Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Tο Μουσικό Σχολείο Θερίσου στη Λιθουανία

» Στο πλαίσιο του έργου «STEAMiSTEAMwork»

Την τελευταία κινητικότητα του έργου με τίτλο «STEAMiSTEAMwork» και κωδικό αριθμό 2020-1- RO01-KA229-079907_3, “Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων ΚΑ229”, Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης, Erasmus+2020 είχε το Μουσικό Σχολείο Θερίσου από τις 8 μέχρι τις 12 Μαΐου 2023.

Όπως και οι εταίροι του, από τα σχολεία ‘Liceul Tehnologic Aurel Vlaicu Lugoj’ της Ρουμανίας, το ADEMINHO/Escola Profissional do Alto Minho Interior της Πορτογαλίας και το ‘Ies Melendez Valdes’ της Ισπανίας, μετέβησαν στην Λιθουανία, συγκεκριμένα στο Eišiškės, μια μικρή πόλη στη νοτιοανατολική Λιθουανία στα σύνορα με τη Λευκορωσία και συμμετείχαν σε εβδομάδα εργασιών με τίτλο «Summer camp with STEAM».
Oι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολειού υποδοχής «Salcininku r. Eisiskiu Stanislovo Rapolionio Gimnazija » καλωσόρισαν τις αποστολές με παραδοσιακές φορεσιές, κεράσματα και μουσικά ακούσματα του τόπου τους. Η διευθύντρια του σχολείου Danuta Zuzo και η υπεύθυνη του έργου αυτού Emilija Zuziene έκαναν την επίσημη έναρξη της συνάντησης του έργου, με δραστηριότητες γνωριμίας, ξενάγηση στο σχολείο, επίσκεψη στα εργαστήρια και στους χώρους – τάξεις διδασκαλίας. Την εβδομάδα αυτή οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα έλαβαν μέρος σε σειρά STEAM δραστηριοτήτων.

Οι μαθητές χωρισμένοι σε πολυπολιτισμικές ομάδες συμμετείχαν σε δράσεις στα εργαστήρια χημείας και βιολογίας του σχολείου, που συντόνιζαν οι αντίστοιχοι καθηγητές των ειδικοτήτων αυτών, επεκτείνοντας τις γνώσεις τους σε θέματα βιολογίας, χημείας και φυσικής. Έγιναν παρουσιάσεις των Flip Books (ηλεκτρονικών βιβλίων με μια σειρά εικόνων που αλλάζουν σταδιακά από τη μία σελίδα στην άλλη), που είχαν δημιουργήσει οι μαθητές της κάθε χώρας πριν την μετακίνηση, με θέμα ένα εθνικό ή τοπικό μύθο. Πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός «γέφυρας σπαγγέτι» όπου οι μαθητές χωρισμένοι σε διεθνείς ομάδες εργαστήκαν στο σχεδιασμό και τη κατασκευή της ισχυρότερης γέφυρας, ενσωματώνοντας τις γνώσεις τους και χρησιμοποιώντας νόμους της φυσικής, των μαθηματικών και της μηχανικής.

Οργανώθηκε από καθηγητές χημείας και βιολογίας Βραδιά Ερευνητών με εκπαιδευτικά παιχνίδια STEM στη Λιθουανική φύση, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αναλύσουν τις βιολογικές, χημικές και φυσικοχημικές διεργασίες που συμβαίνουν στη φύση, στα φυτά και τους ζωντανούς οργανισμούς της περιοχής. Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο κέντρο Alytaus STEAM, ένα τμήμα του Alytus College, όπου οι μαθητές χωρισμένοι σε δυο ομάδες συμμετείχαν σε εργαστήρια Ρομποτικής πειραματίστηκαν και εξοικειώθηκαν με προηγμένες τεχνολογικές λύσεις ρομποτικής και πληροφορικής, καθώς και εργαστήρια Φυσικής-Μηχανικής όπου εκτελώντας διάφορες ερευνητικές πρακτικές εργασίες στη φυσική, συνδέοντας τις γνώσεις και τις ικανότητες των μαθηματικών με τη μηχανική και την εφαρμογή τους, προέβηκαν στην επίλυση κατασκευαστικών προβλημάτων.

Έγινε επίσκεψη στο Energetikos ir Τechnikos Μuziejus το Μουσείο Ενέργειας και Τεχνολογίας στο Βίλνιους, ένα πρώην εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας που διατηρεί τον παλιό εξοπλισμό του και παρουσιάζει την βιομηχανική ιστορία της Λιθουανίας, ενώ παράλληλα διαθέτει αίθουσες με διαδραστικά εκθέματα που εμφανίζονται φυσικοί νομοί και φαινόμενα και εκεί οι μαθητές μέσα από το παιχνίδι εξοικειώθηκαν με ευχάριστο τρόπο με διαφορετικές πτυχές των θετικών επιστήμων.
Τις ημέρες αυτές δόθηκε επίσης η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να επισκεφτούν μέρη φυσιολατρικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος όπως το πάρκο στην περιοχή Alytus με διαδρομές για πεζούς και ποδηλάτες, με τη λίμνη Dailidė, με χώρους αναψυχής και άθλησης, τη γέφυρα White Rose την ψηλότερη γέφυρα της χώρας στις όχθες του ποταμού Nemunas με πανοραμική θέα στο οχυρό του λόφου Alytus. Το Merkinė έναν από τους παλαιότερους οικισμούς στη Λιθουανία, τον πύργο παρατήρησης της Merkinės ύψους 25 μέτρων μέσα στο πευκοδάσος, το τεχνητό ανάχωμα-λοφίσκο Merkinė με την υπέροχη θέα στα γύρω δάση και ποτάμια και που προσδίδει σύμφωνα με τους ντόπιους σωματική ευεξία και πνευματική ισορροπία η διαδρομή εκεί. Το Trakai που στα χρόνια της συγκρότησης του λιθουανικού κράτους ήταν μια από τις σημαντικότερες πόλεις με στρατιωτική ισχύ. Σήμερα το κάστρο γοτθικού στυλ του νησιού Τρακάι που υπήρξε βασιλική κατοικία για τους μεγάλους δούκες είναι ένα μουσείο που σε εισάγει στην ιστορία της Λιθουανίας.

Πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στην πρωτεύουσα της χώρας το Vilnius, στην παλιά πόλη που έχει περιληφθεί στα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, στην Cathedral Square την πλατεία με το καθεδρικό ναό, το λευκό καμπαναριό- πύργο
και θέα στο λόφο του κάστρου Gediminas, τη παλιά εβραϊκή συνοικία, τη μποέμ συνοικία Užupis που ζει ένας ακμάζων πληθυσμός καλλιτεχνών. Μέσα από την περιήγηση δόθηκε η ευκαιρία για συζήτηση και εξιστόρηση του ταραγμένου παρελθόντος της χώρας μέχρι να γίνει ανεξάρτητο κράτος το 1991.

Έγινε επίσκεψη στα γραφεία του Δήμου – Περιφέρειας Σαλτσινίνκαϊ (Shalcininkai) όπου μας υποδέχτηκαν ο Henrik Danulevič επικεφαλής και ειδικός σε θέματα παιδείας της περιφέρειας και ο Valdemar Sliževski σύμβουλος του δημάρχου Zdzislav Palevic, ο οποίος σε παρουσίαση του, μας έδωσε γεωγραφικές, διοικητικές, πολιτισμικές, οικονομικές, πολιτιστικές πληροφορίες για την περιοχή του (στη νοτιοδυτική Λιθουανία στα σύνορα με τη Λευκορωσία, κυρίως αγροτική περιοχή με πολυεθνικό χαρακτήρα που αποτελείτε κυρίως από Πολωνούς και Λιθουανούς μαθητές) και ταυτόχρονα, αναφέρθηκε την σημασία που δίνουν ως φορείς στις συνεργασίες και στις κοινές δράσεις εκτός συνόρων. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην προτεραιότητα που δίνουν για την εκπαίδευση της μαθητιώσας νεολαίας τόσο εντός σχολείου όσο και εκτός τάξης (οι διδακτικές επισκέψεις για κάθε γνωστικό αντικείμενο περιλαμβάνονται υποχρεωτικά στο πρόγραμμα σπουδών), στη χρηματοδότηση μοντέρνων νεοοικοδομήσιμων σχολικών συγκροτημάτων με ευρύχωρες τάξεις διδασκαλίας και μελέτης, βιβλιοθήκες, χώρους άθλησης και τεχνολογικά πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια θετικών επιστημών και πληροφορικής. Τόνισε την αξία που έχει η συμμέτοχη των νέων σε ευρωπαϊκά προγράμματα για τις ευκαιρίες που προσφέρουν, τις δυνατότητές κι τις ευκαιρίες που αναπτύσσονται σε διεθνές επίπεδο που επηρεάζουν τελικά τις επαγγελματικές και κοινωνικοπολίτικες επιλογές τους.

Η ομάδα του Μουσικού Σχολείου Θερίσου που συμμετείχε στην κινητικότητα αποτελούνταν από 5 μαθητές του σχολείου μελή της ομάδας του έργου STEAM, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες Ειρήνη Χαλακατεβάκη ΠΕ03 Μαθ/κο, Αλεξάνδρα Κορέλη ΠΕ03 Μαθ/κο και τον Διευθυντή του σχολείου Γεώργιο Ανδρεδάκη ΠΕ04.02 Χημικό, μελή της παιδαγωγικής ομάδας του έργου, το οποίο ολοκληρώνεται μετά από μια τριετή συνεργασία, μέσα από δύσκολες τόσο για την εκπαίδευση όσο και για την κοινωνία καταστάσεις (πανδημία covid, πόλεμος Ουκρανίας, καταστροφικός σεισμός στην Αντιόχεια από όπου ήταν ο εταίρος μας από την Τουρκία) που επηρέασαν την πορεία αλλά όχι την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου!


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα