Μια διαφορετική εκπαιδευτική μέθοδο διδασκαλίας έζησαν οι μαθητές των Α1 και Α2 τρημάτων του σχολείου μας. Επισκέφτηκαν το Μουσείο Σχολικής Ζωής και παρουσίασαν δραματοποιημένο το έργο του Ν. Καζαντζάκη «Η Νέα Παιδαγωγική» (σχολ. εγχειρίδιο, Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, Α΄ Γυμνασίου). Το θέμα επιλέχτηκε με βάση τις αρχές της βιωματικής θεατρικής πράξης και της επαφής μέσω αυτής με τα λογοτεχνικά κείμενα σημαντικών Ελλήνων συγγραφέων.
Η δραματοποίηση του έργου προτάθηκε σε μια προσπάθεια οι μαθητές να ζήσουν το χτες, συγκρίνοντάς το με το σήμερα μέσα από την απόδοση των ρόλων του λογοτεχνικού κειμένου.
Κάνοντας, λοιπόν, ένα νοερό ταξίδι στο χώρο της νεοελληνικής λογοτεχνίας με το συγκεκριμένο κείμενο μέσα στο Μουσείο Σχολικής Ζωής που απεικονίζει την αντίστοιχη εποχή, τονίστηκαν τα στοιχεία που χαρακτήριζαν την παλιά διδακτική μεθοδολογία με τη μονομέρεια, το δογματισμό της, την έλλειψη εμπιστοσύνης και τη δασκαλοκεντρική θεώρηση της διδασκαλίας που τη διέκρινε.
Αντιπαραβάλλοντας αυτά τα στοιχεία σχετικά με το σύγχρονο σχολείο, αναδείχθηκαν οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας που θέτουν ως κέντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας το μαθητή στον οποίο ο δάσκαλος θα πρέπει να δώσει πρωτοβουλίες και ευκαιρίες αυτενέργειας. Το σύγχρονο σχολείο στοχάζεται πάνω στην αξία της μάθησης, επιδιώκοντας την αειφορία και τον διά βίου προσανατολισμό της γνώσης.
Οι Καθηγήτριες
Βενετία Δασκαλάκη-Καρδαμάκη ΠΕ02
Παρασκευή Φίλιου ΠΕ07
Σαπφώ Χριστινάκη ΠΕ11
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.