Τρεις δεσμευτικές προσφορές για το έργο του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης ΒΟΑΚ κατατέθηκαν στο υπουργείο Υποδομών όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης.
Προσφορές κατέθεσαν οι κοινοπραξίες:
1. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
2. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
3. ΑΒΑΧ-EGIS-MERIDIAM
Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «σήμερα είναι μια μεγάλη ημέρα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μία ημέρα δικαίωσης και ικανοποίησης για την Κρήτη». Όπως εξήγησε ο υφυπουργός «οι δεσμευτικές προσφορές για τη Σύμβαση Παραχώρησης του ΒΟΑΚ, τη μεγαλύτερη παραχώρηση της τελευταίας 15ετίας, αποδεικνύουν ότι η δουλειά και ο σχεδιασμός μας αποδίδουν καρπούς».
Ο κ. Καραγιάννης πρόσθεσε ότι «το μεγάλο έργο από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, συνολικού μήκους 157χλμ. και προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ προσέλκυσε το ενδιαφέρον από σημαντικούς κατασκευαστικούς ομίλους. Δεσμευτήκαμε για έναν νέο, ενιαίο αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη και σήμερα έχουμε ήδη συμβασιοποιήσει τα δύο από τα τρία κομμάτια αυτού του έργου και κάνουμε ένα αποφασιστικό βήμα για την υλοποίηση και της Παραχώρησης. Δουλέψαμε όλοι μαζί με επιμονή, εντατικά και μεθοδικά. Αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στους υπηρεσιακούς του Υπουργείου μας αλλά και στους συμβούλους μας, γιατί μετά από δουλειά 4 ετών κάνουμε πραγματικότητα ένα όνειρο δεκαετιών για την Κρήτη».
Κεφαλογιάννης: «Είναι μια μεγάλη μέρα για την Κρήτη και το Ρέθυμνο»
Τις εξελίξεις αναφορικά με την πορεία υλοποίησης του ΒΟΑΚ από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σχολιάζει σε γραπτή του δήλωση, ο Υποψήφιος Βουλευτής Ρεθύμνου, τέως υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης με αφορμή την κατάθεση τριών δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για τον διαγωνισμό για το τμήμα της παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, από την Κίσσαμο έως τη Χερσόνησο (Χανιά – Ηράκλειο).
Ακολουθεί η δήλωση του κ. Κεφαλογιάννη:
«Ήμουν και παραμένω υπέρμαχος των ελάχιστων δηλώσεων και της μέγιστης αποτελεσματικότητας για κάθε δημόσιο ζήτημα που μας απασχολεί.
Σήμερα κατατέθηκαν τρεις δεσμευτικές προσφορές για τη σύμβαση παραχώρησης του έργου του τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, μήκους 157 χιλιομέτρων από την Κίσσαμο Χανίων έως τη Χερσόνησο Ηρακλείου, εκτιμώμενης αξίας 1,7 δισ. ευρώ. Είναι μια πραγματικά μεγάλη μέρα για την Κρήτη και το Ρέθυμνο. Αμέσως μετά την εξέταση και αξιολόγηση των προσφορών θα ακολουθήσει η ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου, οι διαδικασίες κατακύρωσης του αποτελέσματος του διαγωνισμού, ο προ συμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή και η υπογραφή της συμφωνίας προκειμένου να ξεκινήσει το κατασκευαστικό σκέλος του έργου και μάλιστα στο μεγαλύτερο τμήμα του.
Το 2019 ξεκινήσαμε θέτοντας από την πρώτη στιγμή ρεαλιστικούς στόχους και ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ενεργειών. Προχωρήσαμε με τις μελέτες, τη χάραξη και με το κρίσιμο ζήτημα της χρηματοδότησης, την ίδια στιγμή που σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση προχωρήσαμε στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου. Μετά από χρόνια συστηματικής θεσμικής εργασίας, νιώθω προσωπικά περήφανος τόσο γιατί από το 2014 ξεκίνησα μια πρώτη συστηματική πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός θεσμικού μετώπου για το ΒΟΑΚ, κάτι που μετουσιώθηκε σε πράξη συμβάλλοντας από τη θέση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών στην έναρξη του μεγαλύτερου οδικού έργου που έγινε ποτέ στο νησί μας. Κυρίως όμως νιώθω περήφανος που σήμερα, ο νέος Β.Ο.Α.Κ. δεν είναι ένα θεωρητικό όραμα αλλά ένα έργο σε τροχιά υλοποίησης και θέλω να ευχαριστήσω ως Κρητικός Βουλευτής της προηγούμενης κοινοβουλευτικής περιόδου αλλά και ως πολίτης, τον Πρωθυπουργό Κυριακό Μητσοτάκη, για τη συστηματική προσπάθεια που έθεσε τον ΒΟΑΚ για πρώτη φορά στην κορυφή της εθνικής ατζέντας σε επίπεδο υποδομών, αλλά και για τη συνεχή παρακολούθηση και υποβοήθηση που παρείχε σε κάθε πτυχή του σχεδιασμού. Σε αυτή την κατεύθυνση την Παρασκευή 12/5 στις 18.30 θα παρουσιάσω στο Επιμελητήριο Ρεθύμνου μια πλήρη έκδοση σε σχέση με την πορεία του έργου από το 2012 μέχρι σήμερα που και επίσημα περάσαμε από τη φάση της διεκδίκησης στην φάση της υλοποίησης του μεγαλύτερου τμήματος ΒΟΑΚ».