Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Το βίωμα γίνεται γνώση μέσα από εκπαιδευτικά εργαστήρια STEAM

Ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό εργαλείο που αξιοποιείται στον ΜΥΗΣ Αγυιάς

Μια διαφορετική διδακτική εμπειρία που συνδυάζει το παιχνίδι με βασικές επιστημονικές αρχές των θετικών επιστημών, μηχανικής και ρομποτικής, μαζί με γνώσεις λαογραφίας και ιστορίας και κατασκευαστικές δεξιότητες, προσφέρουν τα Εκπαιδευτικά Εργαστήρια STEAM που υλοποιούνται από το προσωπικό του Μικρού Υδροηλεκτρικού Σταθμού Αγυιάς (ΜΥΗΣ Αγυιά) στις εγκαταστάσεις του αλλά και εκτός.

Τη δυνατότητα να γνωρίσουν το σύγχρονο αυτό εκπαιδευτικό εργαλείο, είχαν 40 εκπαιδευτικοί από όλη την Κρήτη που συμμετείχαν στο διήμερο σεμινάριο με θέμα “Κλιματική Κρίση και Εκπαίδευση”, που πραγματοποιήθηκε 26 και 27 Ιανουαρίου στο Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία Βάμου (ΚΕΠΕΑ Βάμου) και του Μικρού Υδροηλεκτρικού Σταθμού Αγυιάς (ΜΥΗΣ Αγυιά).
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με τους/τις Υπεύθυνους/ες Σχολικών Δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων ΠΕ της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης, στο πλαίσιο του Περιφερειακού Θεματικού Δικτύου Π.Ε. “Αλλά…Ζω για το Κλίμα”, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με αυτό το σύγχρονο εκπαιδευτικό εργαλείο συμμετέχοντας σε ένα Εκπαιδευτικό Εργαστήριο STEAM που περιλάμβανε τις ενότητες: Παραγωγή αιολικής ενέργειας από ανεμόμυλους – Μετρήσεις – Πειράματα – Φύλλα εργασιών.

Μιλώντας στα “Χ.ν.” ο Υπεύθυνος Ανάπτυξης και Υλοποίησης Εκπαιδευτικών Εργαστηρίων STEAM του ΜΥΗΣ Αγυιά Νίκος Αφεντάκης, τόνισε ότι τα εργαστήρια STEAM δεν θα πρέπει να ταυτίζονται με την ρομποτική καθώς η τελευταία αποτελεί ένα μέρος μόνο των μεθόδων – εργαλείων που αξιοποιούνται στα εργαστήρια. «Το STEAM είναι ένα υπερσύνολο που περιλαμβάνει τη ρομποτική, τη μηχανική, την ενέργεια, ιστορικές κατασκευές και εφευρέσεις κ.ά. Παράλληλα, προάγει δεξιότητες όπως η καλή χρήση της γλώσσας και η εξοικείωση με βασική ορολογία, η αξιοποίηση πηγών, η έρευνα κλπ.», εξήγησε ο κ. Αφεντάκης και ανέφερε ότι πρόγραμμα, που χρησιμοποιεί μικρά πλαστικά τουβλάκια ως πρώτη ύλη για το κατασκευαστικό κομμάτι, είναι προσαρμοσμένο στην ηλικία των κάθε παιδιών και το γνωστικό επίπεδο που αυτά διαθέτουν από το σχολείο.
«Το πρόγραμμα ξεκινάει από το παιχνίδι και οδηγεί σταδιακά το παιδί να γνωρίσει βασικές γνώσεις μηχανικής, λίγα μαθηματικά, στοιχειώδη ζητήματα ενέργειας κ.λπ. δίνοντάς του το ερέθισμα να αναπτύξει την εφευρετικότητά του. Συγχρόνως όμως του δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσει κι άλλα πράγματα. Για παράδειγμα όταν κατασκευάζουμε έναν ανεμόμυλο μαθαίνει για το πως λειτουργούσαν οι παραδοσιακοί αλευρόμυλοι που υπήρχαν στην Κρήτη, ένα κομμάτι της τοπικής παράδοσης και λαογραφίας», επεσήμανε η κα Αφεντάκης.

Εκτός από το εργαστήριο, οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ξεναγήθηκαν στο ΜΥΗΣ από τη διευθύντρια της Π.ΑΝ.ΕΤΑΙ.Κ Μαρία Πετραντωνάκη, ενημερώθηκαν για τα εκπαιδευτικά μουσειολογικά προγράμματα από την υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Μαριλένα Παντελάκη και για Πειράματα παραγωγής ενέργειας από νερό, από τη μηχανικό Ορυκτών Πόρων Στέλλα Χαραλαμπάκη, ενώ άκουσαν και παραμύθια με περιβαλλοντικό περιεχόμενο από τον Νίκο Μπλαζάκη.

Όπως ανέφερε ο υπεύθυνος του ΚΕΠΕΑ Βάμου Φώτης Ποντικάκης την πρώτη ημέρα του σεμιναρίου στον χώρο του ΚΕΠΕΑ στον Κεφαλά Αποκορώνου οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ενημερώθηκαν από την Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΕΠΕΑ Βάμου για το Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και το εκπαιδευτικού υλικού του ΚΕΠΕΑ Βάμου, παρακολούθησαν διάλεξη του πρώην πρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης Γιάννη Φίλη με θέμα “Κλιματική Κρίση και Παγκόσμιες Σύνοδοι για το Κλίμα”, και παρουσιάστηκαν σε αυτούς περιβαλλοντικά προγράμματα σχολείων.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα