Για το τέως αεροδρόμιο “Ελληνικού” ο λόγος. Κάποτε ο Τύπος διεμαρτυρόταν για την πώληση, ο δήμαρχος απειλούσε, ότι θα κάνει απεργία πείνας και οι επιτροπές αγώνα εκινητοποιούνταν, “να δωθεί το πάρκο στο λαό”.
Ο χώρος που αποτελείται από 6250 στρεμ. είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από το Σέντραλ Παρκ της Ν.Υ. (2.100 στρεμ.) και το πριγκηπάτο του Μονακό (1980 στρεμ.) και μέσα σ’ αυτό υπάρχει δάσος 37 στρεμ., πουλήθηκε για “ένα κομμάτι ψωμί” στη Lamda Development.
Aρχικώς μιλούσαν για 8 δισ. ευρώ το 2014, όμως μετά από μελέτη του ΤΕΕ κατέβηκε στα 3 δισ. ευρώ και τελικά κατέληξε στο χαμηλότερο τίμημα των 915 εκ. ευρώ. Στο δελτίο Τύπου του ΤΑΙΠΕΔ (14-11-14) ανεφερόταν ότι «το τίμημα των 915 εκ. ευρώ προστίθενται στο 1,2 δισ. ευρώ, που δεσμευόταν η εταιρία, να ξοδέψει για απαραίτητα έργα υποδομών.
Κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες το “Ελληνικό” δεν έχει καθαρούς τίτλους ιδιοκτησίας, διότι βάση γνωμοδότησης του Μεικτού Γνωμοδοτικού Συμβουλίου η μισή έκταση τουλάχιστον αφορά “Εθνικές Γαίες”, που αποτελούν περιουσία του Ελληνικού λαού και το Συμβούλιο της Επικράτειας έχει απαγορεύσει την πώληση τέτοιων γαιών.
Το Νοέμβριο 2014 υπεγράφη η σχετική σύμβαση που προέβλεπε, η δόμηση να περιορίζεται στα 2,7 εκατ. τ.μ. ενώ θα διατηρούνταν 60000 τ.μ. από τα υπάρχοντα κτήρια, τα οποία θα αναπαλαιούνταν και επρόκειτο για 3 υπόστεγα της Πολεμικής Αεροπορίας και το κτήριο του πρώην Ανατολικού Αερολιμένα.
Υπενθυμίζεται ότι από την τότε αντιπολίτευση είχε καταγγελθεί το ευτελές τίμημα και ότι «οι πολτικές ευθύνες είναι τεράστιες για τη βήμα βήμα μεθόδευση του ξεπουλήματος του Ελληνικού. Είχαν υποσχεθεί ότι εάν έρχονταν στην εξουσία, θα καταργούσαν τη συμφωνία ή θα την τροποποιούσαν προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος. Δεν έκαναν τίποτα και την δέχθηκαν “με βαρειά καρδιά” υπό την πίεση των δανειστών του Δημοσίου, τη διατήρησαν και με αλεπάλληλες σκόπιμες κωλλυσιεργίες ή επένδυση πήγε πίσω. Αλλά και από τον κ. Μητσοτάκη είχε δηλωθεί προεκλογικά (Ιούνιος 2019) σε ομιλία του στην Πάτρα, ότι η «επένδυση στο Ελληνικό» θα ξεμπλοκαριστεί την πρώτη εβδομάδα της νέας διακυβέρνησης.
Σύμφωνα με οδηγίες της Ε.Ε. τα ακίνητα του Δημοσίου που εκποιούνται πρέπει να ξεκινούν με τιμή ανάλογη της αντικειμενικής τους αξίας. Ετίθεντο δε πάντα το ερώτημα εάν το τίμημα των 915 εκ. ευρώ ήταν εύλογο και ανταποκρινόταν στην πραγματική αξία της έκτασης του πιο σημαντικού παραθαλάσσιου οικοπέδου της δημόσιας περιουσίας.
Τώρα φαίνεται ξεκάθαρα πόσο ζημιώθηκε το Δημόσιο μετά από όσα κυκλοφορούν, όσον αφορά την αξία των πολυτελών διαμερισμάτων στην υπό κατασκευή πολιτεία των πλουτοκρατών.
Η αξία τους κυμαίνεται από 25.000 ευρώ ανά τ.μ. το ακριβότερο έως 5000 το τ.μ. το φθηνότερο. Υπάρχουν άνθρωποι που αγοράζουν από σχεδίου, είναι δε “Έλληνες και ελάχιστοι ξένοι, που διαθέτουν από 600.000 ευρώ έως 2,5 εκ. ευρώ για ένα διαμέρισμα, ή μια βίλα, που θα κατοικήσουν μετά από 4-6 χρόνια. Μπορεί κανείς να σκεφτεί πόσο μεγάλο είναι το όφελος των αγοραστών του τέως αεροδρομίου “Ελληνικού” και πόσο ζημιώθηκε το Ελληνικό Δημόσιο με τη Σύμβαση πώλησης το 2014!