Σε έτος ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, αναμένεται να αναδειχθεί το 2022, με τα έως τώρα στοιχεία να δείχνουν ότι αν οι τουρίστες συνεχίσουν να συρρέουν στη χώρα και τους επόμενους μήνες, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις θα μπορούσαν να υπερβούν σημαντικά το αντίστοιχο μέγεθος του 2019, φτάνοντας ακόμα και τα 20 δισ. ευρώ.
Στόχος φορέων κι επιχειρηματιών είναι εκμεταλλευόμενοι τις καιρικές συνθήκες που ισχύουν στην Ελλάδα να επεκτείνουν την τουριστική περίοδο μέχρι και τις αρχές Οκτωβρίου ή ακόμα καλύτερα μέχρι και τις αρχές Νοεμβρίου, την ώρα που στόχος του υπ. Τουρισμού είναι η επέκτασή της όλο τον χειμώνα.
«Ο χειμώνας είναι πολύ πιο βαρύς για τη Βόρεια Ευρώπη από ότι για την Ελλάδα. Εμείς έχουμε ένα γλυκό φθινόπωρο και χειμώνα. Επομένως, οι Βορειοευρωπαίοι που έχουν χειμώνα επτά μήνες γιατί να μην έρθουν στην Ελλάδα τους επόμενους μήνες. Θα τους κοστίσει λιγότερο, ενώ είναι το όνειρο τους να επισκεφτούν την Ελλάδα», ήταν οι δηλώσεις, χθες, του Βασίλη Κικίλια από την Χαλκιδική.
Και μπορεί τα λόγια να είναι ωραία… αλλά δεν φτάνουν. Χρειάζονται κίνητρα, χρειάζονται υποδομές, χρειάζεται σχέδιο.
Οπως π.χ. στην Ελβετία που διαβάζουμε ότι «ο ελβετικός οργανισμός προώθησης του τουρισμού στη χώρα των Άλπεων ξεκίνησε μια εκστρατεία διαφήμισης ασυνήθιστων δραστηριοτήτων, με επίκεντρο τη φύση και την ευεξία. Στην εκστρατεία αυτή προβάλλονται μεταξύ άλλων οι υπηρεσίες σπα και ευεξίας στη φύση, όπως το πλοίο-σάουνα στη λίμνη των Τεσσάρων Καντονιών, κοντά στη Λουκέρνη και ένα σκάφος που θυμίζει… μπανιέρα στη λίμνη Μπριντζ, κοντά στο Ιντερλάκεν, που επιτρέπει στον χρήστη να βουτά στα παγωμένα νερά και να ανεβαίνει και πάλι στη βάρκα, όπου το νερό έχει θερμοκρασία σώματος. Η υπηρεσία προτείνει επίσης στους επισκέπτες να κάνουν γιόγκα στα δάση, πεζοπορία συντροφιά με τις κατσίκες στο Γκρισόν ή οινοθεραπεία στο Λαβό, με μασάζ και απολέπιση του δέρματος με στέμφυλα».