» Ψευτοδίλημμα τα περί «μη κυβερνησιμότητας»
» Εύνοια Ν/Σ για παντοδύναμους Δημάρχους με διακοσμητικό τον ρόλο των αντιπολιτεύσεων
Κύριε διευθυντά,
βασικός στόχος του νομοσχεδίου είναι να καταργήσει την απλή αναλογική και θέτει ως όριο εκλογής δημάρχων και περιφερειαρχών από τον α’ γύρο το 43%!
Οι υπόλοιποι ψήφοι του 57% ποιο ρόλο έκφρασης των εκλεγμένων και ποια δυνατότητα θα έχουν να εισακουστούν ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ στα Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια;
Προσοχή! Άλλο η δυνατότητα έκφρασης άποψης στα Συμβούλια και άλλο η δυνατότητα ουσιαστικού ελέγχου στις αποφάσεις και πράξεις των παντοδύναμων (ελέω νέου νόμου) δημάρχων ή Περιφερειαρχών.
Ισχυρές έως και ανεξέλεγκτες θα είναι οι τοπικές αρχές και οι αντιπολιτεύσεις θα είναι αποδυναμωμένες αφού αυτό επιφυλάσσει για τους Δήμους και τις Περιφέρειες ο νέος εκλογικός νόμος για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Το ψευτοδίλημμα που προτάσσεται από ορισμένους νυν Δημάρχους και Περιφερειάρχες, με επικλήσεις για δήθεν τωρινά προβλήματα «κυβερνησιμότητας», είναι έωλα επιχειρήματα που δεν αντέχουν στην λογική μιας περισσότερο εύρυθμης δημοκρατικής λειτουργίας ενός από τα κορυφαία θεσμικά όργανα για τις Τοπικές κοινωνίες όπως είναι οι Ο.Τ.Α.
Την «αίγλη» του «ΕΝΟΣ ΑΝΔΡΟΣ ΑΡΧΗ» οραματίζεται το νέο νομοσχέδιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση επιδιώκοντας την κατάργηση της απλής αναλογικής που προέβλεπε το ισχύον σήμερα πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ».
Το πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ» είχε μια πρακτική φιλοσοφία που ήθελε την εμβάθυνση της Δημοκρατίας, την ενίσχυση της συμμετοχής και την βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των ΟΤΑ.
Ποια είναι εδώ η φιλοσοφία του προτεινόμενου στην Βουλή νέου νομοσχεδίου;
Ποια η θεραπεία της δημοκρατίας (πάντα να αναζητούμε το καλύτερο από το μέτριο) όταν δεν δίδεται η δυνατότητα ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ στη λήψη αποφάσεων; Με ποια αντιπροσωπευτικότητα θα γίνεται η λογοδοσία;
Πώς θα λειτουργεί και θα έχει αποτελεσματικότητα η συνεργασία, η πολυφωνία, η σύνθεση των απόψεων και εν τέλει η εφαρμογή της συνεργασίας μεταξύ όλων των εκλεγμένων στα Δημοτικά Συμβούλια;
Ποια τύχη θα έχουν τα προβλήματα κάθε πρώην Κοινότητας ή χωριού όταν θα εντάσσονται σε σύνολο πολλών πρώην Τοπικών Κοινοτήτων; Γιατί αφαιρείται ο ρόλος του ανεξάρτητου υποψήφιου προέδρου στις Τοπικές Κοινότητες και τον εντάσσουν στην ουρά των ψηφοδελτίων υποψηφίων Δημάρχων, άρα εξαρτημένο;
Ακόμα, πώς θα ελέγχεται η τυχόν διασπάθιση οικονομικών πόρων, η τυχόν διαφθορά, η τυχόν αυθαιρεσία, του «ενός ανδρός/γυναικός» Αρχή, όταν ελέω παντοδυναμίας, στις υπηρεσίες των δήμων, ο δήμαρχος θα αποφασίζει για τα μικρά και μεγάλα ζητήματα που αφορούν τον Δήμο και βέβαια ποιοι υπάλληλοι θα μπορούν να εκφράζουν διαφωνία ή να εναντιώνονται σε μια τέτοια παντοδυναμία, είτε τα θέματα αφορούν μελέτες, αναθέσεις έργων, κατανομή πιστώσεων, υποβάθμιση περιβάλλοντος και πολλά άλλα παραδείγματα της καθημερινότητας;
Να θυμηθούμε τις εκθέσεις των Γενικών Επιθεωρητών της Δημόσιας Διοίκησης που παρουσίαζαν, διαχρονικά, και καταλόγιζαν… πρωταθλητισμό στη διαφθορά στους Δήμους!
Και αυτό, έλεγαν, συνέβαινε κατ’ εξακολούθηση! Με την κακοδιαχείριση και την ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ να είναι σύνηθες φαινόμενο αφού οι όποιες αποκαλύψεις σκανδάλων, σε σοβαρές πειθαρχικές υποθέσεις, οι ποινές ήταν και είναι… χάδι για τους εμπλεκόμενους!
Βιωματικά παραδείγματα με αυθαιρεσίες και κακοδιοικήσεις είχα ο ίδιος κατά τη 12ετή θητεία μου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, και βέβαια αρκετές φορές κατήγγειλα δημόσια τις συγκεκριμένες περιπτώσεις είτε στα τηλεοπτικά κανάλια είτε στον έντυπο Τύπο, φτάνοντας ακόμα και σε δικαστικές αίθουσες.
Αλήθεια, οι νυν αυτοδιοικητικοί, αντιπολιτευόμενοι δήμαρχοι, αντιπεριφερειάρχες, πολιτικά πρόσωπα και λοιποί, θα αποδεχτούν μοιρολατρικά την ψήφιση ενός νομοσχεδίου που δεν προστατεύει την λειτουργία των Δήμων από την «πελατοκρατία», την «κομματοκρατία», την «φαυλότητα» και την αναξιοκρατία ή θα βρουν τρόπο να διαμαρτυρηθούν για ένα νομοσχέδιο που είναι «κομμένο και ραμμένο» στις ιδεολογικές καταβολές ενός γνωστού και μη εξαιρετέου Βορίδη;
Γιάννης Μ. Γαβριλάκης
Με 12ετή θητεία σε τοπική κοινότητα