Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Το αυτοκίνητο της Apple θα φέρει την επανάσταση όπως την έφερε το iPhone;

Το αυτοκίνητο της Apple δεν είναι κάτι καινούργιο. Βρίσκεται εδώ και μερικά χρόνια στην επικαιρότητα, έχει αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη προβολή από τη στιγμή που και η ηλεκτροκίνηση αλλά και η αυτόνομη οδήγηση δείχνουν να παγιώνονται ως οι μεγάλες εξελίξεις του άμεσου μέλλοντος και έχει δημιουργήσει προσδοκίες. Τόσο που νομίζει κανείς πως οι φανατικοί οπαδοί της μάρκας και όχι μόνο δείχνουν διατεθειμένοι να κάνουν ουρές για να το αποκτήσουν όπως ακριβώς γινόταν και με τα iPhone.

Ίσως γιατί πιστεύουν πως θα φέρει την επανάσταση στην προσωπική μετακίνηση, όπως την επανάσταση έφερε όντως το iPhone στα κινητά τηλέφωνα, αλλά το θέμα είναι πόσο εύκολη είναι μια τέτοια προοπτική.
Κατά την άποψή μας το iCar, αν όντως λέγεται έτσι, είναι εξαιρετικά δύσκολο να φέρει τα πάνω κάτω στην αυτοκινητοβιομηχανία και οι λόγοι είναι αρκετοί, με πρώτο και βασικό την έλλειψη εμπειρίας της εταιρείας στο συγκεκριμένο κλάδο. Και μπορεί να στρατολογεί, σύμφωνα με πληροφορίες, συνεχώς μηχανικούς με προϋπηρεσία αλλά αυτό δείχνει να μη φτάνει, μιας και το πρότζεκτ με την κωδική ονομασία Titan παίρνει συνεχώς αναβολές.
Η ημερομηνία παρουσίασής του έχει πάει ήδη για το 2021 και κάτι μας λέει πως θα καθυστερήσει κι άλλο. Άλλωστε σε ότι αφορά την εμπειρία υπάρχει και το παράδειγμα της επίσης νεόκοπης Tesla που ακόμα αντιμετωπίζει θέματα με τα αυτοκίνητά της, με τις μεγάλες καθυστερήσεις να είναι ένα από αυτά.
Παράλληλα έχουν αρχίζει να ακούγονται φήμες πως το iCar δεν θα είναι πλήρως αυτόνομο αλλά ημι- αυτόνομο, αλλά το συγκεκριμένο ίσως και να έχει να κάνει και με την νομοθεσία που αναμένεται να ισχύει τότε και λιγότερο με την ουσία. Όπως και να έχει όμως είναι γεγονός πως και οι υπόλοιποι δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια. Ούτε άλλοι κολοσσοί της πληροφορικής όπως η Google, ούτε και οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που επενδύουν τεράστια ποσά στην αυτόνομη οδήγηση, οπότε ταυτόχρονα κινούνται πολλοί προς την ίδια κατεύθυνση, γεγονός που δυσκολεύει την όποια «επανάσταση». Ειδικά από τη στιγμή που επανάσταση είναι η ίδια η αυτόνομη οδήγηση, ενώ ένας επιπρόσθετος παράγοντας που σίγουρα παίζει κάποιο ρόλο είναι ότι η Apple είναι ήδη προμηθευτής των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανικών, μέσω του λογισμικού διασύνδεσης CarPlay…

Στην εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και το ότι η αμερικάνικη εταιρεία δεν έχει εργοστάσια, οπότε θα πρέπει να αναθέσει σε κάποιους άλλους την κατασκευή του iCar, γεγονός που θέτει περιορισμούς ως προς το ύψος της παραγωγής, που μοιραία δεν θα μπορεί να ξεπεράσει κάποια επίπεδα. Η εταιρεία που θα αναλάβει εκτός απροόπτου την παραγωγή του αυτοκινήτου της Apple όταν έρθει η ώρα θα είναι κατά πάσα πιθανότητα η αυστριακή Magna Steyr, που συνεργάζεται βέβαια και με άλλους κατασκευαστές.
Ένας ακόμα παράγοντας είναι ότι με ένα και μοναδικό μοντέλο, καθώς μέχρι στιγμής οι πληροφορίες δεν κάνουν λόγο για γκάμα διαφορετικών αμαξωμάτων, ο ρόλος που μπορεί να παίζει μια εταιρεία ως κατασκευαστής αυτοκινήτων είναι από μικρός έως περιθωριακός. Και εδώ το παράδειγμα της Smart, που έχει βασιστεί στην ουσία σε ένα και μόνο μοντέλο, δεν αναιρεί το συγκεκριμένο επιχείρημα αλλά το ενισχύει αν τη δούμε ως μεμονωμένο κατασκευαστή και όχι κάτω από την ομπρέλα της Mercedes στην οποία ανήκει.
Ο μόνος τομέας στον οποίο μπορεί όντως η Apple με το αυτοκίνητό της να διαφοροποιηθεί από τις ήδη υπάρχουσες πρακτικές είναι αυτό της διάθεσής του iCar, μιας και πρόθεσή της είναι να μην υπάρχουν αντιπρόσωποι και να μην πωλείται αλλά να μπορεί κανείς να το αποκτήσει, για όσο το χρειάζεται μέσω car sharing. Άλλωστε η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 1 δις δολάρια στην ανταγωνίστρια της Uber, την κινέζικη Didi Chuxing.

 

ΠΗΓΗ: cnn.gr


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα