Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Το Μουσικό Σχολείο “ταξιδεύει” στην Τουρκία (φωτ.)

Στην Αντιόχεια της Τουρκίας μετά από πρόσκληση του σχολείου Karllsu Sosyal Bilimler Lisesi, Hatay βρεθήκαν από τις 8 έως τις 12 Νοέμβριου 2021 ο διευθυντής του Μουσικού Σχολείου Θερίσου Χανίων Ανδρεδάκης Γιώργος, οι καθηγήτριες Κορέλη Αλεξάνδρα και Χαλακατεβάκη Ειρήνη.

Στο πλαίσιο «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων ΚΑ229», Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης, Erasmus+ 2020 με κωδικό αριθμό 2020-1- RO01-KA229-079907_3 και τίτλο «STEAM iSTEAMwork» οι καθηγητές των συνεργαζόμενων σχολείων της Ελλάδας, Τουρκίας, Ρουμανίας, Λιθουανίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας, συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες, που είχαν τίτλο “Team Building with STEAM”.
Στην συνάντηση του έργου οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με τα σχολεία των άλλων εταίρων και τις STEAM δράσεις που εφαρμόζουν προσδοκώντας σε νέες εμπειρίες στο STEAM και σε δραστηριότητες μάθησης που βασίζονται στο STEAM. Οι καθηγητές όλων των χωρών έλαβαν μέρος σε μια σειρά δράσεων όπως: Πραγματοποίηση στα αγγλικά σχεδίου μαθήματος STEAM εντός τάξης παρουσία Τούρκων μαθητών με χρήση ΤΠΕ. Συμμετοχή σε εργαστήριο ‘μαρμάρωσης χαρτιού’ συνδέοντας την επιστήμη με μια εικαστική τεχνική που χρησιμοποιούνταν στη ζωγραφική τα οθωμανικά χρόνια , ενώ μέσω τηλεδιάσκεψης συμμετείχαν επίσης και άλλοι καθηγητές και μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων. Εκτός ορίων της τάξης παρακολούθησαν μία επίδειξη με drones που σχεδίασαν και κατασκεύασαν οι μαθητές του τουρκικού σχολείου. Επεκτείνοντας την επιστημονική και τεχνολογική εκπαίδευση στη φύση έγιναν: Εργαστήριο μαθηματικών για τη συμμετρία και τα γεωμετρικά σχήματα με ψηφιδωτές πέτρες, εμπνευσμένα από σύμβολα του Hatay. Εργαστήριο με θέμα «Τα Μαθηματικά στη Φύση» όπου στη σκιά ενός θρυλικού τεράστιου δέντρου για σειρά υπολογισμών εφαρμόστηκε το θεώρημα της σειράς Riemann και τη Χρυσή Αναλογία. Επίσκεψη στο PayaSTEM Merkezi, στο εκπαιδευτικό κέντρο που λειτουργούν τμήματα Ρομποτικής Κωδικοποίησης, Μαθηματικής Μοντελοποίησης, Επιστημονικής Διερεύνησης, όπου πραγματοποιηθήκαν εργαστήρια με τη χρήση πολλών εκπαιδευτικών υλικών όπως αισθητήρες, ηλεκτρονικά κυκλώματα, Arduino, 3D εκτυπωτές, Lego.
Το Hatay, που βρίσκεται στην νοτιότερη περιοχή της Τουρκίας δίπλα από την Συρία, είναι γνωστό για την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά του καθώς αποτέλεσε το σταυροδρόμι πολιτισμών. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν: το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αντάκειας, το οποίο είναι γνωστό στον κόσμο για την εξαιρετική συλλογή ψηφιδωτών Ρωμαϊκής και Βυζαντινής περιόδου. Το Μουσείο-ξενοδοχείο της Αντάκειας που βρίσκεται το μεγαλύτερο άθικτο ψηφιδωτό του κόσμου. Την εκκλησία του Αγίου Πέτρου, χρισμένη στη σπηλιά όπου δίδαξε ο Απόστολος Πέτρος, και είναι ο πρώτος καθεδρικός χριστιανικός ναός στην ιστορία 34 μ.Χ., Την ελληνορθόδοξη εκκλησία στην Αντιόχεια (Πατριαρχείο της Αντιόχειας) όπου συνομίλησαν με τον ιερέα για τη μακρά κληρονομιά της χριστιανικής κοινότητας. Τη σήραγγα Vespasianus Titus αρχαίο τούνελ νερού του Τίτου κατασκευασμένο τον 1ο και 2ο αιώνα μόνο με ανθρώπινο δυναμικό σκάβοντας τους βράχους και Σπήλαιο Beşikli από τους μεγαλύτερους και πιο διάσημους βραχώδεις λαξευμένους στο βουνό τάφους
Όλοι οι συμμετέχοντας έτυχαν θέρμης υποδοχής τόσο από τον διευθυντή και τους καθηγητές του σχολείου υποδοχής, όσο και από το διευθυντή περιφερειακής εκπαίδευσης όπου κατά την διάρκεια της συνάντησης τονίστηκαν οι κοινές παιδαγωγικές ανάγκες για αναζήτηση καινοτόμων τρόπων σκέψης, διδασκαλίας και εφαρμογών STEAM στη σημερινή εκπαίδευση τόσο για εκπαιδευτικούς όσο και για μαθητές.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα