Ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Εξακολουθεί να είναι η σημαντικότερη πηγή εθνικού πλούτου.
Συνεπώς χρειάζεται ένα όραμα και ένα σχέδιο που να συμπεριλαμβάνει τον άνθρωπο, το τουριστικό προϊόν, την ανάπτυξη και το περιβάλλον.
Για τον τουρισμό ο άνθρωπος σχεδιάζει, ο άνθρωπος εργάζεται, λαμβάνοντας σοβαρά υπ’ όψιν του το διεθνές περιβάλλον και τον οικονομικό περίγυρο.
Βρισκόμαστε στο 2023.
Τις προσλαμβάνουσες για το (τουριστικό) προϊόν τις αναλύουν οι ειδικοί.
Τις αναλύουν και τις προσαρμόζουν στο ελληνικό αναπτυξιακό μοντέλο και στο περιβαλλοντικό οικοσύστημα.
Η ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, προφανώς, συμπεριλαμβάνει οικονομικά κέρδη, τις οικονομικές απολαβές των εργαζομένων, το φυσικό και το πολιτισμικό κεφάλαιο της χώρας.
Όλα αυτά πάνε μαζί.
Αυτό προσφέρουμε και με “αυτά τα χείλη τους φιλούμε”.
Η Ελλάδα πρέπει δραστικά να αναθεωρήσει αυθαιρεσίες και κακές πρακτικές, και όλοι μαζί οι φορείς να χαράξουν ένα νέο σχέδιο.
Προφανέστατα και η πολιτική ηγεσία του τόπου έχει τον πρώτο λόγο.
Πρέπει η ηγεσία να είναι προωθητική.
Και κυρίως πρέπει να σχεδιάσει τη φυσιογνωμία των προορισμών που θα οργανώσει.
Κάθε προορισμός και μια φυσιογνωμία.