Δευτέρα, 3 Φεβρουαρίου, 2025

Το χρονοδιάγραμμα και τα νέα χαρακτηριστικά του Β.Ο.Α.Κ.

Για το χρονοδιάγραμμα και τα νέα χαρακτηριστικά του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), ενημερώνει η Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) Κρήτης, μετά την ενημέρωση που έκανε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών στους εκπροσώπους της, κατά την πρόσφατη συνάντησή τους, με επικεφαλής τον πρόεδρο της Ένωσης Γιάννη Κουράκη.
Oπως έγινε γνωστό, πραγματοποιήθηκε ενημέρωση σχετικά με την ωριμότητα κάθε Τμήματος του Νέου Οδικού Άξονα καθώς και για το Στάδιο στο οποίο βρίσκεται η εκπόνηση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), που αποτελούν θεμελιώδη προϋπόθεση για τη δημοπράτηση του.

ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΩΡΙΜΟΤΗΤΕΣ

Τα Τμήματα του Νέου Οδικού Άξονα (ΒΟΑΚ) αλλά και η φάση ωριμότητας κάθε Τμήματος έχουν ως εξής:
1. Το Τμήμα Καστέλι Κισσάμου- Χανιά βρίσκεται σε φάση εκπόνησης των τοπογραφικών μελετών ώστε στη συνέχεια να ολοκληρωθεί η προμελέτη οδοποιίας και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Η ΜΠΕ για αυτό το Τμήμα εκτιμάται ότι θα υποβληθεί το καλοκαίρι του 2021. Το έργο θα κατασκευαστεί ως προαίρεση μέσω της Σύμβασης του έργου Χανιά – Ηράκλειο – Χερσόνησος.
2. Το Τμήμα Χανιά-Ρέθυμνο-Ηράκλειο-Χερσόνησος (ή Χανιά – Χερσόνησος όπως χαρακτηρίζεται) βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης της ΜΠΕ για το νέο αυτοκινητόδρομο προκειμένου αυτή να υποβληθεί τον Απρίλιο του 2021.
3. Παράλληλα εκπονείται η μελέτη βελτίωσης των υφιστάμενων Παρακάμψεων Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Χανίων ώστε στη συνέχεια (και αφού πρώτα υποβληθούν οι ΜΠΕ για τα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Χανιά -Χερσόνησος κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Απρίλιο αντίστοιχα, όπως ανακοινώθηκε) να υποβληθεί και η ΜΠΕ για τη βελτίωση των υφιστάμενων Παρακάμψεων Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Χανίων που ανήκουν στη Σύμβαση του έργου Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος.
4. Το Τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη όπου ήδη υποβλήθηκε για έγκριση η ΜΠΕ.
5. Το Τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος βρίσκεται σε φάση διενέργειας των γεωτεχνικών ερευνών ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες των τεχνικών έργων και στη συνέχεια να δημοπρατηθεί ως Δημόσιο έργο.
6. Το Τμήμα Άγιος Νικόλαος-Σητεία βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης των μελετών που απαιτούνται, ώστε στη συνέχεια να δημοπρατηθούν ως δημόσια έργα τα ώριμα μελετητικά τμήματα του έργου (π.χ., Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή, Γέφυρα Φρουζή – Παχειά Άμμος, Καβούσι – Αυχένας Αγκαθιάς κλπ).

ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ

Σύμφωνα με την ενημέρωση για επιμέρους τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου προέκυψε ότι στο Τμήμα Νεάπολη – Χανιά θα υπάρχουν:
• αρκετές σήραγγες μήκους δεκάδων χιλιομέτρων
• δύο λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
• λωρίδα έκτακτης ανάγκης και διαχωριστική νησίδα με στηθαία new jersey
• βοηθητικοί παράπλευροι δρόμοι προκειμένου όλες οι ιδιοκτησίες να έχουν πρόσβαση.
Η ΠΕΔ Κρήτης για τις εξελίξεις
Ως “θετικό βήμα” χαρακτηρίζει ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Κρήτης Γιάννης Κουράκης (φωτ.) την πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Δικτύων ότι κατατέθηκε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5χλμ.
Η εξέλιξη αυτή, υπερθεματίζει την ανάγκη επιτάχυνσης όλων των διαδικασιών που αφορούν την προώθηση του Νέου Οδικού Άξονα Κρήτης και δικαιώνει τις πρωτοβουλίες και τις προσπάθειες της ΠΕΔ Κρήτης.
Θεωρείται σημαντικό το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης έθεσαν κρίσιμες παραμέτρους γύρω από το μείζον για το νησί μας ζήτημα του ΒΟΑΚ και υπογράμμισαν την επιτακτική ανάγκη επιτάχυνσης όλων των διαδικασιών και ενεργειών για την υλοποίηση του έργου.
«Η συνεργασία και οι συνεχείς πιέσεις από πλευράς ΠΕΔ Κρήτης θα συνεχιστούν προκειμένου να επιτευχθεί ο επιδιωκόμενος τελικός σκοπός, να περάσουμε από το στάδιο των σχεδιασμών και των προετοιμασιών, στο στάδιο της πλήρους υλοποίησης της κατασκευής του Νέου Οδικού Άξονα που έχει ανάγκη και δικαιούται η Κρήτη», αναφέρει σε γραπτή δήλωσή του ο κ. Κουράκης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. Είναι σε πολυ καλο δρόμο ο νέος ΒΟΑΚ ένα μνημειακό έργο που το έχει μεγάλη ανάγκη η Κρήτη……ωστε να παυσουν τα τροχαία ατυχήματα……ενα όμως ζήτημα που πρεπει να δοθεί η δέουσα προσοχη από τα συναρμοδια Υπουργεία Περιβάλλοντος κ Υποδομών-Μεταφορων κ όλους τους εμπλεκομενους φορείς όσον αφορά την χάραξη την μελέτη κ την τελική κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ είναι η προστασια των προστατευομενων περιοχων NATURA 2000 που διαθέτει στο συνόλο της η Κρήτη……οι περιοχες NATURA 2000 αποτελούν πολυ σημαντικους υδροβιοτοπους ποταμια λίμνες παραλιες ορεινοί ογκοι με πλουσια χλωρίδα κ πανιδα που έχουν ενταχθεί εδώ κ χρόνια στο Ευρωπαϊκό προγραμμα NATURA 2000………ενα παραδειγμα περιοχης NATURA 2000 αποτελει η περιοχη της Γεωργιουπολης Αποκορώνου Χανίων κ συγκεκριμένα το ποταμι του Αλμυρου Ποταμου η σχηματισθεισα Λίμνη του Αλμυρου Ποταμου το λεγόμενο Έλος της Γεωργιουπολης η Λίμνη του Κουρνα οπως βέβαια κ άλλες αρκετές περιοχες στο συνολο της Κρητης……αυτες τις τόσο σημαντικές περιβαλλοντικα περιοχες τις περιοχες NATURA οφείλουμε όλοι να τις σεβαστούμε καθώς αυτες κ η πλουσια πολιτισμικη κληρονομιά της Κρήτης είναι η πραγματικη υπεραξία της κ οι λόγοι που εκατομμύρια επισκεπτών επισκέπτονται το νησί μας την Κρήτη!!!!!!!!!!!!!!

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα