«Η φετινή χρονιά κλείνει με ένα καλό συνολικό αποτέλεσμα από πλευράς αφίξεων σ’ όλη τη χώρα», τονίζει σε άρθρο του ο κ. Μάριος Τριβυζάς, πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού.
Και αυτό είναι παρήγορο, αφού ο τουρισμός παρ’ όλα τα προβλήματα στο εσωτερικό της χώρας στέκεται στα πόδια του.
«Ο επιχειρηματικός τομέας κάνει το καθήκον του, δεν το πράττει αναλόγως όμως και ο κρατικός τομέας που αφήνει το μουσείο και τους αρχαιολογικούς χώρους να κλείνουν στις 3 το μεσημέρι μέχρι τα μέσα Ιουνίου, όταν είχε χαθεί ήδη το 25% του εισερχόμενου τουρισμού», επισημαίνει ο κ. Μάριος Τριβυζάς.
Χειμερινός τουρισμός – ψήγματα αισιοδοξίας
Ικανοποιητικά κινούνται οι κρατήσεις στους ελληνικούς χειμερινούς προορισμούς εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αν και οι τιμές είναι ακόμη χαμηλότερες φέτος απ’ ότι πέρυσι την ίδια στιγμή το κόστος πετρελαίου παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα καθιστώντας την κερδοφορία των ξενοδοχειακών μονάδων αμφίβολη.
Ναυτικός Τουρισμός
Σκάφη αναψυχής – μαρίνες υψηλής αξίας.
– Βασικές υπηρεσίες
• Ελλάδα 10 • Τουρκία 10 • Κροατία 21.
– Συντήρηση
• Ελλάδα 3 • Τουρκία 11 • Κροατία 21.
– Εμπορικές
• Ελλάδα 9 • Τουρκία 11 • Κροατία 6.
– Ολοκληρωμένες υπηρεσίες
• Ελλάδα 3 • Τουρκία 5 • Κροατία 0.
Μόνο από τις ελληνικές μαρίνες προσφέρουν υπηρεσίες υψηλού επίπεδου και 6 από αυτές βρίσκονται στην περιοχή της Αττικής.
Υψηλά στις προτεραιότητες η ανάπτυξη προσκυνηματικού – θρησκευτικού τουρισμού
Τι λένε οι ειδικοί για την ανάπτυξη θρησκευτικού – προσκυνηματικού; Εχει τεθεί στις προτεραιότητες του τομέα από την Πολιτεία και την εκκλησία με στόχο την προσέλκυση Ορθόδοξων τουριστών αλλά και φοιτητών αρχαιολογικών και βυζαντινών σπουδών από ξένα Πανεπιστήμια.
Χαρακτηριστικά η πρόταση για ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού που διατυπώνει προς τον αρχιεπίσκοπο Κρήτης και τον μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου, η Ενωση Τουριστικών Καταλυμάτων Ν. Χανίων με αφορμή την αύξηση των αφίξεων Ρώσων στα Χανιά.
Οπως σημειώνει η Ενωση «οι Ρώσοι ενδιαφέρονται ζωηρά για τη θρησκεία».
Η “Ναυτεμπορική”
της Τουριστικής ανάπτυξης και Σύγχρονη πόλη
Περιεχόμενα:
4. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ: «Με εθνικό σχέδιο η Ελλάδα γίνεται ένα παγκόσμιο, ισχυρό brand – name».
4. 29η ΡΗILΟΧΕΝΙΑ: Ανοίγουν δρόμοι για νέες συνεργασίες και συμφωνίες στην τουριστική βιομηχανία.
6. ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΓΟΥΡΟΣ: «Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Αττικής».
6. ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΗΜΕΡΕΣ περιμένει η Αθήνα – Μείζον ζήτημα η βιωσιμότητα των ξενοδοχείων .
7. ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ: Ο οδικός χάρτης για το 2021 – Τα ισχυρά χαρτιά του Τουρισμού.
8. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΕΛΩΝΗΣ: «Στόχος μας πρέπει να είναι η προσέλκυση “ποιοτικού” τουρισμού σε δωδεκάμηνη βάση».
13. ΓΙΑΝΝΗΣ Α. ΡΕΤΣΟΣ: «Πρωταρχικής σημασίας μέλημα η αναβίωση της εσωτερικής αγοράς».
14. Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΜcKINSEΥ: Στόχευση σε ποιοτικές τουριστικές αγορές με επενδύσεις ύψους 26 δισ. ευρώ.
16. ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ η ανάπτυξη του προσκυνηματικού τουρισμού.
17. ΜΑΡΙΟΣ ΤΡΙΒΥΖΑΣ: Τι πρέπει να κάνουμε για να αυξήσουμε τον τουρισμό;
18. ΧΑΜΟΓΕΛΑ αλλά και “δάκρυα” για την τουριστική κίνηση στη Μακεδονία και την Ηπειρο.
19. CREDOR ecbc Πρωτοπορία σε υλικά επενδύσεων χώρων παντός είδους
EΝΘΕΤΟ/ΠΟΛΗ:
9. 9η Polis: “Polis… έργα!” για σύγχρονες πόλεις.
10. “ΠΡΑΣΙΝΕΣ” καινοτόμες λύσεις στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
11. ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΡΑΝΗΣ: «Η διαχείριση απορριμμάτων δείκτης για την ποιότητα της δημοτικής διακυβέρνησης».
11. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: Διαχείριση ενέργειας και επενδύσεις με χρήση ΑΠΕ.
12. ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ: Ανάπτυξη με τη συνεργασία της τοπικής αυτοδιοίκησης.
H ανάπτυξη του τουρισμού τα επόμενα χρόνια:
=> Διεθνείς αφίξεις σε εκατομμύρια: 2013, 17,5, 2021, 22-23 31%.
=> Συνολικός τζίρος δισ. ευρώ 2013, 2021, 3134 50%.
=> Συνολική ΑΠΑ Τουρισμού δισ. ευρώ 2013, 2021, 41-44 50%.
=> Συνολικές θέσεις εργασίας σε χιλιάδες θέσεις για το 2013 (αρχικό έτος το 2012) 2021, 985-1044 36%.
=> Δαπάνη / επίσκεψη, ευρώ, 2013, 697, 2021, 750/800 11%.
Αegean εναντίον… Turkish Airlines
Το κείμενο που ακολουθεί γράφτηκε στον εβδομαδιαίο “ΕΠΕΝΔΥΤΗ” της 3ης Νοεμβρίου 2013 και είναι σωστό να το προσέξουμε: «Την ίδια ώρα που ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχης Βασιλάκης ανακοίνωνε τους 15 νέους προορισμούς της εταιρείας του, ιδιαίτερη αίσθηση έκανε η τοποθέτησή του στο θέμα των αεροπορικών σχέσεων με την Τουρκία μετά και τις διαμαρτυρίες φορέων της Θεσσαλονίκης για την απόφαση της Υ.Π.Α. να απαντήσει αρνητικά στο αίτημα που διατύπωσαν οι Τουρκικές αερογραμμές για δρομολόγηση δεύτερης ημερήσιας πτήσης από Θεσσαλονίκη προς Κωνσταντινούπολη και το αντίστροφο».
Ο κ. Βασιλάκης ζήτησε ίση μεταχείριση από την Τουρκία που δεν διαθέτει χρονοθυρίδες (slots) στις ελληνικές εταιρείες, ώστε να πετάξουν στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, όπως προβλέπουν οι διμερείς συμφωνίες των δυο χωρών.
Και τα ψάρια στο… ταμπλό
Οι ιχθυοκαλλιέργειες αποτελούν έναν ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο της ελληνικής οικονομίας ωθούμενο από τη σημαντική αύξηση, τα τελευταία χρόνια, της κατανάλωσης προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας διεθνώς και τα ψάρια θα είναι το δεύτερο προϊόν που θα διαπραγματευθεί στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων.
Στη χώρα μας βρίσκονται εγκατεστημένες περισσότερες από 200 μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας και 25 σταθμοί παραγωγής γόνου, ενώ συνολικά απασχολούνται σε αυτές 10.000 άτομα και παράγονται πάνω από 120.000 τόνοι ιχθύων. Η Τουρκία παράγει 90.000 τόνους (φέτος αναμένεται η παραγωγή της να ανέλθει στους 120.000 τόνους) και η Ισπανία που βρίσκεται στην τρίτη θέση παράγει 39.000 τόνους ετησίως. Αυτή τη στιγμή η τσιπούρα και το λαβράκι αποτελούν το σημαντικότερο αγροτικό εξαγωγικό μας προϊόν, έχοντας εκτοπίσει από την πρώτη θέση ακόμα και το ελαιόλαδο.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το ελληνικό ψάρι βρίσκεται στη κορυφή της ζήτησης χάρη στα συγκριτικά γευστικά πλεονεκτήματα του που προέρχονται από τις ιδανικές συνθήκες των ακτογραμμών μας. Η ελληνική θαλασσοκαλλιέργεια έχει ιδιαίτερα εξωστρεφή χαρακτήρα, με το 85% της συνολικής παραγωγής της να εξάγεται κάθε χρόνο σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Ρωσία.
Ο κλάδος κυριαρχείται από την παρουσία πέντε μεγάλων ομίλων. Ο ανταγωνισμός γίνεται σε μεγάλο βαθμό σε επίπεδο κόστους καθώς το προϊόν δεν είναι διαφοροποιημένο. Οι προοπτικές είναι μακροπρόθεσμα θετικές, καθώς η ζήτηση εκτιμάται ότι θα αυξηθεί από 50% ώς και 100% μέχρι το 2020. Η εκμετάλλευση των προοπτικών από τις ελληνικές εταιρείες του κλάδου προϋποθέτει αναβάθμιση των μονάδων, ανάπτυξη προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας και βελτίωση/ επέκταση του δικτύου πωλήσεων, η οποία δύναται να προέλθει και από τη διαπραγμάτευση του αγαθού μέσω του Χρηματιστηρίου Εμπορευμάτων.
(Πηγή: “Το ΒΗΜΑ” Δεκέμβριος 2013)