Στην τελική ευθεία μπαίνει η παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων -ανάμεσά τους και αυτό των Χανίων- σε ιδιώτες, καθώς το Διοικητικό Συμβούλιο του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. αποφάσισε χθες σύμφωνα με την εισήγηση των συμβούλων του ότι είναι πλήρεις οι φάκελοι που κατέθεσαν τα τρία επενδυτικά σχήματα τα οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Οι “μνηστήρες” για το αεροδρόμιο είναι τρεις Ελληνες γνωστοί μεγαλοεργολάβοι και επιχειρηματίες. Ο Ευάγγελος Μυτιληναίος (συμμετέχει με το σχήμα CASA Corporation America S.A. – ΜΕΤΚΑ Α.Ε.), ο Δημήτρης Κοπελούζος (συμμετέχει με το σχήμα Fraport AG-SLENTEL Ltd) και ο Γιώργος Μπόμπολας (συμμετέχει με το σχήμα VINCI Airports S.A.S. – AKTOR Παραχωρήσεις Α.Ε.). Το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. έκρινε χθες ότι και οι τρεις προσφορές είναι πλήρεις σύμφωνα με τους όρους των Προκηρύξεων παραχώρησης των αεροδρομίων. Ως επόμενο βήμα προς την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, σήμερα, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου θα προχωρήσει στο άνοιγμα των φακέλων των οικονομικών προσφορών των τριών επενδυτικών σχημάτων καθώς και της αποτίμησης του Ανεξάρτητου Αποτιμητή. Σύμφωνα με το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., «η διαδικασία αξιολόγησης των δεσμευτικών προσφορών γίνεται σύμφωνα με τα πιο αυστηρά διεθνή πρότυπα και με διασφαλίσεις πλήρους διαφάνειας και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ημερών, λαμβάνοντας υπόψη, όπως προβλέπεται, και τη γνώμη του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων».
ΣΕ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ Η ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Παρά τις ραγδαίες εξελίξεις στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Χανίων, η Περιφερειακή Ενότητα δεν αφήνει το θέμα στην τύχη του και επιμένει με προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Σύμφωνα με πληροφορίες των “Χ.Ν.” σήμερα θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη του αντιπεριφερειάρχη Απόστολου Βουλγαράκη με τους νομικούς οι οποίοι έχουν αναλάβει να “τρέξουν” την υπόθεση. Υπενθυμίζεται ότι σε τοπικό επίπεδο έχουν εκφραστεί εντονότατες αντιδράσεις για την πώληση του αεροδρομίου η οποία σε πρώτη φάση θα επιφέρει “χαράτσι” 20 ευρώ ανά επιβάτη. Από την πλευρά του το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., όσον αφορά στην ανταγωνιστικότητα των χρεώσεων στα υπό παραχώρηση περιφερειακά αεροδρόμια, με χθεσινό του “non paper” υποστήριζε τα εξής: α. «Το μέγιστο ύψος των αεροπορικών χρεώσεων μέχρι την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης των Περιφερειακών Αεροδρομίων (που θα ολοκληρωθούν το αργότερο σε 48 μήνες από την έναρξη ισχύος της σύμβασης παραχώρησης) θα ανέρχεται σε €13,0/αναχωρούντα επιβάτη. Ετσι δεν υπάρχει ουσιώδης αύξηση στις χρεώσεις, καθόσον η μέση χρέωση αυτήν την περίοδο ανέρχεται σε περίπου €12,7/αναχωρούντα επιβάτη, β Μετά την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης των Περιφερειακών Αεροδρομίων και μόνο, το ανώτατο όριο των αεροπορικών χρεώσεων θα ανέρχεται σε €18,5/αναχωρούντα επιβάτη. Το όριο των €18,5/αναχωρούντα επιβάτη υπολογίστηκε με γνώμονα τον μέσο όρο των αεροπορικών χρεώσεων αεροδρομίων με αντίστοιχα χαρακτηριστικά (ήτοι υψηλή εποχικότητα, τουριστικός χαρακτήρας) στην Νότια Ευρώπη και στη Μεσόγειο. Σε αυτά τα ποσά πρέπει να προστεθεί χρέωση security ύψους €1,5/αναχωρούντα επιβάτη, με την οποία ο παραχωρησιούχος πρέπει να καλύψει τα κόστη της συγκεκριμένης λειτουργίας, χωρίς να έχει δικαίωμα να βγάλει κέρδος».