Το 2020, το ντίζελ εξακολούθησε να κυριαρχεί στις ταξινομήσεις φορτηγών της ΕΕ όσον αφορά το μερίδιο αγοράς (96,4%), ενώ η βενζίνη αντιστοιχούσε μόλις στο 0,1% της συνολικής ζήτησης πέρυσι. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αντιπροσώπευαν το 0,5% όλων των νέων φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) συνδυάστηκαν σε μερίδιο αγοράς 3,5% το 2020, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.
Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης
Συνολικά, το 2020, οι εγγραφές νέων πετρελαιοκίνητων φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 25,5% σε 226.150 μονάδες, με τη ζήτηση να εξασθενεί από τον αντίκτυπο του COVID-19. Με εξαίρεση την Ελλάδα, όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις ντίζελ πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών: Γερμανία (-25,3%), Γαλλία (-24,7%), Ισπανία (-21,4%) και Ιταλία (- 13,0%). Αυτό οδήγησε σε μερίδιο αγοράς σε επίπεδο ΕΕ 96,4% για το ντίζελ, από 97,5% το 2019.
Ταυτόχρονα, μόνο 210 φορτηγά βενζίνης ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή της ΕΕ το 2020, το 95% των οποίων πωλήθηκε μόνο σε τρεις χώρες: Γερμανία, Φινλανδία και Βέλγιο.
Στο 61ο επεισόδιο, περιμένουμε στην ουρά για αποκριάτικα, πετάμε χαρταετό, αποθεώνουμε την ελληνική γραφειοκρατία και «χτυπάμε» σε πλειστηριασμό το ραβδί του Χάρι Πότερ.
Εναλλακτικά κινητήρια οχήματα (APV)
Οι εγγραφές νέων ηλεκτρικά φορτισμένων οχημάτων (ECV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν από 745 φορτηγά το 2019 σε 1.059 το 2020 (αύξηση 42,1%), με αποτέλεσμα ένα μερίδιο αγοράς 0,5%. Πάνω από το 90% όλων των ηλεκτρικών φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή πωλήθηκαν μόνο σε τρεις αγορές: Γερμανία (852 μονάδες), Ρουμανία (76 μονάδες) και Ολλανδία (41 μονάδες). Αντίθετα, σε 12 χώρες της ΕΕ δεν πωλήθηκε ούτε ένα ηλεκτρικό φορτηγό πέρυσι.
Το 2020, η ζήτηση για υβριδικά φορτηγά στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 31,5%, αν και αυτό ήταν κυρίως αποτέλεσμα μίας χαμηλής βάσης σύγκρισης. Με 351 μονάδες καταχωρημένες πέρυσι, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) αντιπροσώπευαν μόνο το 0,1% όλων των μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα -το 99% των οποίων λειτουργούν με φυσικό αέριο- αντιπροσώπευαν τη συντριπτική πλειονότητα των φορτηγών εναλλακτικής ισχύος που ταξινομήθηκαν πέρυσι. Η ζήτηση αυξήθηκε κατά 5,8% σε 6.861 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 2,1% το 2019 σε 2,9% το 2020. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στις ισχυρές πωλήσεις φορτηγών φυσικού αερίου στη Γερμανία, η οποία τώρα είναι η μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ για αυτά τα οχήματα.