Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Το Γυμνάσιο Πλατανιά στην Ισπανία

 

Στην Ισπανία βρέθηκε το Γυμνάσιο Πλατανιά στο πλαίσιο του προγράμματος KA2 Erasmus+ με τίτλο: “Environment and Sustainability: Understand, Care, Act!”.

Όπως αναφέρει η σχετική ενημέρωση του σχολείου «με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη διεθνής συνάντηση εκπαιδευτικών και μαθητών του σχολείου μας στο Κάντιθ της Ισπανίας στο πλαίσιο του προγράμματος KA2 Erasmus+ με τίτλο: “Environment and Sustainability: Understand, Care, Act!”, το οποίο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2018 και πρόκειται να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουλίου του 2020.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε το διάστημα 21/1-25/1/2019 στο ισπανικό σχολείο ΙES Rafael Alberti, που μας φιλοξένησε, και έλαβαν μέρος 2 εκπαιδευτικοί και 8 μαθητές του σχολείου μας, μαζί με σχολεία από τη Ρουμανία και τη Γερμανία, που είναι και η συντονίστρια χώρα. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας μελετήσαμε και συζητήσαμε το θέμα της μεταφορών και της ενέργειας, το οποίο είχε δουλέψει κάθε χώρα μεμονωμένα όλο το προηγούμενο διάστημα.
Οι εργασίες διήρκεσαν τρεις ημέρες. Την πρώτη ημέρα παρακολουθήσαμε και συμμετείχαμε σε παρουσιάσεις σχετικές με το θέμα. Στη συνέχεια πήραμε μέρος σε πειράματα και εργαστήρια σχετικά με τις μετακινήσεις και την επίδρασή τους στο περιβάλλον, ενώ ακολούθησαν αθλητικές δραστηριότητες που είχαν ετοιμάσει οι Ισπανοί συνεργάτες μας, προερχόμενες από τις τέσσερις συμμετέχουσες χώρες.

Το απόγευμα ξεναγηθήκαμε και ταξιδέψαμε στην ιστορία της παλιάς πόλης του Κάντιθ, λιμανιού και στρατηγικού σημείου της ιβηρικής χερσονήσου.

Τη δεύτερη μέρα επισκεφθήκαμε έναν από τους μεγαλύτερους αιολικούς σταθμούς παραγωγής ενέργειας, στην περιοχή Ταρίφα, στο νοτιότερο σημείο της χώρας. Μάθαμε για τη λειτουργία του πάρκου, και τον τρόπο μετατροπής της αιολικής ενέργειας σε ηλεκτρική, ενώ μας δόθηκε η ευκαιρία να ανέβουμε στο κέντρο ελέγχου μιας ανεμογεννήτριας.

Επιστρέφοντας, σταματήσαμε στην παραλία της Μπολόνια, δυτικά της Ταρίφα, και επισκεφθήκαμε το μουσείο και τα ερείπια της ρωμαϊκής πόλης του 2ουαι. π.Χ., Baelo Claudia, που τον καιρό της ακμής της αποτελούσε σημαντικό εμπορικό κέντρο με την παραγωγή αλατιού και του Γκαρούμ, ενός είδους συντηρητικού της εποχής. Τέλος, περπατήσαμε στο κοντινό παραλιακό πευκοδάσος, που μας οδήγησε στους εντυπωσιακούς αμμόλοφους της περιοχής, όπου τα παιδιά το διασκέδασαν ιδιαίτερα.

Την τρίτη μέρα αρχικά επισκεφθήκαμε το κτήριο της περιφέρειας, υπεύθυνης για όλα τα δημαρχεία της περιοχής του Κάντιθ, και ενημερωθήκαμε για τα καινοτόμα προγράμματα που υλοποιούνται τα τελευταία χρόνια στον τομέα της ενέργειας. Ακολούθησαν ναυτικές δραστηριότητες σε τοπικό ναυτικό όμιλο, με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τρόπους μετακίνησης φιλικούς προς το περιβάλλον, όπου έκαναν ιστιοπλοΐα και κανόε καγιάκ με τη βοήθεια και την καθοδήγηση του εκεί έμπειρου προσωπικού.

Τόσο οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, όσο και οι γονείς των Ισπανών μαθητών, μας δέχτηκαν εγκάρδια και προσπάθησαν να μας κάνουν να νιώσουμε οικεία από την πρώτη στιγμή, παρόλες τις τυχόν δυσκολίες της γλώσσας. Γυρίσαμε πίσω με τις καλύτερες εντυπώσεις, γνώσεις και εμπειρίες, αλλά και με νέους φίλους από την Ευρώπη που έχουν κοινό όραμα με εμάς.
Στη συγκεκριμένη μετακίνηση συμμετείχαν οι μαθητές: Βουρδουμπάς Μιχάλης, Καραχάλιος Μανώλης, Μαρινάκης Γιώργος, Λεβεντάκης Άγγελος, Μπάνκοβα Μπόρι, Ορνεράκη Σοφία-Μανουέλα, Παρασκάκης Μάριος και Σπανουδάκη Μελίνα. Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Ρήγα Θεοδώρα και Ψυχογιού Διονυσία. Η επόμενη συνάντηση έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Μάιο στην πόλη Γκίμπαβ της Ρουμανίας»


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα