Οι επιχειρήσεις του κλάδου του τουρισµού επιχειρούν σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Η χώρα µας δεν είναι η µόνη πρόταση στην ευρύτερη περιοχή και αυτό πρέπει να γίνει άµεσα αντιληπτό.
Όλα λοιπόν είναι θέµα νοοτροπίας, αγωγής και επιχειρηµατικής κουλτούρας.
Σε κανέναν δεν αρέσει να βαράει µύγες.
Αλλά για να µην συµβεί αυτό, πρέπει να προσφέρεις καλές υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιµές.
Αυτό πιστεύω µας αφορά πολύ εδώ στο νησί της Κρήτης που είναι η “ναυαρχίδα” του τουρισµού.
Γιατί λοιπόν οι ξένοι επισκέπτες να επιλέξουν την Κρήτη;
Όλοι επιχειρούν σε ανοιχτή, ελεύθερη και ανταγωνιστική αγορά.
Έχει κι αλλού πορτοκαλιές.
Συνεπώς όλα παίζουν τον ρόλο τους.
Οι υπηρεσίες, τα προϊόντα, η στάση των κατοίκων, το φυσικό περιβάλλον.
Αν στο τέλος της ηµέρας δεν κάνουµε ταµείο, δεν θα µάθουµε ποτέ ποιος έχασε, ποιος κέρδισε.
Η ανοιχτή ελεύθερη και ανταγωνιστική αγορά είναι γεµάτη εκπλήξεις και τα δεδοµένα αλλάζουν συνεχώς.
Γι’ αυτό έχει µεγάλη σηµασία, τι βαθµό προσαρµογής δείχνουµε εµείς.
∆εν µπορείς να αναλύεις το τουριστικό προϊόν µε τους όρους των αρχών του 2000.
Θα σε ξεπεράσει η συγκυρία.
Θα φέρω ένα παράδειγµα.
∆ιάβασα ότι «πέρσι σόκαρε τους επαγγελµατίες του τουρισµού το κίνηµα των ελεύθερων παραλιών. Τους ξάφνιασε η στάση του κράτους που πήρε το µέρος των διαµαρτυρόµενων».
Συνεπώς αιφνιδιάστηκαν.
Αλλά όταν επιχειρείς σε µια ανταγωνιστική αγορά, δεν πρέπει να αιφνιδιάζεσαι.
Το γεγονός πρέπει να το αναλύεις αµέσως µόλις “σκάει”.
Γι’ αυτό αλλάζουν συνεχώς τα δεδοµένα.
Το επόμενο κύμα διαμαρτυρίας θα είναι για το δικαίωμα στη στέγη. Η Κρήτη είναι “ναυαρχίδα” και στη βραχυχρόνια μίσθωση. Φοιτητές, εκπαιδευτικοί, στρατιωτικοί, οικογένειες, νέα ζευγάρια αδυνατούν να βρουν σπίτι να ενοικιάσουν.
Ο τόπος μας κατάντησε εχθρικός και αφιλόξενος λόγω τουριστολαγνείας.
Η πανδημία τελικά δεν δίδαξε…