Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Το γιγαντιαίο τείχος πάγου της Φουκουσίμα δεν σταματά τη διαρροή νερού στη ραδιενεργό περιοχή

Το γιγάντιο τείχος πάγου που κατασκευάστηκε κάτω από τον πυρηνικό σταθμό της Φουκουσίμα στην Ιαπωνία δεν αποτρέπει την εισροή υπόγειων υδάτων σε αυτόν, σύμφωνα με ρεπορτάζ του πρακτορείου Reuters.

Η αποτυχία συγκράτησης του νερού εμποδίζει τις ομάδες καθαρισμού να απομακρύνουν τα τελευταία επικίνδυνα ραδιενεργά καύσιμα, επτά χρόνια μετά το τσουνάμι που χτύπησε το σταθμό και πυροδότησε μια καταστροφική κατάρρευση.

Η κατασκευή της δομής ψύξης ολοκληρώθηκε το 2016, και αποτελεί μια προσπάθεια περιορισμού της ποσότητας ραδιενεργού νερού που δημιουργήθηκε από το ατύχημα. Ο στόχος είναι να παγώσει το έδαφος σε μια στερεή μάζα που εμποδίζει τα υπόγεια ύδατα που ρέουν από τους λόφους δυτικά της μονάδας να καταλήγουν στην ακτή.

Την εποχή της κατασκευής του τείχους, περίπου 800.000 τόνοι μολυσμένου νερού αποθηκεύονταν σε 1.000 τεράστιες βιομηχανικές δεξαμενές στην εγκατάσταση.

Τα δεδομένα που δημοσίευσε ο φορέας εκμετάλλευσης της μονάδας, Tokyo Electric Power Co (TEPCO), έδειξαν ότι η διαρροή του νερού έχει μάλιστα επιδεινωθεί από τότε που λειτουργεί η δομή.

Κατά μέσο όρο, 141 τόνοι νερού ημερησίως εισήλθαν στον τομέα των αντιδραστήρων, σε σύγκριση με 132 τόνους την ημέρα κατά τους προηγούμενους εννέα μήνες.

Η κατασκευή κόστισε περίπου 34,5 δισεκατομμύρια γιέν (261,75 εκατομμύρια ευρώ) σε δημόσιους πόρους και αποτελείται από περίπου 1.500 σωλήνες γεμάτους με άλμη, που ψύχθηκαν στους -30 βαθμούς Κελσίου και θάφτηκαν 30 μέτρα υπογείως.

Ωστόσο, η υδρολογία της περιοχής είναι περίπλοκη και έτσι είναι δύσκολο να προβλεφθεί η ακριβής ροή του νερού, ειδικά κατά τη διάρκεια ισχυρών βροχών.

Συνολικά, η TEPCO αναφέρει ότι ένας συνδυασμός αποχετευτικών αγωγών, αντλιών και πάγου έχει μειώσει τη ροή των υδάτων κατά 75%, από 490 τόνους ημερησίως κατά την περίοδο από το Δεκέμβριο του 2015 έως τον Φεβρουάριο του 2016, σε 110 τόνους την ημέρα από το Δεκέμβριο του 2017 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2018.

Ωστόσο, ο χώρος για την αποθήκευση του νερού αναμένεται να εξαντληθεί μέχρι το 2021, οπότε η διαδικασία παροπλισμού πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Το 2016, η εκτίμηση για το συνολικό κόστος του παροπλισμού αυξήθηκε σε 22,6 τρισεκατομμύρια γιέν (170 δισεκατομμύρια ευρώ), περισσότερο από το διπλάσιο της προηγούμενης εκτίμησης.

Πηγή: Ναυτεμπορική


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα