Κύριε διευθυντά,
όσο πλησιάζει η ώρα παράδοσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στο Γερμανικό κράτος, συνειδητοποιούμε πόσο καταστροφική θα είναι για τις επόμενες γενιές, αυτή η αποικιοκρατική σύμβαση.
Συνειδητοποιούμε πόσο πολύ έχουμε απομακρυνθεί από την ”Ευρώπη των Λαών” και της αλληλεγγύης και οδεύουμε σε μια Ευρώπη των οικονομικά ισχυρών και της καταλήστευσης των αδυνάτων. Χωρίς αιδώ μάλιστα ο Ευρωπαίος επίτροπος Πιέρ Μοσκοβισί, αρμόδιος για τα οικονομικά, δήλωσε πρόσφατα, ότι αυτή η συμφωνία έγινε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την κινητοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων.
Ας μου επιτρέψει ο κ. Επίτροπος κάποιες αντιρρήσεις. Να του θυμίσω ότι εδώ δεν πρόκειται για αποκρατικοποίηση, αλλά για μεταφορά περιουσίας από το Ελληνικό στο Γερμανικό κράτος. Αυτήν την φορά, ελέω Ευρώπης γίνεται κάτι παρόμοιο που έγινε και στην κατοχή…τότε πήραν με την βία των όπλων, το χρυσό από την τράπεζα της Ελλάδος, το κατοχικό δάνειο… τώρα παίρνουν με την οικονομική βία τις δημόσιες κερδοφόρες επιχειρήσεις… Πέραν τούτου, όταν λέμε επενδύσεις, κ. Επίτροπε, σημαίνει ότι ο επενδυτής έχει χρήματα, ή έχει την φερεγγυότητα να δανειστεί χρήματα, για να τα φέρει σε μια χώρα, όπου χρειάζεται κεφάλαια. Η συγκεκριμένη γερμανική εταιρεία, όχι μόνο δεν έφερε δικά της χρήματα, αλλά πήρε από τα λίγα που υπήρχαν ακόμα, που υποτίθεται προορίζονταν για τις ντόπιες επιχειρήσεις. Δανείστηκε από την Alpha Bank 284,7…. την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης 186,7….την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων 280,4… την Παγκόσμια Τράπεζα IFC 154,1 και την Παραευξείνια Τράπεζα -BSTDB με έδρα την Θεσ/νίκη 62,5 εκ., την μεγαλύτερη χρηματοδότηση που έχει παράσχει ποτέ αυτή η διακρατική τράπεζα, όπου η χώρα μας είναι μεγαλομέτοχος. Στη χρηματοδότηση λοιπόν της Fraport συμμετέχει η Alpha Bank όπου είναι μέτοχος το κράτος, όπως επίσης υπάρχει συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου και σε κάποια άλλα τραπεζικά ιδρύματα που χρηματοδοτούν τη Γερμανική εταιρεία… που σημαίνει ότι τη χρηματοδότηση της Γερμανικής Δημόσιας εταιρείας την κάνει ο Ελληνας φορολογούμενος… Η Fraport λοιπόν έχει προτεραιότητα έναντι των Ελληνικών επιχειρήσεων, γιατί έτσι το απαιτεί η αλληλέγγυα Ευρώπη και το αποδέχτηκε η ”Αριστερή ” μας κυβέρνηση.
Την στιγμή μάλιστα που οι καταθέσεις το 2017 μειώνονται δραματικά,… έχουμε φθάσει στο χαμηλό 15 ετών, 119,7 δισ. τέλος Ιανουαρίου… Ετσι ενώ το 2016 οι ελληνικές τράπεζες είχαν μειώσει κατά 25 δισ ευρώ την χρηματοδότηση τους από τον ELA, το 2017 όχι μόνο δεν μείωσαν, αλλά ενισχύθηκαν με 400 εκ. ευρώ για να αντισταθμίσουν την εκροή των καταθέσεων και να κρατήσουν τους δείκτες που απαιτεί η κεντρική τράπεζα.
Κι είναι άκρως συγκινητικό, ότι τώρα που απαίτησε η Fraport να χρηματοδοτηθεί από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ, δεν «διατύπωσε αντίρρηση» για τον καθορισμό ενός ανώτατου ορίου έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα (ΕLA) των Ελληνικών Τραπεζών.
Εδώ πλέον είναι ξεκάθαρος ο κυνισμός των εταίρων και η υποτέλεια των κυβερνώντων.
Τελειώνοντας θα ήθελα να αναφέρω, ότι το ΔΑΣΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ, για το οποίο Ελληνικό Δημόσιο και Ευρωπαϊκά ταμεία επένδυσαν πάνω από 100 εκ. για να το επεκτείνουν, ενώ η Fraport δεν ξόδεψε ούτε ένα ευρώ, μας ανακοίνωσε ότι από την ημερομηνία παραλαβής του θα γίνει πιο ακριβό κατά 2,5 ευρώ… Με την αύξηση του τέλους σπατόσημου κατά 1 ευρώ, που αναγράφεται στην σύμβαση, τότε η αύξηση ανά επιβάτη ανέρχεται στα 3,5 ευρώ.
Ακόμα το δικό μας αεροδρόμιο έχει υψηλότερο τέλος προσγείωσης από το αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσ/νίκης. Εαν προσθέσουμε σ’ αυτό, ότι η Fraport Greece, χρεώνει τέλος φωτισμού, μόνο σε δυο από τα 14 αεροδρόμια, στο Χανίων και του Ακτίου, τότε είναι αυτονόητο, ότι το δικό μας αεροδρόμιο θα γίνει πιο ακριβό για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.
Η απραξία αλλά και οι επιπτώσεις της… δικά μας.