Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Τρένο Χανιά – Ρέθυμνο – Ηράκλειο

ΤΟ… ΥΠΕΡΑΙΩΝΟΒΙΟ “όνειρο” (αίτημα-σχέδιο) για τη δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου στην Κρήτη, που θα συνδέσει ταχύτερα τις περιοχές Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου, επανέρχεται συχνά στο προσκήνιο. Τώρα ξαναμπαίνει δυναμικά στην επικαιρότητα, όντας ένα από τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν στο προηγούμενο συνέδριο των απόδημων Κρητών.

ΑΝ ΑΛΗΘΕΥΟΝ οι πληροφορίες μας, ένα πρώτο βήμα για τη δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής στην Κρήτη ετοιμάζεται να κάνει η Περιφέρεια Κρήτης: σχεδιάζει να προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας -με προκαταρκτική χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής- και σε λειτουργική μελέτη του κρητικού σιδηροδρόμου. Από την πλευρά του ο ΟΣΕ δηλώνει, πάντα κατά τις πληροφορίες, πρόθυμος να συνδράμει στην προσπάθεια αυτή.

ΣΙΓΟΥΡΑ η πραγματοποίηση ενός παλιού ονείρου, θα είχε πολλά να προσφέρει: τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και στον τουρισμό του νησιού. Πολλοί είναι οι εραστές του τρένου και η Κρήτη έχει πανέμορφα και ποικίλα τοπία να προσφέρει στον ταξιδιώτη. Μάλιστα οι ειδικοί εκτιμούν ότι μια τέτοια επένδυση -τρένο Κρήτης- θα είναι λιγότερο δαπανηρή από αυτή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου! Σε ό,τι δε αφορά τα κεφάλαια -όπως αναφέρεται- αυτά μπορούν να εξασφαλιστούν από κονδύλια της Ε.Ε., ή μέσω Συμπράξεων Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) κ.λπ. Λέτε να το δούμε στον… αιώνα μας;


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

37 Comments

  1. Σιδηρόδρομος από τη μια ακρη του νησιού στην άλλη,μια ιδέα που πραγματικά θα συμβάλει πραγματικά στο παγκρητισμό,με τεράστια οικονομικά και άλλα οφέλη για το νησί τους κατοίκους και τους επιακέπτες του!Ηράκλειο Χανιά σε μισή ώρα ειναι εφικτό!

  2. Σε κάθε περίπτωση εξυπηρετεί εργαζόμενους (τους εκπαιδευτικους!!!) τουρισμό.. Και ναι θα γλυτώσουμε τα τροχαία λίγο ειναι??
    Το ΚΤΕΛ βέβαια θα παει περίπατο..

  3. Το πρόβλημα είναι για τους μάγκες (τους πάτησε το τρένο )όπως λέει και το τραγούδι.Αληθεια γιατί δεν φτιάχνουν ιπτάμενα αυτοκίνητα;

  4. Η δημιουργία ενός τέτοιου έργου πιστεύω ότι θα ήταν αρκετά θετική, ακόμα και αν αυτό είναι μία 100% ιδιωτική πρωτοβουλία. Λογικά θα υποβαθμίσει την επιτακτική και διαχρονικά ανεκπλήρωτη ανάγκη αναβάθμισης του ΒΟΑΚ.

  5. Ναι ναι θα γίνει σαν το μετρό θεσσαλονίκης, τον βοακ και ολα τα αλλα καθρεφτάκια για να μας κοροιδεύουν με υποσχέσεις. Με θα θα θα θα γινόμαστε όλοι πολιτικοί

  6. Το όραμα ειναι απαραίτητο να υπαρχει για να προχωράμε.. και να μην εμποδίζεται απο μικροσυντεχνιακες σκοπιμότητες και ιδεολογίες «ωχαδερφισμού».
    Στην Κρήτη ολα χρειάζονται.. και ο ΒΟΑΚ και το ΚΤΕΛ και το τρένο…
    Μένει να γινουν τα λογια.. πράξεις!

  7. ΜΕ ΤΟ ΝΟΥ ΠΛΟΥΤΑΙΝΕΙ Η ΚΟΡΗ…ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΝΟ Η ΑΚΑΜΑΤΡΑ….ΔΕΝ ΒΑΖΕΤΕ ΛΕΩ ΕΓΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΝΕΝΑ ΣΩΣΤΟ ΚΑΡΑΒΑΚΙ ΑΠΟ ΤΟ ΡΕΘΥΘΜΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ” ΚΟΜΙΖΕΤΕ ΓΛΑΥΚΑΣ” ?

  8. Και μετά υποθαλάσσιο τρένο, Χανιά – Πελοπόννησο! Οικονομία, οικολογία, η κοινωνία μπροστά στις προκλήσεις του μέλλοντος! Να νιώσουμε (λίγο) Ευρώπη! Γιατί όχι?

  9. Αυτη η προσπάθεια αν γίνει, θα ήταν εύλογο να πιασει όλη την Κρήτη και να ενώνει τα δυο άκρα της. Πολυ σηναντικό έργο, που θα αλλάξει εντελώς τα δεδομένα της μετακίνησης. Βέβαια ας διορθώθουν πρώτα οι βασικοί δρομοι στην κρήτη, καλύτερα μελετιμένοι και ασφαλείς, και μετα ας περάσουμε σε αυτή την αλλαγή!!!8

  10. Εδώ γελάμε ευτυχώς που δημοσιευονται τόσο ξεκαρδιστικες ειδήσεις εν καιρώ πανδημίας και ξεχνάμε τον πόνο μας. Εδώ οι υπεύθυνοι ανευθυνοι δεν ρίχνουν λίγο άσφαλτο στο οδικό δίκτυο Καλαμάκι, Πλατανιάς που το βλέπουν οι τουρίστες και γελάνε κάθε καλοκαίρι. Το Orient express μας έλειπε!!!!

  11. μια κατασκευη τυπου “προαστιακου σιδηροδρομου” ειναι εφικτη. Τωρα αν θα το παιρνουν οι τουριστες, δεν το νομιζω γιατι το τραινο θα συνδεει πολεις ενω οι τουριστες θα θελουν να γυριζουν και απομακρυσμενα μερη βουνα-παραλιες, πως θα πανε στον μπαλο; με το τραινο; γελασαμε. Οποτε δυσκολο να νοικιαζουν ΚΑι αυτοκινητο ΚΑι να πηγαινουν με τραινα.
    Τα βλεπετε τα κτελ ποσο κοσμο εχουν και πραγματικα πανε παντου.
    Γνωμη μου ειναι οτι ειναι ενα ακυρο εξοδο απο τη στιγμη που πρεπει παση θυσια να φτιαχτει ο υπαρχων βοακ απ’ ακρης ακρη της Κρητης με δυο λωριδες ανα κατευθυνση, ΛΕΑ, διαχωριστικο στηθαιο, μπαρες και φωτισμο και πολλα καινουργια τουνελ οπως φτιαξανε την αθηνων-πατρων.

  12. Πριν κάνουν όνειρα για τρένα στην Κρήτη καλά θα έκαναν ο νεος ΒΟΑΚ να γίνει πράξη καθώς το νησί δεν έχει άλλο περιθώριο να χάνει ανθρώπους σε μετωπικές συγκρούσεις χωρίς διαχωριστικό στηθαίο!! Αλλά φυσικά η αιώνια γραφειοκρατία και οι ψεύτικες υποσχέσεις συμφέρουν να προωθούν το βόλεμα και την στασιμότητα. Πρέπει να γίνει άμεσα ο νέος αυτοκινητόδρομος! Δεν νοείται να μιλάμε για τρένα την στιγμή που ο ΒΟΑΚ αυτή την στιγμή είναι μαύρα μεσάνυχτα!!

  13. Χανιά – Ηράκλειο με το ΚΤΕΛ περίπου 3 ώρες και κάτι για 140 χλμ Αυτό από μόνο του φωνάζει για την ανάγκη ενός τραίνου
    Αλλά…. τα ΚΤΕΛ κράτος εν κράτη και η σιδηρόδρομικη διασύνδεση της Κρήτης άπιαστο όνειρο

  14. ο ΒΟΑΚ (Βορειος Οδικος Αξονας Κρητης) να εχει αναμεσα του σιδηροδρομο με 2 ρευματα, εργο τυπου Προαστειακου Σιδηροδρομου Αθηνων, ο οποιος ομοιος τρεχει παραλληλα και μαζι με την Αττικη Οδο παει Χαλκιδα, Κιατο κλπ. Γνωστο το εργο, η συνταγη γνωστη, εχει ξαναγινει αντιστοιχο, τουτο θα ειναι μεγαλυτυτερης κλιμακας φυσικα.

    Η Κρητη χρειαζεται σιδηροδρομο δεκαετιες τωρα, αυτος να συνδεει τουλαχιστον τις μεγαλες πολεις του βορα, ομως θα μπορουσε με καθετες γραμμες να συνδεει τον ανεπτυγμενο βορα με τον παρθενο νοτο. Να υπαρξει αναπτυξη και εκει, με σεβασμο παντα στη φυσικη ομορφια του τοπου. Ο νοτος κοιταζει και αποτελει στρατηγικο σημειο που μπορει να αποδωσει καρπους, εν οψη συνεργασιων με κρατη της Αφρικης και Μεσης Ανατολης, με στοχο την αναπτυξη του εμποριου και του τουρισμου. Τουρισμος διακρατικος, με συνδεση π.χ. Πυραμιδων της Γκίζας της Αιγυπτου, με Κνωσσο, Φαιστο Κρητης και Παρθενωνα στην Ακροπολη Αθηνων.

    Σημειοτεων, το νησι εχει συνδεθει με Πελοπόννησο (Χανια-Λακωνια) και ειναι σε εκτελεση εργο επιπλεον συνδεσης (Ηρακλειο-Μεγαρα Αττικης) στα πλαισια ενεργειακης αυξησης φορτιων ωστε να μπορει να καλυπτεται η ζητηση ειδικα τους μηνες αυξημενου τουρισμου. Επιπλεον, ο East Med κανει το νησι μαζι με την Κυπρο ενεργειακο κομβο που συνδεει την γραμμη διοχετευσης φυσικου αεριου εξ ανατολης προς τη δυση.

    Σε 5-10 χρονια το νησι θα παρει αλλη μορφη. Η αναπτυξη ειναι δεδομενη. Ο σιδηρόδρομος ειναι μονοδρομος. Μπορουμε.

  15. Όϊ ! Δεν το θέμε ! Να μας ε λείπει !
    Εγώ εδά με το αυτοκίνητο , σταματώ στο δρόμο όπου θέλω για κατούρημα ! Με το τρένο … ήντα θα κάνω ?? Θα λέω του μηχανοδηγού “Να μσού νάααα !!! Σταμάτα μπρέ σύ, να πάω να ρίξω μιαν τσιριά !!” (??)

  16. Η δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου στην Κρήτη θα ήταν καταπληκτική, και ελπίζω να μη μείνει όνειρο. Θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής στην Κρήτη και θα επηρεάσει θετικά και τους κατοίκους και τους τουρίστες.

    Κάτι που δεν αναφέρετε στο άρθρο σας είναι η τρομερή μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ανά επιβάτη σε σχέση με αυτοκίνητα και λεωφορεία (https://radar.gr/article/ti-apotypoma-anthraka-echei-i-kathe-epilogi-metaforikou-mesou – δεν βρήκα καλύτερη πηγή).

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα