19.4 C
Chania
Δευτέρα, 10 Μαρτίου, 2025

To 4o Λύκειο Χανίων στη Σουηδία

» Erasmus+KA1-2024-2025 – job shadowing activity

Στο πλαίσιο της ∆ιαπίστευσης ERASMUS ΚΑ1 2021-2027, το 4ο Γενικό Λύκειο Χανίων υλοποίησε δραστηριότητα παρακολούθησης εργασίας (job shadowing) στη Σουηδία.

Ο διευθυντής του σχολείου µας, µαθηµατικός, Μιλτιάδης  Παπαγρηγοράκης  και η φιλόλογος Παρασκευή Βλαχάκη,  το διάστηµα 10 µε 14 Φεβρουαρίου 2025, επισκέφτηκαν το Åva Gymnasium στο προάστιο της Στοκχόλµης Täby στη Σουηδία.

Ο κ. Μιλτιάδης  Παπαγρηγοράκης παρακολούθησε µαθήµατα Μαθηµατικών σε διαφορετικές τάξεις και ειδικότητες και η κ. Παρασκευή Βλαχάκη µαθήµατα Λογοτεχνίας και Ιστορίας.

Οι δύο εκπαιδευτικοί:

• Υλοποίησαν εργαστήρια συναφή µε την ειδικότητά τους και εξοικειώθηκαν µε νέες τεχνικές διδασκαλίας, βασισµένες σε οµαδοσυνεργατικές µεθόδους, παιχνίδια µάθησης, ψηφιακά εργαλεία, εκπαιδευτικές πλατφόρµες και µοντέρνα περιβάλλοντα µάθησης.

• Συζήτησαν µε τους καθηγητές του σουηδικού σχολείου για το εκπαιδευτικό σύστηµα της χώρας, τον τρόπο οργάνωσης της σχολικής µονάδας και τη διαχείριση της σχολικής τάξης.

• Αποκόµισαν πολιτισµικές εµπειρίες µε τις επισκέψεις τους σε µουσεία και εκθεσιακούς χώρους της Στοκχόλµης.

Σχετικά µε την εµπειρία, ο Μιλιτάδης Παπαγρηγοράκης σχολιάζει: «Το ευρωπαϊκό πρόγραµµα ΕRASMUS  στο οποίο συµµετείχα υπήρξε µια αξιόλογη εµπειρία µε πολλαπλά οφέλη. ∆ιεύρυνε την αντίληψη µου για την εκπαίδευση και µε έκανε να εµβαθύνω αλλά και να επανεξετάσω κάποιες από τις απόψεις µου σε θέµατα που αφορούν την οργάνωση του σχολείου, τον ρόλο του εκπαιδευτικού στην σχολική τάξη και τις αποκλίνουσες συµπεριφορές µαθητών. Θεωρώ ότι η συνεργασία και η ανταλλαγή απόψεων και εκπαιδευτικών πρακτικών ανάµεσα στους καθηγητές και τα διοικητικά στελέχη  των ευρωπαϊκών σχολείων  είναι αναγκαία και µπορεί να αποβεί ιδιαίτερα ωφέλιµη για ένα πιο σύγχρονο και δηµοκρατικό σχολείο που µεταλαµπαδεύει αποτελεσµατικά τη γνώση και διαπλάθει τους αυριανούς πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Από µεριάς της, η Παρασκευή Βλαχάκη σηµειώνει: «Η εκπαιδευτική φιλοσοφία και η σχολική πραγµατικότητα στη Σουηδία απέχουν σηµαντικά από τα ελληνικά δεδοµένα. Αρχικά, το βιβλίο, το τετράδιο και το µολύβι έχουν σε µεγάλο βαθµό αντικατασταθεί από τους φορητές υπολογιστές των µαθητών, οι οποίοι χρησιµοποιούνται ευρέως κατά τη διαδικασία του µαθήµατος δίνοντας πρόσβαση στο e-class του µαθήµατος αλλά και στον παγκόσµιο ιστό. Κατά τη διάρκεια του µαθήµατος, που θυµίζει περισσότερο ένα workshop, ο εκπαιδευτικός φαίνεται να αποφεύγει κάθε διένεξη µε τους µαθητές και επικρατεί µεγάλη ανεκτικότητα: µαθητές που έρχονται καθυστερηµένα, σηµειώνονται µεν διακριτικά στο ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο, χωρίς, όµως, κάποιο σχολιασµό ή επίπληξη.  Η φιλοξενία µας στο Σουηδικό σχολείο ήταν πραγµατικά µια ιδιαίτερη εµπειρία, η οποία µας έδωσε τροφή για σκέψη και γόνιµους προβληµατισµούς και ευχαριστούµε όλους τους συντελεστές του προγράµµατος για την άψογη οργάνωσή του»


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα