Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Να χαρώ δασκάλες, μα να χαρώ και τις μαθήτριες των! Να χαρώ μαθήτριες μα να χαρώ και τις δασκάλες των! Για τις δασκάλες και τις μαθήτριες του Λυκείου Βάμου που γράφουν στο σημερινό Παιδότοπο για τη συμμετοχή του σχολείου τους (μου-μας) στο πρόγραμμα “Το θέατρο στο Νέο Σχολείο” που υλοποιεί το Εθνικό Θέατρο, οι δύο πρώτες φράσεις. Και ως παλιός μαθητής του πάλαι ποτέ αλλά και νυν και αεί ενδόξου Σχολείου (Γυμνασίου και Λυκείου) της Επαρχίας των Αποκορώνων να χαρώ. Γιατί να το κρύψω; Χαίρομαι χαρά μεγάλη, όταν μαθαίνω τα τόσα πολλά όμορφα πράγματα που γίνονται, έτσι όπως γίνονται. Oλοι οι παλιοί μαθητές του χαιρόμαστε για τις συναντήσεις των σημερινών μαθητών του με την ομορφιά. Συγχαρητήρια κυρία Oλγα και κύρια Ελένη και για τη συγκεκριμένη δράση… Να χαίρεστε τις μαθήτριες σας και να σας χαίρονται! Σας ευχαριστώ για την ανταπόκριση, όπως και τη φίλη φιλόλογο Αγγελική Σουμαλά, που έπαιξε τον ρόλο του ταχυδρόμου…
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Το Εθνικό Θέατρο υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Θεατρικής Εκπαίδευσης με τίτλο “Το Θέατρο στο Νέο Σχολείο”, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση” του ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο.
To πρωτοποριακό πρόγραμμα απευθύνεται σε γυμνάσια και λύκεια της περιφέρειας κι επιχειρεί να δημιουργήσει καλλιτεχνικές γέφυρες ανάμεσα στους έφηβους της επαρχίας και στο Εθνικό θέατρο. Αναπτύσσει ένα δίκτυο από ευαισθητοποιημένους εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες και νέους που συνομιλούν και συνδημιουργούν.
Ο σχεδιασμός του προγράμματος στηρίζεται στην απευθείας επαφή με ομάδες εφήβων της περιφέρειας μέσα από την ενεργή συμμετοχή ειδικά εκπαιδευμένων καλλιτεχνών-εμψυχωτών στο εφηβικό θέατρο, σε συνδυασμό με την ευαισθητοποίηση και επιμόρφωση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών στα σχολεία που θα συμμετάσχουν.
Στόχοι της παρέμβασης στο σχολείο είναι:
• η αισθητική παιδεία και γνωριμία με το θέατρο ως μορφή τέχνης
• η ενθάρρυνση της ελεύθερης έκφρασης και η άσκηση της φαντασίας και της επινοητικότητας
• η καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων
• η ενθάρρυνση της ομαδικής δουλειάς
• η βιωματική μάθηση σε εφηβικές ομάδες της περιφέρειας
Σκοπό αποτελεί η σύνδεση των τοπικών κοινοτήτων με το Εθνικό Θέατρο, ώστε να ενδυναμωθούν και να είναι σε θέση να συνεχίσουν τη δραστηριοποίησή τους στο θέατρο αυτόνομα και μετά το πέρας του προγράμματος.
Τα αποτελέσματά του εγχειρήματος οφείλουν να είναι μακροπρόθεσμα και διαρκή, όχι μόνο στην ομάδα των νέων που συμμετέχουν, αλλά και προς όφελος ολόκληρης της τοπικής κοινότητας.
υπεύθυνη του Προγράμματος:
Καραδάκη Oλγα (φιλόλογος)
Εμψυχώτρια η Ζαχοπούλου Ελένη (ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας)
Πριν από λίγο καιρό ξεκινήσαμε το πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου. Στην αρχή ήμουν πολύ διστακτική με την όλη ιδέα καθώς ήταν κάτι εντελώς καινούργιο. Σιγά-σιγά όμως με τον καιρό και αφού έχουμε κάνει 4-5 “μαθήματα” έχω μάθει να είμαι πιο χαλαρή με ανθρώπους που δεν τους γνωρίζω. Επιπλέον, έχω μάθει να τσαλακώνομαι και να βάζω τη φαντασία μου να δουλεύει. Πιστεύω πως μέχρι το τέλος του προγράμματος θα έχω αποκομίσει και άλλες παρόμοιες δεξιότητες και ανυπομονώ για το επόμενο μάθημα.
Χρύσα Αννιτσάκη (Α1)
Ο λόγος που αποφάσισα να δηλώσω συμμετοχή στη θεατρική ομάδα ήταν, πρώτον, διότι μου αρέσει η θεατρολογία και, δεύτερον, διότι θα ήταν ένας τρόπος να χαλαρώνω και να ξεφεύγω από όλη την πίεση του σχολείου και των φροντιστηρίων. Ποτέ, όμως, δεν φαντάστηκα πόσο πολύ θα μου άρεσε και πόσα πολλά και διαφορετικά πράγματα θα κάναμε σε αυτές τις 3 ώρες. Κατά τη διάρκεια αυτών των ωρών, παίζουμε πολλά παιχνίδια μέσα από τα οποία, εκτός του ότι δενόμαστε με τα υπόλοιπα άτομα της ομάδας και εξοικειωνόμαστε με τον χώρο της υποκριτικής και του θεάτρου, μαθαίνουμε καλύτερα και τον ίδιο μας τον εαυτό μα πάνω από όλα καλλιεργούμαστε ως άτομα. Μαθαίνουμε να έχουμε έλεγχο του σώματος μας, να είμαστε παρατηρητικοί, να έχουμε αυτοπεποίθηση, να είμαστε δημιουργικοί, εκφραστικοί και αυθόρμητοι. Ειλικρινά, μέσα σε αυτές τις 3 ώρες αποκομίζω περισσότερα από ό,τι κατά τη διάρκεια ολόκληρης της εβδομάδας. Εχω φτάσει σε σημείο να περιμένω πώς και πώς να περάσει η εβδομάδα, έτσι ώστε να έρθει η Παρασκευή και η θεατρική συνάντηση. Είναι, μακράν, μια από τις καλύτερες εμπειρίες που έχω ζήσει έως τώρα και δεν λυπάμαι καθόλου αυτές τις 3 ώρες που μένω κάθε Παρασκευή στο σχολείο με το πέρας του σχολικού προγράμματος.
Αννα Ξηρουχάκη(Β2)
Η συμμετοχή μου σε αυτό το πρόγραμμα με βοηθάει να καταλαβαίνω καλύτερα τους ανθρώπους. Μέσω αυτού του προγράμματος ξεφεύγω από την ρουτίνα και από το διάβασμα και αισθάνομαι πιο ελεύθερη και πιο σίγουρη για τον εαυτό μου. Επίσης ξεφεύγουμε από το εγώ και προχωράμε προς το εμείς, έτσι μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε με παιδιά από διαφορετικά τμήματα με πρωταρχικό στόχο ένα άρτιο αποτέλεσμα. Επιπλέον μέσα από τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται μέσα σε αυτό το πρόγραμμα γίνομαι πιο δραστήρια. Τέλος είναι μια μοναδική εμπειρία και νιώθουμε πολύ τυχεροί που διάλεξαν το σχολείο μας να συμμετάσχει σε αυτό το πρόγραμμα που οργανώνει το Εθνικό Θέατρο.
Γ. Λουράκη (Β1)
Οι εντυπώσεις μου από αυτό το πρόγραμμα ήταν υπέροχες, γιατί είναι μια στιγμή που μπορούμε να ξεφύγουμε από την ρουτίνα της καθημερινότητας περνώντας δημιουργικά και ευχάριστα τον χρόνο μας.
Κων/να Καρτεράκη (B1)