Το εμπόριο αβοκάντο, κερασιών, βατόμουρων και άλλων φρούτων θα επηρεαστεί αρνητικά από τα προτεινόμενα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, σύμφωνα με τη Χιλή και το Περού.
Οι δύο λατινοαμερικανοί εξαγωγείς υπέγραψαν κοινή δήλωση, σύμφωνα με την οποία η διεθνής ναυτιλία θα πρέπει να «αναλάβει επείγουσα δράση» ώστε να περιορίσει τις επιπτώσεις της στο κλίμα, σύμφωνα με τη συμφωνία του Παρισιού. Ωστόσο, λίγο πριν από την κρίσιμη συνάντηση κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για τη ναυτιλία τον Απρίλιο, προειδοποιούν ενάντια στη θέσπιση ορίων ταχύτητας στη θάλασσα, έναν από τους κανονισμούς που εξετάζεται για εφαρμογή πριν από το 2023.
Ο Ρολάντο Ντράγκο, πρεσβευτής της Χιλής στο Λονδίνο και επικεφαλής της αντιπροσωπείας της στο Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας, δήλωσε ότι η χώρα του έχει δεσμευτεί πολιτικά να συζητήσει την κλιματική δράση στη ναυτιλία. Η Χιλή θα υποστηρίξει ορισμένα μέτρα, αλλά ανησυχεί για την ταχύτητα των σκαφών, διότι θα επηρεάσει τις εξαγωγές, σύμφωνα με τον Ντράγκο.
Η 13σέλιδη υποβολή από τη Χιλή και το Περού, προτρέπει τον ΙΜΟ να λάβει υπ’ όψιν τη γεωγραφία και τον αντίκτυπο στα φρέσκα φρούτα.
Ενδεικτικά, μια αποστολή κερασιών από το Βαλπαραΐσο της Χιλής στη Σαγκάη της Κίνας απαιτεί 33 ημέρες στους 20 κόμβους και 44 ημέρες με 15 κόμβους ταχύτητας. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει την ποιότητα του φορτίου και το εμπόριο φρούτων γενικότερα, υποστηρίζουν οι δύο χώρες.
Σε γενικές γραμμές, τα πλοία χρησιμοποιούν λιγότερα καύσιμα και παράγουν χαμηλότερες εκπομπές όταν ταξιδεύουν αργά. Για παράδειγμα, όταν οι τιμές του πετρελαίου είναι υψηλές, πολλοί πλοιοκτήτες επιλέγουν να επιβραδύνουν τα πλοία ώστε να εξοικονομήσουν το κόστος των καυσίμων. Αυτό είναι το αντεπιχείρημα του ΙΜΟ, καθώς η συχνότερη επιβράδυνση των πλοίων το 2008 και το 2012, όταν το κόστος καυσίμων ήταν υψηλότερο, δεν επηρέασε ιδιαίτερα το εμπόριο φρούτων. Εξάλλου, η βιωσιμότητα ενός παγκόσμιου μέτρου δεν μπορεί να καθοριστεί από έναν μόνο τύπο φορτίου, αναφέρουν οι αξιωματούχοι του ΙΜΟ.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr