτομο βλέπει την πραγματικότητα με τις εμπειρίες του, τις προτεραιότητες του και το χρωματικό του προσανατολισμό.
Μην προσδοκάτε να αναγνωρίσουν όλοι και όλες το έργο σας. Πολλοί αδυνατούν να το δουν επειδή έχουν διαφορετικό μοντέλο πρόσληψης των πληροφοριών. Δεν είναι οπτικοί τύποι. Δεν μπορούν να οραματιστούν, να δουν συνέπειες ή οφέλη».
Στο σημείωμα παρουσιάζω 5 χαρακτηριστικές περιπτώσεις οι οποίες δεν καταγράφονται από τα ραντάρ μας.
Παλαιόχωρα – Ταυρωνίτης
Όταν προχθές το βράδυ επέστρεφα από την Παλαιόχωρα διαπίστωσα ότι η νυχτερινή οδήγησή μου ήταν ένας άθλος.
Οι λόγοι;
Κατ’ αρχήν την ώρα του λυκόφωτος και αργότερα επιστρέφουν από το λιομάζωμα αγρότες και μη. Υπάρχει κίνηση με μηχανάκια χωρίς κανένα φως και παλιά αγροτικά με ασθενικά φώτα και φορτηγά που σε τυφλώνουν.
Επιπλέον, ο δρόμος δεν είναι φωτισμένος -εκτός από το τμήμα Βουκολιές – Ταυρωνίτη.
Τη μεγαλύτερη επιβάρυνση προκαλεί η έλλειψη διαγράμμισης στα τμήματα που ασφαλτοστρώθηκαν το καλοκαίρι. Και φυσικά η αχνή διαγράμμιση όλου του υπόλοιπου δρόμου που δεν την αναγνωρίζει το ραντάρ του αυτοκινήτου.
Τέλος, η ικανότητα οδήγησης μειώνεται καθώς οι οδηγοί είναι εξαντλημένοι από το 12ώρο μεροκάματο.
Είναι γνωστό ότι η λειτουργία της μνήμης εργασίας φθίνει προς το τέλος ενός έργου.
Τι μπορεί να γίνει;
Άμεση νέα διαγράμμιση, όπου έχει ξεθωριάσει, σε όλες τις διαδρομές στο επαρχιακό μας δίκτυο και τοποθέτηση ανακλαστήρων.
Καψώνι στο αεροδρόμιο μας
Την τελευταία Παρασκευή του Οκτώβρη το απόγευμα αναγκάστηκα να περιμένω όρθιος επί 30 λεπτά στην αίθουσα αναχωρήσεων του αεροδρομίου μας. Ο λόγος; Δεν υπήρχε άδειο κάθισμα ούτε για δείγμα. Σε όλες τις πύλες. Δεν ήμουν μόνος. Δεκάδες επιβάτες περίμεναν όρθιοι.
Οι επιβάτες στο αεροδρόμιο Χανίων έχουν τέσσερις επιλογές:
Να υποστούν το καψώνι της ορθοστασίας για άγνωστο χρόνο,
Να καθίσουν σε μια καφετέρια αν βρουν κάθισμα,
Να ψωνίζουν στα free shop μέχρι τελικής πτώσης.
Να λιποθυμήσουν.
Η λύση είναι να επέμβει η Υπηρεσία της Πολιτικής Αεροπορίας μήπως και γλυτώσουμε τα καψώνια.
Μπλέξαμε…
Έγραφα σε σχόλιο μου στις 28 Ιανουαρίου 2022…
«Δεν θα ξεμπλέξουμε εύκολα με την “προσάραξη” του πλοίου στα αβαθή της Κισσάμου. Συνεχής και επαινετή η παρουσία πολλών στην παραλία, όπως είδα στην χθεσινή επίσκεψη μου.
Παρόντες εθελοντές Κισσαμίτες σε ξηρά και θάλασσα, φύλακες για το δίχτυ, το Λιμενικό στην ακτή και με σκάφος, καθώς και ένα ρυμουλκό ανοικτής θαλάσσης. Παρούσα και η διαρροή πετρελαίου που είναι αισθητή μόνο διά της οσμής, προς το παρόν.
Η αίσθηση μου -σαν παλιού ναυτικού- είναι ότι η απομάκρυνση του πλοίου θα είναι μια πολύπλοκη χρονοβόρα διαδικασία. Κι αυτή η παραλία είναι από τις λίγες στο Νομό μας χωρίς παρεμβάσεις.
Ελπίζω η ευαισθησία που δείχνουμε σήμερα να συνεχιστεί μέχρι το πλοίο να απομακρυνθεί χωρίς επιπτώσεις στο περιβάλλον».
Τα παιδιά έχουν δικαιώματα όλο το χρόνο…
Δύο ημερομηνίες την επόμενη εβδομάδα στις 17.11 και στις 20.11. πολλοί θα αδράξουν την ευκαιρία να μιλήσουν για τα δικαιώματα των παιδιών. Δικαιώματα που καταπατούνται καθημερινά.
Τον περασμένο Φεβρουάριο έγραφα στη στήλη ότι είναι ανάγκη τα Χανιωτάκια…
√ Να αναπληρώσουν το γνωστικό τους κεφάλαιο που χάνεται.
√ Να έχουν υπερασπιστές των δικαιωμάτων τους για να συνεχίσουν να αναπτύσσονται.
√ Να ακουστούν τα παράπονα τους από αυτούς που οφείλουν να είναι ευήκοοι και να προνοούν για τη νέα γενιά.
√ Να λειτουργήσει σύντομα το δίκτυο του Δήμου Χανίων με όλα τα μέτρα προφύλαξης, ασφάλειας και υγιεινής.
Τι έγινε από τότε; Η Παιδική Βιβλιοθήκη του Δήμου Χανίων είναι κλειστή εδώ και 1 χρόνο. Ποια παιδιά βλάπτονται; Τα παιδιά των κατώτερων και μεσαίων τάξεων, δηλαδή αυτά που έχουν περισσότερο ανάγκη από το παράλληλο υποστηρικτικό δίκτυο του Δήμου μας.
Οδηγώντας με το κινητό
Πέμπτη, ώρα 11 το πρωί. Η ηλικιωμένη κυρία με το μπαστούνι μάταια περίμενε στη διπλή διάβαση της Ηρώων Πολυτεχνείου στα Δικαστήρια. Δεν σταματούσε κανείς. Την άκουσα να μονολογεί…
«Με το κινητό πάνω στη στροφή. Πού να σκεφθούν την προτεραιότητα».
Η σκηνή επαναλήφθηκε με άλλους πρωταγωνιστές σε όλες τις διαβάσεις της πλατείας την επόμενη μισή ώρα.
Γνωρίζουμε ότι οι οδηγοί που μιλάνε στο κινητό τους χάνουν την περιφερειακή τους όραση. Ανεξάρτητα αν το κρατάνε ή όχι! Το αποτέλεσμα να έχουν μύριες περισσότερες πιθανότητες να προκαλέσουν ατύχημα.
Συμπερασματικά
Το χειρότερο σενάριο σε περίπτωση που τα παραπάνω δεν εντοπιστούν από τα ραντάρ των υπευθύνων είναι…
– Να έχουμε ατυχήματα θανατηφόρα στους επαρχιακούς μας δρόμους.
– Κάποιος επιβάτης να πέσει σωριαστεί, θύμα της ορθοστασίας, στο αεροδρόμιο μας.
– Το προσαραγμένο πλοίο στον Κόλπο της Κισάμου να διαλυθεί με τις κακοκαιρίες του χειμώνα.
– Οι μικροί μαθητές του κέντρου να μη μπορέσουν να αναπληρώσουν τις απώλειες τους σε γνωστικό και λεκτικό επίπεδο.
– Να έχουμε επαναλαμβανόμενα ατυχήματα με θύματα πεζούς στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή της πλατείας Δικαστηρίων.
*Ο Κυριάκος Βασιλομανωλάκης είναι Πτυχ. Ψυχολογίας-Ανάπτυξης Παιδιού, Master Εκπαίδευσης στη Διά Βίου Μάθηση.
Τα βιβλία του ‘Μαθαίνω εύκολα΄ ‘Θυμάμαι εύκολα’ ‘Μελετώ αποτελεσματικά’ διατίθενται από το βιβλιοπωλείο Libraire. Επικοινωνία polygnosi@otenet.gr