Είναι αλήθεια ότι επικρατεί έντονος προβληματισμός για την πορεία της φετινής τουριστικής περιόδου στα Χανιά.
Αυτή την αγωνία τη νιώθεις όταν συζητάς με επιχειρηματίες του τουρισμού, με εργαζόμενους του κλάδου αλλά και με απλούς πολίτες, γιατί ο τουρισμός είναι η “ατμομηχανή” της οικονομίας.
«Καρμπιρατέρ βέβαια δεν μπορούμε να αλλάξουμε», γιατί ο νομός Χανίων είναι συγκεκριμένος με συγκεκριμένες προδιαγραφές.
Στρατηγικά τώρα δεν μπορούμε να ασχολούμαστε με τα “λιμά” της τουριστικής τράπουλας.
Διάβαζα χθες μια έρευνα που αποδεικνύει ότι ο υπερτουρισμός “διώχνει” τους Ευρωπαίους τουρίστες.
Οι Ευρωπαίοι αποφεύγουν την πολυκοσμία, προτιμούν φθηνότερους περιορισμούς, επιζητούν καλύτερες υπηρεσίες, νέες εμπειρίες και χαμηλότερες τιμές.
Συνεπώς πρέπει να αναδείξουμε και τις μοναδικές περιοχές φυσικού κάλλους των Χανίων.
Αλλά αυτό να γίνει οργανωμένα.
Οι εμπειρογνώμονες επισημαίνουν ότι μετά το σοκ της πανδημίας (covid), οι Ευρωπαίοι ταξιδεύουν δίχως αύριο…
Τα χρήματα είναι πια λιγότερα και η ψυχολογία των επισκεπτών άλλαξε.
Μήπως ένα στερεότυπο ραγίζει;
Μένει να το δούμε.
Αλλά το καμίνι του τουρισμού είναι υπαρκτό και για μας και για τους ανταγωνιστές.
Εύκολες λύσεις βέβαια δεν υπάρχουν.
Μόνο όποιος δεν κάνει τίποτα, δεν κάνει λάθη.