Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Το 2ο Γυμνάσιο Χανίων στο Μονπελιέ της Γαλλίας

Στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+ /Δράσης ΚΑ121, που αφορά στην κινητικότητα εκπαιδευτικών, οι καθηγήτριες του 2ου Γυμνασίου Χανίων, Χατζάκη και Χαϊδεμενοπούλου, παρακολουθήσαμε μαθήματα στο Λύκειο Jules Guesde, από τις 3 έως και τις 6 Απριλίου 2023, με την υποστήριξη της υπεύθυνης ευρωπαϊκών προγραμμάτων του σχολείου μας, Μαρία Φουρουντζόγλου και του διευθυντή μας, Αντώνη Αθανασάκη.

O σκοπός της επίσκεψης αφορούσε στην εξοικείωση μας με το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα, στην βελτίωση της χρήσης ξένων γλωσσών, στην γνωριμία με μία διαφορετική κουλτούρα και στην εξοικείωση με νέα ψηφιακά εργαλεία.
Στο Λύκειο Jules Guesde στο Μονπελιέ της Νότιας Γαλλίας προωθείται η πολυγλωσσία και η πολυπολιτισμικότητα. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν έναν από τους τρεις δίγλωσσους τομείς. Ο τομέας ESABAC οδηγεί στην απόκτηση γαλλο-ιταλικού απολυτηρίου, ενώ ο τομέας BACHIBAC οδηγεί σε απόκτηση γαλλο-ισπανικού απολυτηρίου και ο τομέας ABIBAC σε απόκτηση γαλλο-γερμανικού απολυτηρίου. Με τα απολυτήρια αυτά οι μαθητές μπορούν να σπουδάσουν απευθείας σε γαλλικά, ιταλικά, ισπανικά και γερμανικά Πανεπιστήμια. Στο συγκεκριμένο λύκειο οι δύο ξένες γλώσσες είναι υποχρεωτικές (αγγλικά ή ισπανικά ή ιταλικά). Οι άλλες γλώσσες που διδάσκονται, ως τρίτη ξένη γλώσσα, είναι τα γερμανικά, πορτογαλικά, αραβικά, γιαπωνέζικα, κινέζικα και τελευταία έχουν εισαχθεί και τα κορεάτικα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων σε τρείς διεθνείς τομείς, τον αγγλο-αμερικάνικο, τον αραβικό και τον κινεζικό τομέα, που δεν οδηγούν σε Απολυτήριο αλλά μόνο σε Πιστοποίηση.
Το σχολείο διαθέτει τρία κτίρια για τα μαθήματα, ένα αμφιθέατρο, ένα κτίριο όπου διαμένουν οι μαθητές που προέρχονται από άλλες κοντινές πόλεις, μία μεγάλη θεματική Βιβλιοθήκη, μία αίθουσα για τα μαθήματα θεατρικής αγωγής, αίθουσα ξεκούρασης για τους μαθητές και τους καθηγητές, γραφεία με ΗΥ όπου εργάζονται στα κενά και στα διαλείμματα οι καθηγητές, ένα εστιατόριο που προσφέρει μεσημεριανό φαγητό, κήπο με δέντρα και παγκάκια, καθώς επίσης και αίθουσα με όργανα γυμναστικής και εξωτερικό γήπεδο. Τέλος, υπάρχει ένας χώρος για υπαίθρια θεατρικά και χορευτικά δρώμενα. Εκεί παρακολουθήσαμε ένα θεατρικό δρώμενο που αφορούσε στους Ισπανούς πρόσφυγες που μετακινήθηκαν από την Ισπανία στην Γαλλία, κατά την περίοδο του ισπανικού εμφυλίου, καθώς επίσης και ένα θεατρικό δρώμενο βασισμένο στην Κωμωδία της Τέχνης του Carlo Goldoni, στο πλαίσιο του μαθήματος Ιταλικής Λογοτεχνίας, όπου οι μαθητές ερμήνευσαν αποσπάσματα στην ιταλική γλώσσα.

Ο προορισμός μας, το Μονπελιέ, ιδρύθηκε τον 10ο αιώνα. Η μετακίνηση στο κέντρο πραγματοποιείται μόνο με τραμ, η πόλη είναι όμορφα διακοσμημένη με πλατείες και συντριβάνια και το ιστορικό της κέντρο είναι εντυπωσιακό με καλά διατηρημένα μεσαιωνικά κτίρια. Μία από τις συνοικίες της πόλης ονομάζεται Αντιγόνη, στην οποία οι οδοί έχουν όνομα ελληνικό και υπάρχουν αρχαιοελληνικά αγάλματα. Την συνοικία ίδρυσαν Γάλλοι φιλέλληνες. Το Πανεπιστήμιο του Μονπελιέ είναι το παλαιότερο της Γαλλίας.
Σύμφωνα με την κ. Χατζάκη Μαρία, τα μαθήματα Πληροφορικής ήταν ως επί το πλείστον θεωρητικά, αφορούσαν το Διαδίκτυο, την κατασκευή ιστοσελίδας σε HTML και τη γλώσσα Python. Το κράτος παραχωρεί έναν φορητό υπολογιστή σε κάθε μαθητή και δεν χρησιμοποιείται βιβλίο. Το εργαστηριακό και το θεωρητικό μάθημα της Πληροφορικής γίνονται με παρόμοιο τρόπο με το Ελληνικό σχολείο. Η κινητικότητα αυτή ήταν μια ευκαιρία να βελτιώσει το επίπεδο των γνώσεων της στη Γαλλική γλώσσα πρωτίστως, αλλά και στην Αγγλική και την Ιταλική.
Αυτό που εντυπωσίασε την κ. Χαϊδεμενοπούλου Γεωργία είναι ότι στο Λύκειο Jules Guesde προβάλλονται και διδάσκονται ο πολιτισμός, η ιστορία και οι παραδόσεις των ευρωπαϊκών χωρών. Στον δίγλωσσο τομέα ESABAC, οι μαθητές εξασκούνται στην εκμάθηση των γλωσσών μέσω προβολής ταινιών και σε συνδυασμό με έργα της ιταλικής λογοτεχνίας. Όπως λέει η εκπαιδευτικός, «Η παρακολούθηση των μαθημάτων ήταν σημαντική, διότι παρατήρησα τους τρόπους διδασκαλίας της ιταλικής γλώσσας στον δίγλωσσο τομέα ESABAC και θα ενσωματώσω διάφορα στοιχεία και στην δική μου διδασκαλία. Παράλληλα, εξάσκησα δύο ξένες γλώσσες ταυτόχρονα την ώρα των μαθημάτων, την γαλλική και την ιταλική, αλλά και την ισπανική και αγγλική στον χώρο του σχολείου γενικότερα. Με όμοιο τρόπο και οι μαθητές του σχολείου εκτίθενται ταυτόχρονα σε περισσότερες γλώσσες. Στα μαθήματα ιστορίας και γεωγραφίας στην ιταλική γλώσσα, στον τομέα ESABAC, συζητήθηκαν μεταναστευτικά θέματα, προβλήθηκαν σκηνές από ταινίες και ακολούθησαν ερωτήσεις και σχολιασμός».
Η εμπειρία αυτή ήταν πολύ σημαντική για εμάς, διότι ήρθαμε σε επαφή με νέες προσεγγίσεις μάθησης και διδασκαλίας και νέες παιδαγωγικές πρακτικές, που θα εφαρμόσουμε στη συνέχεια. Επίσης, βοήθησε στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής μας ταυτότητας, η οποία βασίζεται σε αναγνωρισμένες κοινές αξίες, κοινή ιστορία και πολιτισμό. Η συμμετοχή σε προγράμματα κινητικότητας εκπαιδευτικών, συμβάλει στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, στην προώθηση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας, στην ανταλλαγή και μεταφορά πρακτικών στην διδασκαλία και στην ανάπτυξη των σχολείων.

Χατζάκη Μαρία,
καθηγήτρια Πληροφορικής
Χαϊδεμενοπούλου Γεωργία,
καθηγήτρια Ιταλικής γλώσσας


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα