Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2024

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ. χάνει την αίγλη και την αξιοπιστία του

Ο λόγος δήμαρχε Χανίων κύριε Βάμβουκα πλέον είναι σε εσάς ως ο πολιτικός προϊστάμενος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ. […] Φέρετε ακέραια την πολιτική ευθύνη για το οτιδήποτε ήθελε να προκύψει στην πορεία του Θεάτρου μας.
Θα ήθελα μετά και από τις δικές επισημάνσεις στην έγκριτη εφημερίδα σας το τελευταίο διάστημα που αφορούν την πορεία και το μέλλον του ΔΗΠΕΘΕΚ, να τοποθετηθώ γύρω από αυτό το θέμα ως μέλος του Δ/Σ του θεάτρου μας  επί 17 συνεχόμενα έτη αλλά και ως πρώην πρόεδρος του.
Δυστυχώς επιβεβαιώθηκα με τα όσα είχα δημοσιοποιήσει  πριν από μήνες (Οκτώβριο 2017) με αιχμή το γεγονός ότι θεωρούσα αδιανόητο να λειτουργήσει το θέατρο μας χωρίς Καλλιτεχνικό Διευθυντή και ότι δεν γινόταν τις καλλιτεχνικές αποφάσεις να τις παίρνουν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, ένα εκ των οποίων είμαι και εγώ , τα οποία δεν έχουμε σχεδόν καμία σχέση με το αντικείμενο.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη  ο στόχος ήταν να εκδιωχθεί ο προηγούμενος Καλλιτεχνικός Διευθυντής,  διότι ενώ υπήρχε ξεκάθαρη θέση του Υπουργείου Πολιτισμού ότι  ήταν εφικτό  να ύπαρξη παράταση της θητείας του για ακόμα τρία χρόνια και ενώ θα μπορούσαμε ως δεύτερη λύση επίσης αν θέλαμε να αναθέσουμε σε έναν Θεατράνθρωπο ο οποίος θα αναλάμβανε το Καλλιτεχνικό τιμόνι του Θεάτρου μας έως την στιγμή που θα επιλέγαμε τον νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή μέσα από διαγωνισμό, επέλεξαν δυστυχώς τον τρίτο δρόμο. Ο δρόμος αυτός καθιστούσε αποκλειστικά υπεύθυνους για τις Καλλιτεχνικές προτάσεις και αποφάσεις τους εαυτούς τους. Διαχώρισα από την πρώτη στιγμή τη θέση μου και δυστυχώς έκαναν αποδεκτή την εισήγηση του προέδρου κυρίου Αθανασόπουλου ώστε να πορευτούν χωρίς Καλλιτεχνικό Διευθυντή διότι με αυτό τον τρόπο θα μπορούσαν ανενόχλητοι (ειδικά ο Πρόεδρος) να εκτελούν και χρέη που μέχρι τώρα ήταν δουλειά πάντα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή.
Το αποτέλεσμα της «Καλλιτεχνικής τους πινελιάς» ήταν τον χειμώνα που μας πέρασε να αγοραστούν δυο παραγωγές και να παρουσιαστούν στο Χανιώτικο κοινό. Το πρώτο έργο μάλιστα «Ζωή χαρισάμενη» το ανακοίνωσαν και ως παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕΚ. Είναι δυνατόν ένα έργο που έχει βραβευθεί ο συγγραφέας του Κώστα Τσιάνος για την δημιουργία του αλλά και η Ηθοποιός για την ερμηνεία της, να παρουσιάζεται στους συμπολίτες μας ως μια παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕΚ!
Η παραγωγή αυτή κύριε πρόεδρε ήταν του Θεσσαλικού Θεάτρου και είχε κάνει ήδη την δική της καλλιτεχνική πορεία. Όταν την αγοράζεις και την παρουσιάζεις στα Χανιά με συγχωρείται αλλά μόνο αυτόνομη  παραγωγή του θεάτρου μας δεν ήταν. Η δε δεύτερη «παραγωγή» (Ο μικρός εγώ) ήταν από μια Θεατρική ομάδα των Αθηνών με την ονομασία Αίολος, που πολύ απλά την αγοράσατε  για επτά  παραστάσεις, οι οποίες δόθηκαν μόνο στην πόλη των Χανίων.
Αυτή ήταν η καλλιτεχνική  παρέμβαση του Θεάτρου μας στα πολιτιστικά δρώμενα της Κρήτης, που το οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε ένα καθαρά  μεταπρατικό θέατρο. Εδώ να επισημάνω ότι μέχρι πρότινος το ΔΗΠΕΘΕΚ καλούσε διάφορα σχήματα στα Χανιά χωρίς κανένα κόστος για αυτό, αλλά πάντα στα πλαίσια μια φιλοξενίας βοηθώντας μόνο επικοινωνιακά και όχι ως μια συμπαραγωγή.
Το θέατρο μας είχε πάντα δικές του παραγωγές και για τον λόγο αυτό ήταν πάντα παράδειγμα προς μίμηση για τα άλλα ΔΗΠΕΘΕ της χώρας. Αν όμως η νέα Διοίκηση επιθυμεί να το κάνει ένα μεταπρατικό θέατρο , θα με βρεί απέναντι όπως και ένα μεγάλο κομμάτι της τοπικής κοινωνίας που ήδη αντιδρά με δημοσιεύματα και όχι μόνο στις κινήσεις της σημερινής Διοίκησης του ΗΠΕΘΕΚ.  Επί 17 έτη το ΔΗΠΕΘΕΚ είχε πάντα δικές του παραγωγές οι οποίες  μπορεί να ήταν καλές,  κακές  ή μέτριες και εκεί να συμφωνήσουμε, αλλά είχαν την σφραγίδα του ΔΗΠΕΘΕΚ  γιατί αυτός είναι και ο ρόλος του.
Το πιο ακραίο κατά την γνώμη  μου ήταν η συνάντηση του Προέδρου κυρίου Αθανασόπουλου και δυο μελών του Δ/Σ χωρίς καμία ενημέρωση μας στην Αθήνα με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών κύριο Θεοδωρόπουλο, έναν κατ εξοχήν θεατράνθρωπο με πολλά χρόνια θητείας στον χώρο του θεάτρου, με θέμα μια συμπαραγωγή για το καλοκαίρι μαζί με το ΔΗΠΕΘΕ  Ιωαννίνων, το Φεστιβάλ Αθηνών και το ΔΗΠΕΘΕΚ με το έργο του Αριστοφάνη Θερμοφοριάζουσες.
Ποιος είναι αυτός που αποφασίζει συναντήσεις και συνεννοήσεις για το Καλλιτεχνικό  αλλά και το οικονομικό  μέλλον του Θεάτρου μας  χωρίς να έχει πάρει έγκριση από το Διοικητικό Συμβούλιο κύριε πρόεδρε; Ποιος είναι αυτός που θεωρεί ότι είναι υπεράνω του Δ/Σ και απλώς έρχεται να μας ενημερώσει για την συνάντηση και να μας διαβεβαιώνει ότι για τους Καλλιτεχνικούς αλλά κι τους οικονομικούς όρους της παραπάνω συνεργασίας  πριν συμφωνηθεί οτιδήποτε θα έπαιρνε απόφαση το Διοικητικό Συμβούλιο κύριε πρόεδρε; Για να σας προλάβω,  άλλο απόφαση Συμβουλίου και άλλο ενημέρωση των μελών του για το τι πρόκειται να ακολουθήσει.
Μας διαβεβαιώνατε ότι αν δεν παρθούν οι αποφάσεις  από το Διοικητικό Συμβούλιο δεν θα υπήρχε καμία δέσμευση! Ως εκ θαύματος έρχεται το Φεστιβάλ Αθηνών και   ανακοινώνει δια στόματος κυρίου Θεοδωρόπουλου τη συνεργασία αλλά και το πρόγραμμα των παραστάσεων κι εμείς τα μέλη του ΔΗΠΕΘΕΚ δεν έχουμε πάρει καμιά απόφαση για τους Καλλιτεχνικούς ή τους οικονομικούς όρους αυτής της συνεργασίας, αλλά πολύ απλά είχαμε μέχρι τώρα μια ενημέρωση στο τελευταίο Συμβούλιο από τον πρόεδρο, όπου και είχα ζητήσει να παρευρεθώ στην επόμενη συνάντηση που θα είχαμε στην Αθήνα με το Φεστιβάλ Αθηνών ώστε να έχω ιδία άποψη για τους όρους της συνεργασίας. Αντί αυτού είχαμε τις ανακοινώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών και ερωτώ τον πρόεδρο κύριο Αθανασόπουλο ποιος είναι αυτός που δεσμεύτηκε για την θέση όλων των μελών του Συμβουλίου ,ότι δηλαδή συμφωνούν με τη συνεργασία αυτή χωρίς να γνωρίζουν τους όρους ή μήπως το Φεστιβάλ Αθηνών μας αγνόησε εντελώς και απλώς ανακοίνωσε τη συνεργασία μας μαζί του διότι μας θεωρεί δεδομένους και φτωχούς συγγενείς! Νομίζω όμως ότι και στις δυο περιπτώσεις το Θέατρο μας χάνει την αίγλη και την αξιοπιστία που είχε καταφέρει να κερδίσει με το σπαθί του όλα τα τελευταία χρόνια.
Σε ερώτηση στον κύριο Θεοδωρόπουλο αν δοθούν παραστάσεις και στην ενδοχώρα της Κρήτης, η απάντηση του ήταν αρνητική διότι όπως είπε τα σκηνικά είναι πολύ μεγάλα με αποτέλεσμα να χρειάζονται και ανάλογες σκηνές και επίσης ακόμα αναφέρθηκε και στον μεγάλο αριθμό των μελών του θιάσου. Να θυμίσω ότι όταν το ΔΗΠΕΘΕΚ ανέβασε τις Όρνιθες, μια υπερπαραγωγή, βρήκε τον τρόπο να δώσει παραστάσεις και στην ενδοχώρα. Αλλά ποιος είναι αυτός που έβαλε τους όρους του θεάτρου μας και εμείς δεν το γνωρίζουμε! Οφείλει απάντηση ο πρόεδρος στα μέλη του Δ/Σ αλλά και στους Χανιώτες.
Εδώ βέβαια φαίνεται και το κενό του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, με αποτέλεσμα κάποιοι να παίζουν ένα ρόλο που δεν τον γνωρίζουν, οδηγώντας το θέατρο μας σε αχαρτογράφητα νερά με απρόβλεπτα αποτελέσματα. Η πρόταση μου είναι να σταματήσει εδώ και τώρα κάθε κουβέντα με το Φεστιβάλ Αθηνών και ο νέος Καλλιτεχνικός Διευθυντής που θα προκύψει από τον διαγωνισμό μας που πιστεύω να γίνει σύντομα, να κρίνει αυτός ως ο μόνος αρμόδιος τους όρους και τα δεδομένα της παραπάνω παραγωγής, προκειμένου να διαφυλαχθεί το κύρος και το συμφέρον του Θεάτρου μας.
Το ΔΗΠΕΘΕ ΚΡΗΤΗΣ έχει μεγάλη ιστορία ικανή να σταματήσει κάθε προσπάθεια υποβίβασης του και για αυτό να είστε σίγουροι. Ο  λόγος  Δήμαρχε Χανίων κύριε Βάμβουκα πλέον είναι σε εσάς ως ο πολιτικός προϊστάμενος του ΔΗΠΕΘΕΚ. Εάν η θέση σας εξακολουθεί να είναι αυτή που πολλές φορές έχετε επαναλάβει στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου «εμπιστεύομαι απόλυτα τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΗΠΕΘΕΚ» τότε να γνωρίζετε ότι φέρεται ακέραια την πολιτική ευθύνη για το οτιδήποτε ήθελε να προκύψει στην πορεία του Θεάτρου μας.

Υ.Γ.
Ουδέποτε έως τώρα δεν υπήρξε Διοικητικό Συμβούλιο στην μακρόχρονη ιστορία του ΔΗΠΕΘΕΚ που ο πρόεδρος του να μην ήταν Θεσμικός. Πάντα πρόεδρος ήταν Δήμαρχος ή Αντιδήμαρχος!!!! Εσείς κύριε Βάμβουκα επιμένετε σε διαφορετική λύση, κάτι που είχε επισημάνει και η μέχρι πρότινος  Αντιδήμαρχος Πολιτισμού στην τελευταία της παρουσία στο Δημοτικό Συμβούλιο. Γιατί άραγε  τόση επιμονή…


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα