Διακρατική συνάντηση μαθητών και εκπαιδευτικών στο Παλέρμο
Την τελευταία εβδομάδα του Μάρτη πραγματοποιήθηκε στο Παλέρμο της Σικελίας, η έκτη και τελευταία συνάντηση των σχολείων που πήραν μέρος στο πρόγραμμα «Pl@ntNet – monitoring biodiversity of plants» στα πλαίσια προγράμματος Erasmus+ KA229.
Το ταξίδι μας ξεκίνησε τη Δευτέρα 27 Μάρτη με τρεις μαθήτριες και δύο συνοδούς καθηγήτριες. Οι εργασίες του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν από την Τρίτη 28 Μάρτη έως και την Παρασκευή 31 Μάρτη. Οι οικοδεσπότες μας έκαναν ότι μπορούσαν για να μας κάνουν να νοιώσουμε ευπρόσδεκτοι. Η υποδοχή στο σχολείο είχε πολύ-πολύ μουσική, τραγούδι και χορό. Το φαγητό περιλάμβανε παραδοσιακά πιάτα τόσο αλμυρά όσο και γλυκά και το πρόγραμμα συνολικά ήταν γεμάτο ευχάριστες δραστηριότητες.
Πραγματοποιήθηκαν όλες τις συμβατικές δραστηριότητες. Πιο συγκεκριμένα, την πρώτη μέρα κάθε αποστολή έκανε μια παρουσίαση των Εθνικών Πάρκων/Βοτανικών Κήπων της χώρας της, πραγματοποιήθηκε διάλεξη από ειδικό επιστήμονα πάνω σε αυτή τη θεματική, έγινε φύτευση ενός δέντρου και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού καθώς και υλικού διάχυσης.
Τις επόμενες ημέρες το πρόγραμμα είχε επίσκεψη και περπάτημα στο Εθνικό Πάρκο (Ficuzza) καθώς και στους Βοτανικούς Κήπους του Παλέρμο, πάντα συνοδεία Βιολόγου που μας έδινε πληροφορίες για τη χλωρίδα και πανίδα που συναντούσαμε.
Εντυπωσιακή ήταν και η ξενάγηση στο Ιστορικό Κέντρο της πόλης. Κάποια από τα μνημεία που επισκεφθήκαμε ήταν το Παλάτι των Νορμανδών και το Palatine Chapel, τον Καθεδρικό του Παλέρμο, εκκλησίες με ιδιαίτερο διάκοσμο, το θέατρο Massimo Vittorio Emanuele, το Δημαρχείο, την αίθουσα συνεδριάσεων της Τοπικής Διοίκησης, το Quattro Canti και άλλες πλατείες, Πινακοθήκη και τόσα άλλα επιβλητικά κτήρια.
Στον ελεύθερο χρόνο μας περιηγηθήκαμε και στο Ιστορικό Κέντρο αλλά και στο νέο κομμάτι, το Σαν Ελιζέ του Παλέρμο όπως συνηθίζουν να λένε οι ντόπιοι το εμπορικό τμήμα της πόλης. Είναι μια πόλη ζωντανή, οι άνθρωποι γελούν, αγκαλιάζονται, είναι ευγενικοί και εξυπηρετικοί. Σε κάθε πλατεία υπάρχουν καλλιτέχνες του δρόμου και παρέες που χορεύουν.
Στο τέλος της εβδομάδας αποχαιρετιστήκαμε και ξεκινήσαμε την επιστροφή μας, με μια μικρή στάση στη Ρώμη. Περάσαμε ένα πρωινό στην αιώνια πόλη. Απολαύσαμε μια μικρή γουλιά από το τέμπο και την ομορφιά της. Περπατήσαμε από το Κολοσσαίο, στο μνημείο και την πλατεία Vittorio Emanuele, τη Fontana di Trevi, τη Piazza Navona, και το Πάνθεον. Και γεμάτοι από εικόνες, χρώματα, και γεύσεις, επιστρέψαμε στα σπίτια μας.
Αυτή η συνάντηση είχε ένα σφίξιμο στην καρδιά, γιατί ολοκληρώθηκε ένας κύκλος που ξεκίνησε το 2020. Η έναρξη του προγράμματος συνέπεσε με την έλευση της πανδημίας και οι συναντήσεις μας έγιναν διαδικτυακά. Δεν ξέραμε καν αν θα μπορέσουμε να συναντηθούμε και στην πραγματική ζωή. Το 2021 μόλις επιτράπηκαν οι μετακινήσεις με πολύ άγχος ξεκινήσαμε: Malacky στη Σλοβακία, Σόφια στη Βουλγαρία, Χανιά, Terceira στις Αζόρες, Lanzarote στα Κανάρια Νησιά και τέλος Παλέρμο στη Σικελία. Με αρκετούς από τους συνεργάτες μας ταιριάξαμε, δεθήκαμε και υποσχεθήκαμε να βρεθούμε και πάλι μαζί στα νέα προγράμματα Erasmus αλλά και σε ιδιωτικές επισκέψεις. Το ίδιο συνέβη και με τους μαθητές μας που ήδη ξανασυναντήθηκαν στη Βουλγαρία όταν το Λύκειο μας στην εκδρομή της Γ’ Λυκείου επισκέφθηκε τη Βουλγαρία. Ακόμη, μαθητές και μαθήτριες διατηρούν επαφή με παιδιά μακρινών περιοχών μέσα από τα social media.
Συνολικά το πρόγραμμα πέτυχε τους στόχους του όσο της συγκεκριμένης θεματικής όσο και της ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής ιδέας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ολοκληρώθηκε, αλλά στο Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου συνεχίζουμε στα νέα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus, αυτά της Διαπίστευσης 2021-2027 θέλοντας να προσφέρουμε τα μέγιστα στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου γιατί τα συναισθήματα των μαθητών και μαθητριών μας, όπως αυτά που γράφει η Καρένια, μας παρακινούν να συνεχίσουμε : «Η συμμετοχή στο πρόγραμμα Erasmus, αποτέλεσε για μένα μια αξέχαστη εμπειρία. Είχα την ευκαιρία να συναναστραφώ ανθρώπους από πέντε διαφορετικές χώρες, να ανταλλάξω μαζί τους ιδέες και απόψεις, να αποκτήσω καινούργιες περιβαλλοντικές γνώσεις, να επισκεφτώ πάρκα και αξιοθέατα της πόλης του Παλέρμο και να γνωρίσω καλύτερα τόσο τις υπεύθυνες καθηγήτριες, όσο και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Πιστεύω λοιπόν, ότι σε κάθε έφηβο πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να βιώνει τέτοιες μοναδικές εμπειρίες».