Ο τουρισμός και ο πρωτογενής τομέας ήταν και παραμένουν βασικοί πυλώνες της τοπικής οικονομίας. Κυρίως, φυσικά, ο τουρισμός. Ο οποίος, μπορεί φέτος λόγω του κορωνοϊού, να μην πήγε καλά αλλά σίγουρα έχει μέλλον. Ο αγροτικός τομέας παρουσιάζει και αυτός τα δικά του προβλήματα.
Ωστόσο, αυτοί οι δύο τομείς μπορεί κάλλιστα να συνυπάρχουν και να συνεργάζονται μέσα από την προβολή και ανάδειξη των ποιοτικών προϊόντων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Σύμφωνα με έρευνα του Παρατηρητηρίου Τουρισμού Δυτικής Κρήτης, που δόθηκε προ ημερών στη δημοσιότητα, αναφορικά με τα τοπικά αγροτικά προϊόντα, ο αλλοδαπός τουρίστας μένει πολύ ικανοποιημένος από τα τοπικά χαρακτηριστικά των προϊόντων αυτών, ενώ εκτός από το κρασί, το ελαιόλαδο, τον φυσικό χυμό πορτοκαλιού που κάθε χρόνο προτιμούνται περισσότερο από τους τουρίστες, φέτος στις πρώτες επιλογές τους είναι και τα τοπικά τυριά.
Παράλληλα, από τα Αφράτα και την Κίσσαμο, μέχρι τα Κεραμειά, τον Αποκόρωνα και τα Σφακιά, από το Σέλινο μέχρι την πόλη των Χανίων, με άλλα λόγια σε όλο τον νομό, συναντάμε ταβέρνες και εστιατόρια που αποτελούν γαστρονομικό προορισμό για ντόπιους αλλά και επισκέπτες.
Ολα τούτα συνθέτουν ένα σκηνικό που δίνει ελπίδες για το αύριο της τοπικής οικονομίας.
Αρκεί, να έχουν υποστήριξη, ποιότητα, συνέχεια και συνέπεια.
Και προς αυτή την κατεύθυνση χρειάζονται συνέργειες και ουσιαστικός σχεδιασμός με το βλέμμα όχι μόνο στην πόλη αλλά και στην ανάδειξη εξαιρετικών προορισμών στη χανιώτικη ύπαιθρο.