Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Το νηπιαγωγείο του µέλλοντος

Σχεδιάστηκε από φοιτητές στη Θεσσαλονίκη

Βιώσιµα φουτουριστικά κτήρια σε όλα τα σχήµατα, παραδοσιακά σπιτάκια εµπνευσµένα από παιδικές ζωγραφιές, πράσινοι εξωτερικοί χώροι που θυµίζουν την επαρχία της Ελλάδας, πραγµατικό παιχνίδι στις παιδικές χαρές, φρέσκες οπτικές µε όραµα για το µέλλον.

Φοιτητές αρχιτεκτονικής του ΑΠΘ, δηµιουργήσαν 15 οµάδες στο εργαστηριακό µάθηµα, «08ΕΧ19: Η Τέχνη της Τεχνικής και η Τεχνική της Τέχνης» και παρουσίασαν σήµερα τις µελέτες-προτάσεις τους, στο δήµο Θεσσαλονίκης, για την κατασκευή τριθέσιου νηπιαγωγείου στην περιοχή Χαριλάου της Θεσσαλονίκης.
«Φέτος σε συνεργασία µε το ∆ήµο Θεσσαλονίκης, επιλέχθηκε ως αντικείµενο µελέτης, για τους περίπου 45 φοιτητές που συµµετέχουν, ένα νηπιαγωγείο στην περιοχή Χαριλάου, σε οικόπεδο που πρόκειται στο µέλλον να κατασκευαστεί νηπιαγωγείο, βάσει των προδιαγραφών και τα ζητούµενα που έθεσε ο ∆ήµος», επισήµανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αν. καθηγητής Αρχιτεκτονικής Θέµης Χατζηγιαννόπουλος και εξήγησε πως, «το εργαστηριακό µάθηµα, «08ΕΧ19: Η Τέχνη της Τεχνικής και η Τεχνική της Τέχνης», αφορά κυρίως στον τρόπο που υπεισέρχονται κάποιες από τις τεχνικοοικονοµικές παραµέτρους του σχεδιασµού, στη νοητική και επιχειρησιακή διεργασία της αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Είναι ουσιαστικά η επίλυση και προδιαγραφή ενός αρχιτεκτονικού συνθετικού θέµατος, όπου όλες οι παράµετροι συντίθενται ισότιµα σε ενιαία άσκηση πρακτικής εφαρµογής του σχεδιασµού, αλλά και ταυτόχρονης σχετικής θεωρητικής τεχνικής κατάρτισης».
«Εµείς έχουµε φτιάξει ένα κυκλικό κτήριο, µε την παιδική χαρά τοποθετηµένη στο δώµα. Θέλουµε γενικότερα να δώσουµε αρκετό δηµόσιο χώρο στην περιοχή, καθώς αντιληφθήκαµε ότι έχει αρκετή έλλειψη, αλλά και στα παιδιά θέλουµε να δώσουµε πάρα πολύ χώρο για παιχνίδι, διότι πιστεύουµε ότι είναι αυτό που χρειάζονται περισσότερο από οτιδήποτε άλλο στην πόλη», εξήγησε η φοιτήτρια αρχιτεκτονικής Κυράννα Φάρδη, τονίζοντας ότι η συµµετοχή στο συγκεκριµένο εργαστήριο, ήταν µία πολύ ωραία και δηµιουργική εµπειρία.
Ο Ηλίας Νικολαΐδης και η οµάδα του, όλοι φοιτητές στο τµήµα αρχιτεκτονικής του ΑΠΘ, πρότειναν ένα σύνολο από κτίρια, «το οποίο ουσιαστικά αρθρώνει ένα µικρό χωριό µέσα στο οικόπεδο της πρότασης, στην περιοχή της Χαριλάου, επειδή καταλάβαµε ότι η πόλη δεν είναι τόσο φιλική προς το παιδί, µε τις µονότονες πολυκατοικίες, τους µικρούς δρόµους, τα στενά σοκάκια και τα αφιλόξενα πεζοδρόµια, ενώ το παιδί χαίρεται όταν θα πάει στο χωριό του. ‘Αλλωστε το πρώτο πράγµα που µαθαίνουν να σχεδιάζουν τα παιδιά, είναι ένα σπιτάκι µε µία οροφή. Αυτό θέλαµε κι εµείς να εισάγουµε στο δικό µας project, στο δικό µας σχεδιασµό, την έννοια του χωριού και της συµπερίληψης, έτσι ώστε µε κάποιο τρόπο να κάνουµε το παιδί να θέλει να βρίσκεται στο νηπιαγωγείο, όσο θέλει να βρίσκεται και στο σπίτι του, δηλαδή να νιώθει οικία λες και είναι µέσα στο δωµάτιο του ή στην γιαγιά του στο χωριό».
«Θεωρώ πολυ σηµαντική τη συνεργασία των τεχνικών υπηρεσιών του δήµου Θεσσαλονίκης µε το πανεπιστήµιο και ειδικά µε τους φοιτητές αρχιτεκτονικής», επισήµανε ο αντιδήµαρχος τεχνικών έργων, περιβάλλοντος και βιώσιµης κινητικότητας Πρόδροµος Νικηφορίδης και διευκρίνισε πως, «για εµάς, έχει µεγάλο ενδιαφέρον να µεταφέρουµε τα προβλήµατα και τα εµπόδια που µπορεί να συναντήσει ένας αρχιτέκτονας στο σχεδιασµό µιας µελέτης, να µεταφέρουµε τις γνώσεις µας, προκειµένου να βοηθήσουµε τους φοιτητές να αντιληφθούν, σε όλο το µέγεθος, το πρόβληµα που έχουν να λύσουν. Ταυτόχρονα είµαστε χαρούµενοι που ανταλλάσσουµε απόψεις και εισπράττουµε από τους φοιτητές, τη φρεσκάδα των ιδεών, των σκέψεων και του οράµατος τους».
Το αντικείµενο µελέτης, για το ακαδηµαϊκό έτος 2023 – 2024, προσδιορίστηκε σε συνεργασία µε το ∆ήµο Θεσσαλονίκης, προκειµένου να βασίζεται σε πραγµατικές ανάγκες και κτιριολογικό πρόγραµµα κατά τις ισχύουσες προδιαγραφές. Το ακίνητο που επιλέχθηκε βρίσκεται σε προχωρηµένη διαδικασία απόκτησης και σε περιοχή µε σηµαντικές ανάγκες, εποµένως η «άσκηση» των φοιτητών συµβάλλει παράλληλα στις διαδικασίες του ∆ήµου Θεσσαλονίκης για την ωρίµανση του συγκεκριµένου ακινήτου για πλήρη αξιοποίηση. «Το ζητούµενο του συγκεκριµένου µαθήµατος, είναι γεφυρωθεί το χάσµα µεταξύ θεωρητικής κατάρτισης και κατεστηµένης πρακτικής του κλάδου, εποµένως είµαστε ιδιαιτέρως χαρούµενοι, διότι οι φοιτητές µας σχεδιάζουν συγκεκριµένο κτίριο µε κανονισµούς και οδηγίες έτσι όπως στο µέλλον θα κληθούν να διαµορφώσουν τα νέα κτίρια εκπαίδευσης της πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης», υπογράµµισε ο κ. Χατζηγιαννόπουλος.

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα